Bekende kwalen / gebreken
Bekende kwalen / gebreken
Is er ergens een lijstje met bekende kwaaltjes en gebreken van de E46?
Met even zoeken op dit forum vond ik er twee:
1. Sensor olieniveau.
2. Centrale vergrendeling.
En ik heb ook wel eens ergens gelezen dat de bevestiging van het subframe achter geen erg sterk punt is.
Met even zoeken op dit forum vond ik er twee:
1. Sensor olieniveau.
2. Centrale vergrendeling.
En ik heb ook wel eens ergens gelezen dat de bevestiging van het subframe achter geen erg sterk punt is.
Laatst gewijzigd door Speek op 13 aug 2008, 07:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bekende kwalen / gebreken
sensor airbaglampje matje bijrijdersstoel, heb ik volgens mij een paar keer voorbij zien komen

Mooi zwart is niet lelijk!
-
Wil je dat echt weten??
ik heb bijvoorbeeld gehad:
-Lekkage (binnenwerk van de deurpanelen laat los)
-Flexibel stuk van de uitlaat (alleen de diesels...320d?)
-draagarmen.....
ik heb bijvoorbeeld gehad:
-Lekkage (binnenwerk van de deurpanelen laat los)
-Flexibel stuk van de uitlaat (alleen de diesels...320d?)
-draagarmen.....
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
De subframe bevestiging is verbeterd na feb. 2000. (correct me if i'm wrong)
Ik hoor hier veel over rammelende ramen.
Verder, een lekkende cardanoverbrenging-gevalletje is ook veel voorkomend.
Lege tank is ook vaak een probleem, aangezien de auto uitnodigt tot sportief rijden
Ik hoor hier veel over rammelende ramen.
Verder, een lekkende cardanoverbrenging-gevalletje is ook veel voorkomend.
Lege tank is ook vaak een probleem, aangezien de auto uitnodigt tot sportief rijden
-
Met dit topic moeten we natuurlijk wel voorkomen dat we allemaal iets opnoemen wat we gehad hebben waardoor een onduidelijk beeld ontstaat.Chris schreef:turbo.
Iedere turbo diesel kan zijn turbo kapot krijgen.. wat wil je beestje draait 20000 toeren.. en bij verkeerd gebruik dus veel gevolgen.
ik heb me laten vertellen dat de 320dtjes nogal vaak last van de lmm meter hebben.. turbo`s blijven in de regel goed...
bij de 330d komt het echter vaker voor dat de turbo de geest geeft....
Dit kan natuurlijk aan de motor liggen maar ook aan de bereider..als je een 330 koopt hou je van power... dus rij je in de regel ook iets vlotter... dus turbo stuk.. waar ligt dit aan.. das moeilijk te zeggen....daarom wel een duur geintje
Het koelsysteem of ben ik de enige????
hmm klopt. ik heb het even dikgedrukt.. daarom bij aankoop heb ik tegen die verkoper gezegd ik koop die 330d maar dan wel een nieuwe turbo+intercooler zo gezegd zo gedaan. turbo zit er 4 maanden in. en ineeens gaat hij stuk? rara dat denk heeft het nog geen 8k volgehouden.. me oude turbo is onderzocht.. conclusie; revisie turbo er zat een lager bij die gebroken/gescheurd was en daarbij was me inlaatgasklep kapot. dus hou er goed rekening mee dat revisie niet altijd goed is. nu zit er een vlam nieuwe in en het gaat goed. kosten van een nieuwe was 2400,- kosten revisie 1800,- dat waren de duitse bmw dealer prijzen.AlpinaDrachten schreef:Met dit topic moeten we natuurlijk wel voorkomen dat we allemaal iets opnoemen wat we gehad hebben waardoor een onduidelijk beeld ontstaat.Chris schreef:turbo.
Iedere turbo diesel kan zijn turbo kapot krijgen.. wat wil je beestje draait 20000 toeren.. en bij verkeerd gebruik dus veel gevolgen.
ik heb me laten vertellen dat de 320dtjes nogal vaak last van de lmm meter hebben.. turbo`s blijven in de regel goed...
bij de 330d komt het echter vaker voor dat de turbo de geest geeft....
Dit kan natuurlijk aan de motor liggen maar ook aan de bereider..als je een 330 koopt hou je van power... dus rij je in de regel ook iets vlotter... dus turbo stuk.. waar ligt dit aan.. das moeilijk te zeggen....daarom wel een duur geintje
//.00.-// > /.-////.-///.-
- bjornc
Vind ik wel beetje vreemd, ik heb hier een rekening van een nieuwe turbo bij mijn 320d.Chris schreef:nu zit er een vlam nieuwe in en het gaat goed. kosten van een nieuwe was 2400,- kosten revisie 1800,- dat waren de duitse bmw dealer prijzen.
Totale kosten: €1506,-
Is bij BMW dealer gedaan..
type 330d commonrail jij hebt een 320d daarbij zat ook de intercooler bij he.. meestal als de turbo stuk gaat, gaat hij olie lekken dit gaat naar de intercooler toe envanuit daar lekt hij. en intercooler word warm, olie koek van binnen aan. dat is de reden waarom het vervangen wordbjornc schreef:Vind ik wel beetje vreemd, ik heb hier een rekening van een nieuwe turbo bij mijn 320d.Chris schreef:nu zit er een vlam nieuwe in en het gaat goed. kosten van een nieuwe was 2400,- kosten revisie 1800,- dat waren de duitse bmw dealer prijzen.
Totale kosten: €1506,-
Is bij BMW dealer gedaan..
- bjornc
Ok, ik heb geen nieuwe intercooler.
Maar dat heb jij ook niet verteld.
Het wil trouwens niet zeggen dat als de turbo kapot gaat, dat je bijna zeker een nieuw ic moet hebben.
Iig, 900 voor een intercooler vind ik veel geld.
Maar nu weer
Het wil trouwens niet zeggen dat als de turbo kapot gaat, dat je bijna zeker een nieuw ic moet hebben.
Maar nu weer

Vergeet de Lucht massa meter niet 

BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
- bjornc
Ralph schreef:Vergeet de Lucht massa meter niet

bjornc schreef:Ok, ik heb geen nieuwe intercooler.
een intercooler kost iets van 249,- dan hou ik nog 2150,- over daarbij zit de turbo, nieuwe olie, wat klein spul.. ik denk dat het wel klopt ik heb het bedrag niet betaald het viel gewoon onder garantie. daarbij kost een gebruikte-nieuw turbo 1800 met intercooler, olie, klein spul.
BTW ik ga weer ontopic!

De wisselaar die na 4 jaar niet geen cd's meer speelt (even open maken en gangbaar maken)
Leer dat een beetje een krakend geluid maakt als de auto koud is
Leer dat een beetje een krakend geluid maakt als de auto koud is

BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.