Eisenmann
Eisenmann
Beste mensen,
voor mij komt het moment van een Eisenmann bestellen nu toch dichterbij. Maar ik zit met wat vragen en wil jullie ervaring van de mensen die het geluid van een Eisenmann kennen.
Klopt het dat bij een sport demper het geluid bij 3500 toeren wegvalt? Ik wil hem daarboven ook nog wel horen bij vollast gasgeven. Zo ja brengt een soundpipe van Eisenmann een positief verschil in?
Een race denk ik ook aan, maar die zijn veel de luid. Zit ook geen TUV op vanwege teveel geluid. Wil geen ordi lawaaipijp eronder. Wel een pijp die je blijft horen op een nette manier tot aan de redline.
Dan het formaat 70mm of 76mm. 70mm is nu uitgetekend op papier en dat vind ik wel netjes. Mensen hier die goede foto's hebben van recht achter de auto van een afstandje. Zoekfunctie gebruikt en veel foto's gevonden dat mensen echt alleen de pijpen op de plaat zetten. Zou graag een compleetplaatje wilen zien.
voor mij komt het moment van een Eisenmann bestellen nu toch dichterbij. Maar ik zit met wat vragen en wil jullie ervaring van de mensen die het geluid van een Eisenmann kennen.
Klopt het dat bij een sport demper het geluid bij 3500 toeren wegvalt? Ik wil hem daarboven ook nog wel horen bij vollast gasgeven. Zo ja brengt een soundpipe van Eisenmann een positief verschil in?
Een race denk ik ook aan, maar die zijn veel de luid. Zit ook geen TUV op vanwege teveel geluid. Wil geen ordi lawaaipijp eronder. Wel een pijp die je blijft horen op een nette manier tot aan de redline.
Dan het formaat 70mm of 76mm. 70mm is nu uitgetekend op papier en dat vind ik wel netjes. Mensen hier die goede foto's hebben van recht achter de auto van een afstandje. Zoekfunctie gebruikt en veel foto's gevonden dat mensen echt alleen de pijpen op de plaat zetten. Zou graag een compleetplaatje wilen zien.
BMW E46 330i
Re: Eisenmann
Een Eisenmann op een M3 hoor je echt bij ieder toerental goed. Echter hoe harder je rijdt des te minder hoor je het binnen, maar dat is eigenlijk meestal wel zo. Eigenlijk vind ik dat ook prettig, zo kan ik gewoon op de snelweg normaal rijden zonder dat ik echt veel herry heb. Geef ik flink gas, hoor je hem weer duidelijk. Buiten hoor je het wel veel beter en als ik anderen moet geloven maakt hij echt behoorlijk veel geluid.
Ik ben heel blij met mijn Eisenmann einddemper. Het is ook de gewone versie en hij zat er al op toen ik hem kocht.
Weet zo niet eens de diameter, maar het is denk ik de grootste, 76mm.


Ik ben heel blij met mijn Eisenmann einddemper. Het is ook de gewone versie en hij zat er al op toen ik hem kocht.
Weet zo niet eens de diameter, maar het is denk ik de grootste, 76mm.


Laatst gewijzigd door Martijn M3 op 03 feb 2012, 22:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Eisenmann
Ik heb zelf een Eisenmann Sport 70mm besteld vorige week, gewoon het standaard formaat van de sierstukken dus. Met de foto's die ik had opgezocht leek dit me het mooist staan
Zou over een week of 2-3 binnen moeten komen, als je dan zelf nog niks besteld hebt zal ik een paar foto's voor je maken

Zou over een week of 2-3 binnen moeten komen, als je dan zelf nog niks besteld hebt zal ik een paar foto's voor je maken
Re: Eisenmann
Oke Martijn. Ja jouw M3 maakt een heel goed geluid. Bedankt voor je info en de foto's. Het is dus niet zo dat de pijp helemaal dood is boven de 3500 toeren.
Tom, ik wacht je ervaringen en foto's af. Heel misschien als je het ok vind kom ik dan wel naar jou toe gereden. Brakke youtubefilmpjes is ook niks. Kan ik in real life zien en horen wat het doet.
Tom, ik wacht je ervaringen en foto's af. Heel misschien als je het ok vind kom ik dan wel naar jou toe gereden. Brakke youtubefilmpjes is ook niks. Kan ik in real life zien en horen wat het doet.
BMW E46 330i
Re: Eisenmann
Ja tuurlijk, geen probleem. Ben zelf ook wel benieuwd naar het geluid
Heb wel gelezen dat de uitlaat moet worden ingereden en daardoor nog wat luider wordt, hoeveel km zou daarvoor ongeveer nodig zijn?

