530d of 535
530d of 535
Hallo,
mijn naam is michael en ik ben nieuw op dit forum. Ik ben van plan om een 5 serie te gaan kopen van 2007-2008.
ik zit te twijfelen tussen een 530d of 535d, woon net over de grens dus is de aankoop ook een stuk prettiger voor mij. mijn vraag is ook of het klopt dat de vorige 5-serie (2003-2007) veel problemen heeft met de turbo? waar moet ik opletten als ik ga kijken?
deze heb ik op het oog..
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
hoop op hulp met mijn keuze, vind de 5-serie echt geweldig...
bedankt alvast!
michael
mijn naam is michael en ik ben nieuw op dit forum. Ik ben van plan om een 5 serie te gaan kopen van 2007-2008.
ik zit te twijfelen tussen een 530d of 535d, woon net over de grens dus is de aankoop ook een stuk prettiger voor mij. mijn vraag is ook of het klopt dat de vorige 5-serie (2003-2007) veel problemen heeft met de turbo? waar moet ik opletten als ik ga kijken?
deze heb ik op het oog..
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
hoop op hulp met mijn keuze, vind de 5-serie echt geweldig...
bedankt alvast!
michael
Michael
Bmw 535d 2007 LCi
Bmw 535d 2007 LCi
Re: 530d of 535
Hoi Michael,
De modellen t/m 2007 zijn erg onbetrouwbaar tussen de circa 125.000 km en 180.000km. Alles daarvoor of daarna is meestal goed. Alles ertussen blijkt toch te maken te hebben met bepaalde problemen die opduiken tussen deze kmstanden.
Een facelift is iig altijd beter. Die maken ze alleen maar om alle kinderziektes te genezen uit de eerdere modellen. Ik zou persoonlijk voor de facelift gaan. Kost meer in aankoop meer, maar dan heb je ook een betere auto. Verder kan ik je de 535d absoluut aanraden. Heerlijke wagen die met zijn prestaties vele andere weggebruikers met opgetrokken wenkbrauwen achter zich laat.
Succes met je aankoop.
De modellen t/m 2007 zijn erg onbetrouwbaar tussen de circa 125.000 km en 180.000km. Alles daarvoor of daarna is meestal goed. Alles ertussen blijkt toch te maken te hebben met bepaalde problemen die opduiken tussen deze kmstanden.
Een facelift is iig altijd beter. Die maken ze alleen maar om alle kinderziektes te genezen uit de eerdere modellen. Ik zou persoonlijk voor de facelift gaan. Kost meer in aankoop meer, maar dan heb je ook een betere auto. Verder kan ik je de 535d absoluut aanraden. Heerlijke wagen die met zijn prestaties vele andere weggebruikers met opgetrokken wenkbrauwen achter zich laat.
Succes met je aankoop.
Re: 530d of 535
Hey,
Dank je wel voor je reactie! Model dat ik wil is zeker na maart 2007.. Dan is de 'joystick-model' gekomen. Maar een 535d van 06-2007 met +/-160000km moet betrouwbaar zijn? En waar moet ik opletten? Qua vernieuwing van onderdelen enzo?
Alvast bedankt!
Michael
Dank je wel voor je reactie! Model dat ik wil is zeker na maart 2007.. Dan is de 'joystick-model' gekomen. Maar een 535d van 06-2007 met +/-160000km moet betrouwbaar zijn? En waar moet ik opletten? Qua vernieuwing van onderdelen enzo?
Alvast bedankt!
Michael
Michael
Bmw 535d 2007 LCi
Bmw 535d 2007 LCi
Re: 530d of 535
Ik zou ook voor een 535d gaan, onderhoud en betrouwbaarheid zegt me niks alleen weet ik wel dat het vebruik tussen een 530d en 535d weinig scheelt. Ik dacht dat de laatste een heel stuk meer zou verbruiken
Re: 530d of 535
Hey oger,
Dank je voor je reactie! Zie dat jij ook een e60 hebt, welke heb jij?
Is er nog iemand anders die mij advies kan geven waar ik op moet letten bij de aankoop van een 535d uit 2007-2008?
Dank je
Michael
Dank je voor je reactie! Zie dat jij ook een e60 hebt, welke heb jij?
Is er nog iemand anders die mij advies kan geven waar ik op moet letten bij de aankoop van een 535d uit 2007-2008?
Dank je
Michael
Michael
Bmw 535d 2007 LCi
Bmw 535d 2007 LCi
Re: 530d of 535
Let op dat je dpf (dieselpartikelfilter) rond de 185000 km vervangen moet worden. Erg dure grap. Controleer verder alle opties op de werking. PDC, elektr. stoelen, stoelverwarming, navi...etc
Verder is de facelift een gewoon een stuk beter dan de modellen daarvoor. Mede omdat BMW vanaf de facelift ook kwalitatief betere onderdelen heeft gebruikt.
