Hier volgt de showroom van onze drifter.
In de winter van 2010 is het eigenlijk begonnen. Toen we via via in contact kwamen met de driftsport. Omdat we zeer dicht bij het Duitse Weeze wonen (15 min. rijden) waren we al een beetje bekend met de driftsport, we zagen ze op vroege zaterdag ochtenden vaak voorbij komen op de aanhangers (Molenaar Racing) en een BMW fanaat; NK Motorsport mn beste vriend attendeerde op de mogelijkheid om een drifter te huren voor een dagje Weeze.
Zo gezegd, zo gedaan. Samen werd het geld bij elkaar gelegd en gingen we in een rode E30 van Molenaar in groep 3 het oefenterrein op. In eerste instantie was het eventjes wat oefenen maar al gauw liep het lekker. De fun van het gooien met zo'n bak en het geluid van die brullende 6 lijn maakte het geheel voor verhaling vatbaar.
Alleen het huren was financieel niet aantrekkelijk en je hebt niks voor jezelf. Dus toen werd besloten om zelf wat te gaan zoeken. Omdat we toch wat luxe wilden en we een mooie auto met weinig km/s voor een mooie prijs vonden in Amsterdam werd het uiteindelijk een E36 325i uit 1993. 10 oktober 2010 zijn we gaan kijken en kort erop is de knoop doorgehakt. De ambulance aan de Hilux en even op en neer naar A'dam!
Bij aankomst thuis:

Kort daarop begonnen met strippen. Het complete interieur eruit slopen en ook de overtollige bedrading eruit knippen. Achterruit verwarming, boxen, binnenverlichting en de hele mikmak heb je bij het driften toch niet nodig.

Ook de orginele stoelen zijn niet echt driftproof, dus daarvoor werden twee OMP Racing kuipjes met 6 puntsgordels geregeld. Credits voor Maessen Bedrijven voor de stoelen. Mijn maat was enkele jaren monteur bij Maessen's BRL team en daar komen deze stoelen ook uit vanwege verlopen FIA keur.

Voor 'een paar tientjes' werd ook een TEC- Tuning schroefsetje besteld. Stug setje voor weinig geld. Prima voor driftwerk dus. Alleen pasten ze niet met de orginele toplagers, dus die moesten er ook komen. Daarna met de standaard 195/50R15 wielen liepen ze aan, dus ook spoorverbreders moeten aanschaffen. Later met bredere 16 Inch Toyo R1R semi slicks op Atev 5 spakers paste het wel (loopt nog beetje aan maar dat mag geen naam hebben)

Omdat het geen daily is, kun je wat meer risico nemen m.b.t sleutelen. Zo ook deze actie. Sleutelt wel makkelijk en bij gebrek aan een hefbrug moet je wat. En ja ik snap wel dat de arbo dat niet tof vindt


Er moest natuurlijk ook een sperdiff komen. Zo geregeld en 100% sper garantie.

Intussen werden er ook herkenningspuntjes gemaakt, zoals de knalroze spiegels


Nadat het merendeel van het interieur gestript was bleven de lelijke deuren aan de binnenzijde over. Dat was reden genoeg om ze te voorzien van strakke alu deurpanelen die mooi pasten bij onze traanplaat alu vloerpaneeltjes.

Deel 2 volgt snel. Ik bedacht me dat er nog wat interessante detailfotos ontbraken in mijn foto collectie, dus die komen er snel aan! Ik hoop hiermee mensen te inspireren die misschien ook de stap willen maken om te gaan driften!
Groetjes Michiel