Ruitenwissers komen iets omhoog -> Opgelost
Ruitenwissers komen iets omhoog -> Opgelost
Afgelopen vrijdag reed ik naar Berlijn. Het regende de eerste 5 uur van de rit, en de ruitenwissers vonden dat blijkbaar niet leuk. Zo af en toe stopten ze ermee en moest ik ze handmatig weer even uit en aanzetten, dan deden ze het weer. Als ze dan eenmaal in de automaatstand kwamen, kwamen ze vaak een klein stukje weer omhoog als ze in de ruststand waren geweest. Daar bleven ze dan ook liggen, pas na een aantal keer wissen kwamen ze weer goed op hun plek te liggen.
Waar zou dat aan kunnen liggen?
Waar zou dat aan kunnen liggen?
Laatst gewijzigd door Harm78 op 10 jan 2012, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Ruitenwissers komen iets omhoog
zitten de armen goed vast? geen speling op het mechaniek?
Ruitenwisser motor, misschien oud aan het worden.
Ruitenwisser motor, misschien oud aan het worden.
dat daartussen een Wisch-Wasch module zit die ook kapot kan zijn..
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Dat weet ik zo net nog niet.....
Schijnt uit de basismodule aangestuurd te worden.
http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthread.php?t=35155
Even door Google vertaal halen als je Duits niet al te best is
Schijnt uit de basismodule aangestuurd te worden.
http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthread.php?t=35155
Even door Google vertaal halen als je Duits niet al te best is
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶
Zou het de moeite waard zijn om eerst eens het ruitenwisserrelais te vervangen onder de motorkap? Die schijnt niet duur te zijn en het is minder moeite dan de ruitenwissermotor...
De benamingen zullen anders zijn en de uitvoering van de bedrading iets anders.
....und ein doppel Relais in der Steuerboxgerätebox.
Bij de e36 het Wisch-Wasch Modul...Bij de e46 uit die Steuergerätebox... Een wisch-wasch modul is ook een Steuergerätebox.
De e46 schema's zijn amper te krijgen op het internet. Ik heb hem in het spaans in een gekopieerde versie vanaf papier. Niet doorheen te komen.
....und ein doppel Relais in der Steuerboxgerätebox.
Bij de e36 het Wisch-Wasch Modul...Bij de e46 uit die Steuergerätebox... Een wisch-wasch modul is ook een Steuergerätebox.
De e46 schema's zijn amper te krijgen op het internet. Ik heb hem in het spaans in een gekopieerde versie vanaf papier. Niet doorheen te komen.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Gisteren kon ik wat beter testen... na een half uurtje (ofzo) op de snelweg constant met de ruitenwissers aan (op de automaatstand) begonnen ze gek te doen. Ze stoppen er ineens mee terwijl ze niet helemaal plat liggen: dus ruitenwissers in de ruststand, maar ze komen dan weer een stukje omhoog. Ze reageren dan ook niet op draaien aan het wieltje van de gevoeligheidsinstelling, het enige dat ik kan doen om ze weer te laten wissen is ze in een standje hoger te zetten. Ook reageren ze niet meer op de regensensor.
Toen ik eenmaal van de snelweg af was, werkte de boel weer normaal. Vage sh** dus. Zou het dus zin hebben om gewoon maar dat relais te vervangen?
Toen ik eenmaal van de snelweg af was, werkte de boel weer normaal. Vage sh** dus. Zou het dus zin hebben om gewoon maar dat relais te vervangen?
automaatstand is neem ik aan de regensensor stand?
Mocht dat zo zijn check dan het printje van je regensensor even op een losse soldering. Die zit toch in het luikje boven je spiegel waar ook de motor voor het open dak zit.
Mocht dat zo zijn check dan het printje van je regensensor even op een losse soldering. Die zit toch in het luikje boven je spiegel waar ook de motor voor het open dak zit.
Klopt, maar als ie eenmaal begint te etteren komt ie in de andere standen ook niet meer goed terug in positie. Vandaag had ik 't ook binnen de bebouwde kom trouwens. Op zich heb ik nog net garantie...
Een deel van dit verhaal herken ik, namelijk dat de wisser af en toe omhoog komt.
Onlangs heb ik nieuwe wissers erop laten gooien, en vorige week ben ik op wintersport geweest. Na een aantal keer blijft de linker wisser zeg maar verticaal staan, waardoor ie een paar keer niet goed wist. Na een tijdje 'schiet' er iets terug waardoor hij het weer goed doet. Ik heb gekeken en er zit iets speling in tussen de wisser en het zwarte profieltje waar hij in geschoven zit, die speling zit er rechts niet. Ze blijven wel te allen tijde reageren op de gevoeligheidsinstelling.
Ben benieuwd of dit wordt herkend.
Mvg
Ilja
Onlangs heb ik nieuwe wissers erop laten gooien, en vorige week ben ik op wintersport geweest. Na een aantal keer blijft de linker wisser zeg maar verticaal staan, waardoor ie een paar keer niet goed wist. Na een tijdje 'schiet' er iets terug waardoor hij het weer goed doet. Ik heb gekeken en er zit iets speling in tussen de wisser en het zwarte profieltje waar hij in geschoven zit, die speling zit er rechts niet. Ze blijven wel te allen tijde reageren op de gevoeligheidsinstelling.
Ben benieuwd of dit wordt herkend.
Mvg
Ilja
Zo, auto is weer terug van Gerrit Jonkers. Ze hebben het ruitenwisserrelais vervangen, wat ik ook wel een beetje verwachtte. Ruitenwissers doen het weer normaal. Gelukkig was het probleem de laatste week consequent altijd geworden, zodat ik 't ook kon laten zien.
En ze hebben zelfs de ruitensproeiervloeistof bijgevuld, waar het lampje van brandde Allemaal onder garantie trouwens.
En ze hebben zelfs de ruitensproeiervloeistof bijgevuld, waar het lampje van brandde Allemaal onder garantie trouwens.