Vraag overigens of de autom. al eens een oliewissel heeft gehad en let op tijdens het rijden of de toerenteller bij constante snelheid niet schommelt. En zo kun je hier bij verschillende topics nog veel vinden over wat veel kapot gaat bij deze modellen. Echter heeft iedereen hier, als ik zo lees, wel het pre facelift model.
gr. Cuma
Verder is de facelift een gewoon een stuk beter dan de modellen daarvoor. Mede omdat BMW vanaf de facelift ook kwalitatief betere onderdelen heeft gebruikt.
Vraag overigens of de autom. al eens een oliewissel heeft gehad en let op tijdens het rijden of de toerenteller bij constante snelheid niet schommelt. En zo kun je hier bij verschillende topics nog veel vinden over wat veel kapot gaat bij deze modellen. Echter heeft iedereen hier, als ik zo lees, wel het pre facelift model.
gr. Cuma
Re: 530d of 535
Hey cuma,
Dank je wel voor het meedenken! ParketFilter wat gaat zo'n grapje meestal kostte?
En wat betekend het als de toerenteller niet stabiel blijft?
Gr. Michael
Dank je wel voor het meedenken! ParketFilter wat gaat zo'n grapje meestal kostte?
En wat betekend het als de toerenteller niet stabiel blijft?
Gr. Michael
Michael
Bmw 535d 2007 LCi
Bmw 535d 2007 LCi
Re: 530d of 535
het probleem is...
Je weet nooit wat je koopt. Alles kan leuk en aardig zijn maar zodra je een maand verder bent kan je turbo kapot gaan oid. Of dat nu bij 50, 100 of 150k is maakt geen hol uit.
Een nieuw model kan meer mankementen hebben dan een ouder model. Dat is altijd afwachten. Swirl flaps zijn wel belangrijk bij alle modellen. Ook bij de 2010 modellen moeten die dingen gewoon vervangen worden.
Je kan idd een paar dingen vragen vooraf. Verder gewoon op je gevoel afgaan.
Ik heb de mijne gekocht zonder dat ik maar iets had geïnformeerd naar de ziektes van dit ding. Tot nu toe geen grote problemen gehad.
Je weet nooit wat je koopt. Alles kan leuk en aardig zijn maar zodra je een maand verder bent kan je turbo kapot gaan oid. Of dat nu bij 50, 100 of 150k is maakt geen hol uit.
Een nieuw model kan meer mankementen hebben dan een ouder model. Dat is altijd afwachten. Swirl flaps zijn wel belangrijk bij alle modellen. Ook bij de 2010 modellen moeten die dingen gewoon vervangen worden.
Je kan idd een paar dingen vragen vooraf. Verder gewoon op je gevoel afgaan.
Ik heb de mijne gekocht zonder dat ik maar iets had geïnformeerd naar de ziektes van dit ding. Tot nu toe geen grote problemen gehad.
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
- ijndel525i
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 29 mar 2011, 09:25
Re: 530d of 535
530 of 535? Keuze lijkt me simpel. Vraag een kind of hij een groot snoepje wil of een kleintje. Zodra hij antwoord geeft weet jij ook wat de beste keuze is !!!
2005 525i(a)exe, 20' Breyton GTS.
Re: 530d of 535
Tis ook maar net wat je tegen komt. Een bomvolle en nette 530 of een 535 ragbak. Of juist andersom, gewoon kijken wat je tegen komt en welke in beste staat is.
Re: 530d of 535
ja is altijd afwachten wat je treft, je hoopt alleen van te voren zoveel mogelijk informatie bij elkaar te zoeken, dat je uiteindelijke keuze zo goed mogelijk afloopt, dat je op de meeste dingen wat een probleem kan zijn, kunt kijken of dat bij de type dat je kijkt ook het geval is, daarom wilde ik graag proberen uit te vinden wat de mogelijke problemen zijn, en natuurlijk ga ik ook liever voor een 535d, duwt toch net iets lekkerder denk ik in de stoel.Jaapi schreef:Tis ook maar net wat je tegen komt. Een bomvolle en nette 530 of een 535 ragbak. Of juist andersom, gewoon kijken wat je tegen komt en welke in beste staat is.
bedankt voor de reacties
Michael
Bmw 535d 2007 LCi
Bmw 535d 2007 LCi
Re: 530d of 535
Dan zit je hier goed toch?je hoopt alleen van te voren zoveel mogelijk informatie bij elkaar te zoeken
Heb je de topics al gelezen over de mogelijke minpunten van de e60? (touring met panoramadak bijv)
Re: 530d of 535
Hallo Michaelmike1002 schreef:Hallo,
mijn naam is michael en ik ben nieuw op dit forum. Ik ben van plan om een 5 serie te gaan kopen van 2007-2008.
ik zit te twijfelen tussen een 530d of 535d, woon net over de grens dus is de aankoop ook een stuk prettiger voor mij. mijn vraag is ook of het klopt dat de vorige 5-serie (2003-2007) veel problemen heeft met de turbo? waar moet ik opletten als ik ga kijken?
deze heb ik op het oog..
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
hoop op hulp met mijn keuze, vind de 5-serie echt geweldig...
bedankt alvast!
michael
denk eraan de BPM is noch ca € 7.500 tot 8.000
kijk eens hier
http://www.handelsprijzen.nl/advertenti ... model.html" onclick="window.open(this.href);return false;
de gr gunrei