uitvallen motor

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
norris

uitvallen motor

Bericht door norris » 24 nov 2011, 22:11

beste bmw rijders

ik heb een bmw 520i e39 bouwjaar 2000 , mijn probleem is als ik rijd lijkt net of er stroom wegvalt,
de verlichting van de radio en dashboard gaat binnen een seconde uit en gelijk weer aan,soms gaat ook de kilometerteller terug na 0 en komt die weer langzaam op de juiste snelheids aanduiding,
onder het rijden zie ik als ik verlichting aan hebt dat de lampen zwakker en fel gaan branden dashboard verlichting ook.

ik heb 2 maanden geleden een nieuwe accu er in gezet iets zwaardere dan er normaal in zit.

weet iemand wat dit kan zijn ?
Laatst gewijzigd door norris op 30 nov 2011, 16:53, 2 keer totaal gewijzigd.

dw70

Re: stroomverlies

Bericht door dw70 » 24 nov 2011, 22:43

het was niet zo verstandig een zwaardere accu in je auto te zetten. Je accu raakt nooit vol en het laadproces wordt hierdoor niet bevorderd. Je accu wordt om het simpel te zeggen lui omdat deze nooit op zijn capaciteit kan worden gebracht. Omdat de dynamo dit niet leveren kan. De dynamo probeert het wel en dat gaat ten koste van je koolborstels.
Spanningsstabilisator op de dynamo uit laten wisselen en het liefst de accu ook. Dynamo en accu zijn op elkaar afgestemd.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”