verschil in schroefset '?
verschil in schroefset '?
Hallo allemaal
ik rij momenteel met een tuningart schroefset (schaam me er voor) rond die al vanaf de koop op mijn bmw 330cd zit
ik erger me nogal aan de klappen die deze geeft bij putten en wil deze dus vervangen
nu is mijn keuze het volgende:
- eibach pro street s
- kw varian 1
- ap schroefset
- fk schroefset
wat ik nu wil weten wat is het verschil in deze setten, is hier beter mee te rijden en heb ik hardheid instelbaar eventueel nodig ?
alvast bedankt
ik rij momenteel met een tuningart schroefset (schaam me er voor) rond die al vanaf de koop op mijn bmw 330cd zit
ik erger me nogal aan de klappen die deze geeft bij putten en wil deze dus vervangen
nu is mijn keuze het volgende:
- eibach pro street s
- kw varian 1
- ap schroefset
- fk schroefset
wat ik nu wil weten wat is het verschil in deze setten, is hier beter mee te rijden en heb ik hardheid instelbaar eventueel nodig ?
alvast bedankt
Re: verschil in schroefset '?
Ik rij al jaren met diverse auto's KW variant 2 en ben daar zeer over te spreken.
Comfort is echt nog prima, uiteraard veel sportiever als origineel maar dat kan ook niet anders.
Uiteraard zijn er meerdere goede sets, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Comfort is echt nog prima, uiteraard veel sportiever als origineel maar dat kan ook niet anders.
Uiteraard zijn er meerdere goede sets, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Je kunt eventueel ook nog een schroefset van Weitec overwegen, die worden ook gemaakt door KW.
t verhaal op internet gaat dat een AP schroefset uit de KW fabriek gerold komt, de AP onderstellen zijn eigenlijk KW variant 1 verzinkt (dus goed behandelen tegen roest) er zijn op dit forum mensen die er mee rondrijden (VUA052?)
en op een ander forum ken ik ook mensen die met AP rijden: veert goed, maar is HARD (zeggen zij).
over de AP-X schroefset weet ik niet, vind die zelf ook wel interessant...
overigens is AP ook weer te koop als DTS (omgestickerd) kan prijstechnisch wel interessant zijn
van de rest weet ik niet zoveel behalve dat ze zo duur zijn
en op een ander forum ken ik ook mensen die met AP rijden: veert goed, maar is HARD (zeggen zij).
over de AP-X schroefset weet ik niet, vind die zelf ook wel interessant...
overigens is AP ook weer te koop als DTS (omgestickerd) kan prijstechnisch wel interessant zijn
van de rest weet ik niet zoveel behalve dat ze zo duur zijn

zit zelf al een beetje te twijfelen tussen een eibach pro street s of een kw v1
wat is het verschil in deze ? en rijgedrag ?
wat is het verschil in deze ? en rijgedrag ?
@ Reloader, Ik heb ook gelezen dat KW gestopt was met het maken van de variant 1 verzinkt. En dan deze nu omgestickerd is naar AP wat door KW gemaakt word.
De AP schroefset is dus inderdaad in feite de KW variant 1 verzinkt.
De AP schroefset is dus inderdaad in feite de KW variant 1 verzinkt.
Showroom http://www.bimmerportal.nl/showroom-f29 ... 25095.html" onclick="window.open(this.href);return false;
klopt
voorzover ik weet
maar KW V1 is dus keihard ? (heb ik van horen zeggen)

Laatst gewijzigd door Gast op 27 feb 2012, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Vraag Rudy/DV met zijn E46 Compact, die rijdt met KW V1 dacht ik.
Of anders Cliff.
Of anders Cliff.
Ik heb zelf KW V1 RVS eronder zitten, bepaald niet hard te noemen 
Is dan wel onder een 5-serie...

Is dan wel onder een 5-serie...
bimmerparts wil je mij is PB'en met de prijs voor zo'n AP schroefset voor mijn PFL 323Ci ?
Ik heb een fk ak schroefset gehad onder mijn 318i e46. Helemaal niets te klagen. Set was perfect. Top kwaliteit en prijsverhouding. Zit er weer aan te denken om hem aan te schaffen voor mijn 330 cabrio 

M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +