Repareren van LEDs

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Ome Cied

Repareren van LEDs

Bericht door Ome Cied » 09 nov 2011, 23:06

Hoi forumleden,

ik heb zelf in mij e46 cabrio de depo LED achterlichten van HL/Automotive Ede.
over de looks tevreden maar nu doen er naar 4 maanden al 3 LEDs het niet meer :( ben al terug geweest maar zonder bon doen ze niets (deze is helaas zoek geraakt) begrijpelijk maar vind t echt jammer. verder goede pasvorm en geen storingen op me dashboard.

Nu wil ik ze evt zelf gaan maken maar is dit te doen of niet aan beginnen?

Mochten er nog leden zijn die bij HL/Automotive led achterlichten (cabrio/coupe '98-'01) hebben gekocht waar nog garantie opzit en mij evt aan een kopie (goede kleuren scan) zouden willen helpen/ mailen dan zou dat echt super zijn :duimen: !!!! (pm me maar voor me mailadres :W )

DJLeonardo

Re: Repareren van LEDs

Bericht door DJLeonardo » 09 nov 2011, 23:35

Ome Cied schreef: Nu wil ik ze evt zelf gaan maken maar is dit te doen of niet aan beginnen?
LED kun je niet repareren, alleen vervangen, net als gloeilampen. Maar je weet niet welke je moet hebben. Iedere batch LED's heeft een andere kleur (ook zelfs als het uit dezelfde fabriek komt) dus je gaat het altijd zien.
Eigenlijk maken alleen Nichia en Cree LED's die consistent genoeg zijn om te vervangen uit een andere batch.
http://www.nichia.co.jp/en/about_nichia/index.html
http://www.cree.com/index.asp

Maar de meeste automotive spullen zijn goedkope China LEDs

Ik zou er niet aan beginnen.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

yorrr
Contacteer:

Bericht door yorrr » 10 nov 2011, 00:04

Het aankoop bewijs kunnen ze nog uit het archief halen. Dus gewoon vragen of ze het opnieuw kunnen uit draaien.
En dan heb jij hem weer.
Zoals hier boven word vermeld kan je LED niet repareren maar alleen vervangen net als een gloeilamp.
Op de betere elektronica site's kan je verschillende types vinden

h3b

Bericht door h3b » 10 nov 2011, 14:48

leds zijn best duurzaam, en ja natuurlijk kunnen ze kapot maar het zou mij niet verbazen als het gewoon de soldeerpunten zijn die 'kapot' zijn waardoor ze het niet meer doen. Gewoon openmaken en de betreffende punten eens opnieuw doorsolderen en kijken of ze het dan weer doen. Indien ze het niet meer doen dan kun je ze altijd nog vervangen. Deze actie natuurlijk alleen uitvoeren als je echt geen garantie meer kunt claimen!
F20 116i 2012 (2017- )Afbeelding
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)

Ome Cied

Bericht door Ome Cied » 10 nov 2011, 17:53

yorr ik ben lngs geweest en had al gezegt kijk maar in je computer maar nee ze kunnen niets zonder bon

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”