chiptuning e46 330CD

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
kenney1988

chiptuning e46 330CD

Bericht door kenney1988 » 08 jan 2012, 14:02

Hallo allemaal,

ik ben van plan om mijn e46 330cd handgeschakeld te gaan chippen

zelf had ik al het een en ander gelezen en was ik op de volgende uitgekomen in eerste instantie:

- ziptuning (evergem) aangezien deze 15 minuten van mij vandaan zit
- autotune heinz (aalst) eerder geweest met mijn golf 5 2.0 tdi en wel tevreden/goed geholpen
- kempower belgie veel goede verhalen gehoord maar een eindje rijden
- van vucht tuning ook veel goeds over gehoord echter te ver,

wat ik nu zou willen weten is het volgende:

- elke chipper geeft een andere waarde op wat minimaal er uit zou komen,
wat ik graag zou willen is een 250pk/500nm uit zou komen.

echter het een en ander op forums te hebben gelezen ben ik over ziptuning redelijk veel slechte uitspraken gehoord, nu is dit ook '' van horen zeggen '' en dat er niet de vermogens uitkomen die ze opgeven. hiervan zou ik dus graag willen weten zijn er mensen met een bmw zoals de mijne die hier ervaring mee hebben en eventueel op een testbank zijn gegaan ?

daarom zit ik nu een beetje te kijken voor auto tune heinz, ook aangezien ik hier eerder ben geweest en zei dus een testbank hebben en het een chip op maat wordt.

verder zou ik nog even iets willen weten, heeft een uitlaatsysteem bv uitlaat op maat / ander filter nog invloed op een chip ?

alvast bedankt voor de informatie

Martijn M3

Re: chiptuning e46 330CD

Bericht door Martijn M3 » 08 jan 2012, 20:21

Goed informeren voordat je het ergens laat doen in ieder geval. Je zal niet de 1e zijn waarbij het mis gaat.
Beter 1x verder rijden en goed laten doen als een kapotte motor, koppeling of turbo op termijn.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”