Heb wel gelezen dat de uitlaat moet worden ingereden en daardoor nog wat luider wordt, hoeveel km zou daarvoor ongeveer nodig zijn?
Re: Eisenmann
Dat inrijden is mij bekend ja, maar hoeveel kilometers? Geen idee...
Dan zie ik met de tijd wel de update in je showroom, dan zal ik je tegen die tijd wel een pb sturen om een afspraak met je te maken. Top!
Dan zie ik met de tijd wel de update in je showroom, dan zal ik je tegen die tijd wel een pb sturen om een afspraak met je te maken. Top!
BMW E46 330i
Re: Eisenmann
Klopt dat de uitlaat na een x-aantal kilometers wat meer geluid gaat maken.
Het is ook echt zo dat de uitlaat zowieso meer geluid gaat produceren als de motor en dus de uitlaat echt heel goed warm zijn.
Het is ook echt zo dat de uitlaat zowieso meer geluid gaat produceren als de motor en dus de uitlaat echt heel goed warm zijn.
Re: Eisenmann
Heb zelf de Race versie.. en ben er zeer tevreden over!
Merk wel dat als je gewoon rustig rijd de uitlaat als een Sport klinkt, maar ga je even een stukje vol gas geven en de uitlaat dus warm word dan maakt hij echt veeel meer geluid. Tis maar wat je mooi vind, ik vind het echt prachtig dan!
en heb trouwens een E36 328i.
Merk wel dat als je gewoon rustig rijd de uitlaat als een Sport klinkt, maar ga je even een stukje vol gas geven en de uitlaat dus warm word dan maakt hij echt veeel meer geluid. Tis maar wat je mooi vind, ik vind het echt prachtig dan!

E36 328i Coupé M '98
E46 318i Sedan M '02
E46 330Ci Coupé M '01
E46 325Ci Coupé M '01
E87 130i Cup '06
E92 335i Coupé High Exe '07
E90 325i LCI High Exe
E46 325Ci Coupé Exe '04
E36 325i Cabrio '94 *current
E87 130i High M-pack '06 *current
E46 318i Sedan M '02
E46 330Ci Coupé M '01
E46 325Ci Coupé M '01
E87 130i Cup '06
E92 335i Coupé High Exe '07
E90 325i LCI High Exe
E46 325Ci Coupé Exe '04
E36 325i Cabrio '94 *current
E87 130i High M-pack '06 *current
Re: Eisenmann
2x70mm als je het nog wilt weten/zien
Soundsuffe 'N', geloof dat dat voor de S en SS was. En ik weet eerlijk gezegd niet met welke die te vergelijken is met de S of de SS...
Geluid is het best tussen 2500-3500 toeren zo ongeveer, daarboven ook zeker hoorbaar in vergelijking met standaard.
Heb wel een 4 cilinder hè.


Welicht dat je er voor de beeldvorming iets aan hebt.


Soundsuffe 'N', geloof dat dat voor de S en SS was. En ik weet eerlijk gezegd niet met welke die te vergelijken is met de S of de SS...
Geluid is het best tussen 2500-3500 toeren zo ongeveer, daarboven ook zeker hoorbaar in vergelijking met standaard.
Heb wel een 4 cilinder hè.


Welicht dat je er voor de beeldvorming iets aan hebt.

