Aantal problemen HELP

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
daaj.mensinga

Aantal problemen HELP

Bericht door daaj.mensinga » 25 jan 2012, 18:25

Heren,

Mijn auto doet opeens een beetje raar.
Vandaag had ik het laten nakijken maar ze kunnen niks vinden.

Het is namelijk dat,

Mijn kachel maakt een zoemend geluid.
Gericht op mijn raam of voeten word hij totaal niet koud.
Op mijn zelf gericht word hij wel heel koud.
Kachelkraan laten vervangen maar dit blijkt het niet te zijn.

Verder,

Ik heb last van een schommelend toerental.
Voornamelijke ook als ik bijv. de airco bij zet wilt deze gaan schommelen tot trillen toe of bij insturen als ik stil sta.

Hebben jullie een idee?

Word er een beetje depri van.

Groetjes,

Daniel

daaj.mensinga

Re: Aantal problemen HELP

Bericht door daaj.mensinga » 25 jan 2012, 19:43

Niemand?

dw70

Bericht door dw70 » 25 jan 2012, 22:23

dan mag de verwarmings-airco installatie in de auto kritsch bekeken worden. De motoren die poortjes openen en sluiten werken niet correct. Verdeling van koud en warm en de plek daarvan is totaal van de leg.
Waarschijnlijk is het klepje om gebruik te maken van recirculatie (vaak gebruikt bij een gevalletje oude dieselbus voor je neus bij een stoplicht) ook nog dichtgevallen. Als je daar lang mee doorrijd vind je airco dit niet fijn en gaat tegensputteren en zelfs af en toe rare toerentallen produceren (stationair). Ook wordt de trekkracht direkt beïnvloed.

Iets in je unit heeft goed de geest gegeven. Ik hoop voor je dat het een simpel euvel zal zijn, dat nu alles van de leg brengt.

Kun je nog horen dat de recirculatieklep opent en sluit als je de knop drukt? Hoor je ook een duidelijk verschil in het geluid van je verwarming als je dit doet (in een gesloten auto klapperen je oren een beetje vanwege de opbouwende luchtdruk)?
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

rg530d

Bericht door rg530d » 26 jan 2012, 16:18

De kachel instellingen kun je via de idrive instellen naar intensiteit etc. Mocht je hiermee niet de probleem kunnen oplossen, dan zal het waarschijnlijk ergens anders mee te maken hebben (verstopte luchtwegen?).

Wat betreft de trillingen, het is normaal dat bij airco aan de toerentallen instabiel worden. Maar in stilstand/stationair draaien die gepaard gaat met trillingen...? dat klinkt niet echt gezond.. Bij een diesel is het enigzins normaal, maar bij benzine motoren is er wel iets mis denk ik

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”