e39 525i Touring 2001 nokkenassenormelding

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
fresadoo

e39 525i Touring 2001 nokkenassenormelding

Bericht door fresadoo » 26 jan 2012, 14:23

Goeie middag iedereen :

Wou jullie even mijn lijdensweg uitleggen van de laatste maanden waar gisteren een eind aan kwam .

Dus deze zomer op vakantie liep men auto opeens warm en sprong mijn expansievat van de radiator direct auto afgelegd , depanneren en laten repatriëren bij de thuiskomst van de auto cilinderkop gedemonteerd en gezien dat het waterpompje de boosdoener was . De cilinderkop gedemonteerd en laten testen en deze was kapot , nieuwe gezocht deze laten testen en vlakken de motor terug gemonteerd afgesteld waterpompje ,riemetje,spanrollen,thermostaat,... eveneens carterontluchting meegedaan nu ik er aankon Dus ik dacht klaar is kees nu kan ik er weer even tegen ... niet dus
Bij het starten van de motor merkte ik dat het koppel van de motor weg was en een lichte fluittoon en een hoger verbruik en het mil lampje branden . De auto laten uitlezen en kreeg de foutmelding inlaatnokkenassensor en lambdasondes voor en na de katalysator , de sensor vervangen en foutmelding bleef na het resetten lambdasondes voor de katalysator vervangen en deze meldingen bleven maar komen .+ inlaatsensornokkenas
Dan de kabels nagekeken en uitgemeten sensor gaf de waarden die hij moest alleen detecteerde de nokkenas niet kabels nagekeken en alles leek in orde . Zo weken bezige geweest tot ik naar de zekeringen van de motor sturing ging zien en daar zaten er 2 kapot vervangen en er sprong er terug 1 gezocht en toen zag ik dat het degene was van de lambdasondes ( de kabels waren samengesmolten en gaven kortsluiting en daardoor ging de auto in noodloop en daardoor koppel weg .
Kabels ervan tussen en vervangen en auto rijdt zoals nieuw terug het kopel terug en foutmeldingen weg alleen heb ik een lichte fluittoon aanwezige bij het gasgeven en verbruikt de auto iets meer zou het de vanos seals zijn of mss iets anders ? het trekken van valse lucht is het niet heb alles gecontroleerd en deze is goed.

Alvast bedankt voor de tips door jullie heb ik deze problemen kunnen oplossen heb uren op het forum gelezen :-)

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”