Bleutooth telefoon?

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
rg530d

Bleutooth telefoon?

Bericht door rg530d » 26 jan 2012, 16:44

In de middenconsole heb ik een soort van bmw autotelefoon adapter. Bij de aankoop van de auto zat er geen telefoon in. Zo op het eerste gezicht lijkt het niet of er een telefoon inhoort. In ieder geval had ik van iemand gehoord dat het wel eens de bleutooth adapter zou kunnen zijn.

Via de idrive menu heb ik geprobeerd deze te koppelen aan mijn telefoon. Eenmaal aangekomen bij ''bleutooth inschakelen'' liep ik tegen het probleem dat je deze niet kon inklikken. Het staat er wel, maar als je erop klikt gebeurt er niks. Via mijn telefoon heb ik gescreend naar bleutooth apparaten die actief waren. Niks gevonden.

Nu is mijn vraag waar dient het dan voor? heb ik iets fout gedaan? anders ga ik het eruit demonteren, zo schep ik wel wat meer ruimte in de middenconsole

iemand??

bmw2006

Re: Bleutooth telefoon?

Bericht door bmw2006 » 26 jan 2012, 17:14

zelfe probleem heb ik ook -_-

Kingfisher
Contacteer:

Bericht door Kingfisher » 26 jan 2012, 17:29

Het lijkt er op dat de bluetooth modules het allemaal na verloop van tijd gaan begeven.

Het feit dat je de optie ziet geeft aan dat je wel bluetooth hebt, maar als de module niet meer werkt, kun je 'm niet meer aanzetten.

tikkie

Bericht door tikkie » 26 jan 2012, 17:45

De ruimte in de middenconsole heeft niets te maken met telefoonvoorbereiding (bluetooth), dus die adapter kun je er altijd uithalen. Adapter dient voor opladen en verbeterde ontvangst (antenne) maar heeft niets van doen met handsfree bellen. Blijft staan dat je bluetooth niet werkt en dat is balen.
BMW E61 530i 2007 (LCI)

Frits Polman

Bericht door Frits Polman » 26 jan 2012, 20:50

Was vandaag bij de dealer voor check e61, had hetzelfde. Die gaf aan dat dec 2004 nog geen standaard bluetoth werd ondersteund. Bij mij zit in middenconsole een bmw telefoon geklikt, die schijnt dan wel te werken. Kan ook dual sim doen, maar dan geen bediening via iphone.

Zaterdag haal ik auto op. Als ik oplossing heb laat ik het weten

Tourer

Bericht door Tourer » 27 jan 2012, 09:08

Ik heb helaas ook alleen de telefoonvoorbereiding, zonder bluetooth. Ik overweeg bluetooth in te laten bouwen, maar daar hoor ik verschillende verhalen over qua kosen en wat er allemaal uit gehaald en weer ingebouwd moet worden. (EUR 600-1,200). Vind het verschil in kosten vrij fors maar erger haal ik er niks uit gezien de toch al zo gevoelige electronica!
Andere optie die ik overweeg is zo;n telefoon voor de console te kopen en een dual sim kaart te kopen.
Heeft iemand daar ervaring mee en wat voor type telefoon hoort er eigenlijk in? hopelijk kan ik die nog ergens op de kop tikken als die 'oude koelkast gsm's' nog bestaan :)
Huidige: F11 535d M-sport APEC chipped 355PK / 740Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 27 jan 2012, 10:08

Frits Polman schreef:Was vandaag bij de dealer voor check e61, had hetzelfde. Die gaf aan dat dec 2004 nog geen standaard bluetoth werd ondersteund. Bij mij zit in middenconsole een bmw telefoon geklikt, die schijnt dan wel te werken. Kan ook dual sim doen, maar dan geen bediening via iphone.
Dat lijkt meer op een ouderwetse BIT2 telefoon wat je daar beschrijft. Dat had ik ook in mijn 2003 e46.

Overigens heb ik daarna een ULF bluetooth module in laten bouwen. Voor de E6x heet dat een MULF geloof ik. Je moet zorgen dat je een recente versie hebt want BMW heeft flink lang zitten kloten om de modules goed te laten werken. Voor de ULF is de laatste gen13. Ik had een gen 4 en die doet het b.v. slecht met Blackberry etc.

Wellicht geen slecht idee om toch ook naar een Parrot met BMW stuur bediening te kijken. Dat heb ik inmiddels zelf gedaan.
Connects2 adapter voor de Parrot CK3000 evolution. Daarbij hou je je stuurwiel bediening. Je verliest alleen toegang to je telefoon via het menu. De lader in je middenarmsteun blijft gewoon werken als het goed is. Ik was voor minder dan 120 euro klaar incl nieuwe Parrot via MP. De ULF zit er nog gewoon in.

Jullie kennen de site van bimmernav natuurlijk al? Veel info daar.
http://bimmernav.com/
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

eric_nl

Bericht door eric_nl » 27 jan 2012, 10:14

Ik heb er zo'n BMW telefoon in zitten. Is een handset die met bluetooth communiceert. Ik heb begrepen dat de bluetooth alleen functioneert met deze handset, een mobieltje verbinden lukt wel maar je kan er verder niks mee.