Re: Eisenmann
Bedankt Lexie voor beeldvorming heb ik er zeker wat aan. Mooie maat.
N wordt niet meer gemaakt. Deze zat kwa geluid naar wat ik begreep van internet tussen de s en ss in. Lastig, ik wacht toch even tot het er bij Tom onder zit. Dan rijd ik zijn kant op.
N wordt niet meer gemaakt. Deze zat kwa geluid naar wat ik begreep van internet tussen de s en ss in. Lastig, ik wacht toch even tot het er bij Tom onder zit. Dan rijd ik zijn kant op.
BMW E46 330i
Re: Eisenmann
Heb ooit onder mijn 330Ci een eisenmann gemonteerd met 2x70mm pijpjes.

Zag er super gaaf uit en het geluid was perfect. Wel had ik er ook de soundpipes op zitten.
Hier meer info: http://www.bimmerportal.nl/showroom-f29 ... t1724.html" onclick="window.open(this.href);return false;
70mm past ook perfect zonder modificaties. Ga je naar 2x76mm, dan moet je het gat in de bumper iets vergroten (zegt men).
Overigens zien de pijpen onder de M3 van martijn m3 eruit als de 83mm versie.
Ik heb zelf nu de 76mm onder mijn M en die lijken kleiner:


Zag er super gaaf uit en het geluid was perfect. Wel had ik er ook de soundpipes op zitten.
Hier meer info: http://www.bimmerportal.nl/showroom-f29 ... t1724.html" onclick="window.open(this.href);return false;
70mm past ook perfect zonder modificaties. Ga je naar 2x76mm, dan moet je het gat in de bumper iets vergroten (zegt men).
Overigens zien de pijpen onder de M3 van martijn m3 eruit als de 83mm versie.
Ik heb zelf nu de 76mm onder mijn M en die lijken kleiner:

Re: Eisenmann
Pirelly denk ook over de soundpipes. Hoe is de bevestiging van de soundpipes en demper? demper op soundpipe en klem? soundpipe op voorpijp en een klem?
Viel bij jou het geluid niet weg boven de 3500 toeren bij vollast?
Viel bij jou het geluid niet weg boven de 3500 toeren bij vollast?
BMW E46 330i
Re: Eisenmann
Lassen is de beste methode, maar dat wilde ik niet. Het moest bij mij altijd te verwijderen zijn.
De originele uitlaat en middendemper worden eraf geslepen. Daarna werden de soundpipes met klemmen op de originele uitlaat gemonteerd en daarna de einddemper weer met klemmen op de soundpipes. Was allemaal netjes dicht en ook weer gemakkelijk te verwijderen. Let wel op dat de meeste 6 cilinders 2 pijpen hebben, dus dan heb je ook 2 soundpipes nodig.
Geluid vond ik altijd netjes blijven. Ik had dan ook de sport versie. Boven 3500 toeren was het geluid nog altijd goed aanwezig. Wil je echt voor een stevig geluid gaan, dan is de race zonder pipes misschien een optie. Wil je herrie, dan weer met soundpipes.
De originele uitlaat en middendemper worden eraf geslepen. Daarna werden de soundpipes met klemmen op de originele uitlaat gemonteerd en daarna de einddemper weer met klemmen op de soundpipes. Was allemaal netjes dicht en ook weer gemakkelijk te verwijderen. Let wel op dat de meeste 6 cilinders 2 pijpen hebben, dus dan heb je ook 2 soundpipes nodig.
Geluid vond ik altijd netjes blijven. Ik had dan ook de sport versie. Boven 3500 toeren was het geluid nog altijd goed aanwezig. Wil je echt voor een stevig geluid gaan, dan is de race zonder pipes misschien een optie. Wil je herrie, dan weer met soundpipes.
Re: Eisenmann
Dus als ik het goed begrijp, en ik bestel bij bimmerparts, een soundpipe van 120 zitten er geen 2 in het pakket?
Klemmen kreeg je goed weg, pijpen zaten niet te dicht op elkaar daarvoor?
Klemmen kreeg je goed weg, pijpen zaten niet te dicht op elkaar daarvoor?
BMW E46 330i
Re: Eisenmann
Een nieuwe OEM sportdemper wordt volgens etk ook met klemmen bevestigd, dus dat zal wel passen dan.

- Spoiler: Laat zien