Dual sim heb ik mee geëxperimenteerd, maar het wekrt niet zoals ik wil. Voordat ik de dual sim ging ha;en had ik het uitgezocht op de site (ik heb Vodafone). De beschrijving die daar stond was dat 1 van de sims altijd leidend is en de ander volgend. Op die manier zou het moeten werken, leidende in de BMW, volgende in de mobiel. Bij uitschakelen BMW gaan de oproepen naar de mobiel, bij inschakelen BMW gaan de oproepen naar de autotelefoon. Helaas bleek het in de praktijk niet zo te werken. De info die bij de dual sim werd meegeleverd beschrijft dat de laatst actief gemaakte de leidende is. Dat betekent dat als de auto uitgezet wordt en je vervolgens niet met je mobieltje iets doet om activiteit te genereren (bellen of uit/aan zetten), dat de binnekomende oproepen nog steeds naar de sim van de BMW gaan. Gevolg: je mobieltje krijgt de oproep niet en de beller krijgt de voicemail.

e61 535d

Bericht door e61 535d » 04 feb 2012, 22:20

Heb afgelopen week toevallig ook het een en ander uitgezocht.

Je auto is wel of niet uitgerust met een bleutoothmodule. Als deze naar behoren functioneert zou je met een gsm met bt. functie kunnen koppelen aan de auto. Hierbij dus gewoon compleet te bedienen via de auto. incl tel. boek.

De ruimte onder de armsteun is idd voor de snap in adapters. Zo heb je de mogelijkheid om een gsm in te klikken waarbij het signaal wordt versterkt. Afhankelijk van het bouwjaar heb je zelfs voor in ieder geval de iphone de optie om snap in adapters incl. music en video optie te kopen. In dit geval kun je video en music van bijv de iphone streamen naar de auto en dus compleet bedienbaar via idrive. Dus geen ipod voorbereiding of usb aansluiting ofzo nodig. Of dit mogelijk is, is te checken bij de dealer met het chassisnr.

Bij mij...bouwjaar dec 2004...heb ik alleen de bleutooth functie. Dus music etc streamen via snap in adapter is voor mij dan helaas niet mogelijk. :bang:

E60pro

Bericht door E60pro » 04 feb 2012, 22:37

Ik heb sinds kort de bta1500 van Dension en werkt perfect.
De auto ziet het gewoon als de eigen bluetooth adapter en alles is via Idrive in te stellen en besturen.

Als je de snap in er uit hebt gesloopt ben ik wel benieuwd hoe want ik zou dit zelf ook doen maar zie zo niet hoe dat gemonteerd zit en ben bang om het spul te slopen.

tikkie

Bericht door tikkie » 06 feb 2012, 21:49

e61 535d schreef:. Afhankelijk van het bouwjaar heb je zelfs voor in ieder geval de iphone de optie om snap in adapters incl. music en video optie te kopen. In dit geval kun je video en music van bijv de iphone streamen naar de auto en dus compleet bedienbaar via idrive. Dus geen ipod voorbereiding of usb aansluiting ofzo nodig. Of dit mogelijk is, is te checken bij de dealer met het chassisnr.:
Hmm, weet je dit zeker? Is deze optie niet alleen mogelijk bij F10/11? Vanaf welk bouwjaar/mnd zou dit dan mogelijk zijn? En begrijp ik je goed dat er dan ook nog verschillende Iphone 4 adapters zijn, met en zonder music en video optie? :roll:
BMW E61 530i 2007 (LCI)

e61 535d

Bericht door e61 535d » 07 feb 2012, 23:42

@Tikkie
Nee. Optie voor de e60 en e61. Via het chassisnr. aldus te checken of het mogelijk is. Alleen icm met nav pro dan wel. En idd. verschillende iphone snap in adapters te koop.

Hier een link om de compatibiliteit te checken.

http://www.bmw.nl/nl/nl/owners/navigati ... k_tool.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

tikkie

Bericht door tikkie » 09 feb 2012, 21:33

Dit begrijp ik niet. Je link verwijst gewoon naar de comptabiliteit van de bluetooth, wat moet ik hier verder uit afleiden?
BMW E61 530i 2007 (LCI)

e61 535d

Bericht door e61 535d » 09 feb 2012, 23:16

Als het goed is zie je hier ook of je snap in compatible is voor muziek en of video. Zoals ik al eerder zei, simpel belletje naar de dealer en je weet het ook.

Misschien is de volgende link wat duidelijker.

http://www.circlebmwparts.com/partsnews ... tphone.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Bonito Frans

Bericht door Bonito Frans » 10 feb 2012, 00:52

Hallo,

Ik heb een jaar geleden een after market (software van Parrot) blue tooth carkit set ingebouwd, speciaal voor BMW.
Koste toen ongeveer 350 - 400 euro.
Werkt redelijk goed, via I drive te bedienen, alleen werkt de spraaktoets niet aan het stuur.
De telefoontoets wel. Ik heb nu de 2e Blackberry werkend erop.

Alleen heb ik een verkeerde geschakelde draad gebruikt, ik kon geen goede vinden.
Deze gaat als je het contact uitzet af en toe weer aan, als je dan in de buurt bent gaat de telefoon weer via de carkit werken

Ik zal eens nakijken waar ik de set gekocht heb en of ze er nog zijn.
(Al gevonden was hier: http://link.marktplaats.nl/527699787" onclick="window.open(this.href);return false;)

Groet'n uut Drenthieland
Frans
Ik rij nooit harder dan de maximum snelheid...............van de auto!!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”