Eibach Pro
Eibach Pro
Ik heb al gelezen dat er meerdere mensen zijn die een Eibach Pro kit onder hun auto hebben geplaatst of laten plaatsen.
Nu vroeg ik mij af in hoeverre het voor de verlaging van die kit van belang is of je wel of niet een sport onderstel hebt. Ik heb dus een sedan van 2001 met een sportonderstel. Moet ik er rekening mee houden dat het eindresultaat gelijk is aan een auto zonder sportonderstel of moet ik er rekening mee houden dat de verlaging gelijk is aan een auto zonder sport onderstel en zal mijn auto uiteindelijk met een Eiback Pro kit lager liggen als een standaard sedan met Eiback Pro kit ??
Nu vroeg ik mij af in hoeverre het voor de verlaging van die kit van belang is of je wel of niet een sport onderstel hebt. Ik heb dus een sedan van 2001 met een sportonderstel. Moet ik er rekening mee houden dat het eindresultaat gelijk is aan een auto zonder sportonderstel of moet ik er rekening mee houden dat de verlaging gelijk is aan een auto zonder sport onderstel en zal mijn auto uiteindelijk met een Eiback Pro kit lager liggen als een standaard sedan met Eiback Pro kit ??
Re: Eibach Pro
Ik denk niet dat ie lager komt te liggen dan een origineel onderstel. Wel is de veer karakteristiek van Eibach zeer goed! In het rijden ga je het zeker merken
Als je doel is om de wagen wat lager te krijgen dan moet je zien te achterhalen of en hoeveel lager een sport onderstel is.

Re: Eibach Pro
Als het echt wat lager moet dan het sportonderstel en je wil een strakker weggedrag waarbij het zweverige verdwijnt...
Dan moet je ook even naar H&R kijken, de veren met artikelnummer eindigend op 484-88 moet je dan geloof ik hebben. Dan gaat ie tov sportonderstel voor 27 mm omlaag en achter 21 mm.
Prokit en eibach kwamen we niet uit op een goede verenset met modiho.nl. Dus was het advies om eens te denken over de H&R veren. H&R veren hebben nog wat scherper gevoel dan eibach, heb ik ook zelf al ervaren. Eibach is de comfort verlagingsveer, H&R de sportievere.
Dan moet je ook even naar H&R kijken, de veren met artikelnummer eindigend op 484-88 moet je dan geloof ik hebben. Dan gaat ie tov sportonderstel voor 27 mm omlaag en achter 21 mm.
Prokit en eibach kwamen we niet uit op een goede verenset met modiho.nl. Dus was het advies om eens te denken over de H&R veren. H&R veren hebben nog wat scherper gevoel dan eibach, heb ik ook zelf al ervaren. Eibach is de comfort verlagingsveer, H&R de sportievere.
Re: Eibach Pro
andere optie is weitech (groen) 40mm front en 30 mm rear verlagen. ook de veren zijn kwalitatief gelijk aan eibach en zowel sportief als comfort.
http://www.gkb-import.nl/zoekweitecsusp ... index.html
zelf gemonteerd onder coupe 323ci met standaard sport onderstel, resultaat =voor en achter zeer fraaie looks qua verlaging, en in combinatie met nieuwe dempers een super rijgedrag.
mischien kun je iets met deze info.
mvg Freddy
http://www.gkb-import.nl/zoekweitecsusp ... index.html
zelf gemonteerd onder coupe 323ci met standaard sport onderstel, resultaat =voor en achter zeer fraaie looks qua verlaging, en in combinatie met nieuwe dempers een super rijgedrag.
mischien kun je iets met deze info.
mvg Freddy
-
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:04
Re: Eibach Pro
En dit autootje hang heeeel mooi. vanmiddag gezien.. denk dat ik ook voor de weitec gafreddy schreef:andere optie is weitech (groen) 40mm front en 30 mm rear verlagen. ook de veren zijn kwalitatief gelijk aan eibach en zowel sportief als comfort.
http://www.gkb-import.nl/zoekweitecsusp ... index.html
zelf gemonteerd onder coupe 323ci met standaard sport onderstel, resultaat =voor en achter zeer fraaie looks qua verlaging, en in combinatie met nieuwe dempers een super rijgedrag.
mischien kun je iets met deze info.
mvg Freddy
- lverstappenl
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 05 jun 2008, 17:15
- Locatie: Limburg
Re: Eibach Pro
sorry dat ik op een oud topic reageer, maar gaat het hier over alleen veren, of veren plus dempers?
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.
Re: Eibach Pro
Alleen veren ..
Re: Eibach Pro
Voor mij is het ook sowieso actueel nog hoorlverstappenl schreef:sorry dat ik op een oud topic reageer, maar gaat het hier over alleen veren, of veren plus dempers?

Maar wat al gezegd wordt, voor mij zou het alleen om veren gaan icm mijn bestaande sportonderstel. Als ik ook dempers moet vervangen wordt voor mij het verschil met een schroefset te klein, en dan zou ik zelf daarvoor gaan.
- blue-beemer
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 05 nov 2007, 22:53
Re: Eibach Pro
ik heb zelf een sedan met een M-onderstel en verlaagd met een Eibach-pro kit, hij staat nu hetzelfde als die van mijn broer die ook verlaagd is met dezelfde kit en hij heeft geen M-onderstel.
Re: Eibach Pro
Kun je nog verschil in rijgedrag merken dan tussen beide ??
Is die met een M fahrwerk dan bijvoorbeeld ook stugger als die met normaal onderstel ??
Is die met een M fahrwerk dan bijvoorbeeld ook stugger als die met normaal onderstel ??
- lverstappenl
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 05 jun 2008, 17:15
- Locatie: Limburg
Re: Eibach Pro
met m onderstel zou idd ietsjes stugger moeten zijn doordat de dempers wat stugger zijn, en korter. Ik heb zelf goede ervaringen gehad met een heel goedkoop schroefsetje van v-maxx. Goede wegligging, en toch nog comfort, ondanks dat ik een verlaging had van ongeveer 7cm..
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.
- blue-beemer
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 05 nov 2007, 22:53
Re: Eibach Pro
Die van mij is stugger maar dat komt denk ik eerder doordat ik achter bilstein dempers heb zitten en die zijn toch wel een stuk strakkker/stugger dan de orginele die ik eerst had.Griffendahl schreef:Kun je nog verschil in rijgedrag merken dan tussen beide ??
Is die met een M fahrwerk dan bijvoorbeeld ook stugger als die met normaal onderstel ??
Re: Eibach Pro
Ik zit te denken tussen een pro of sportline setje... wat is jullie eerste mening?
Eibach Pro-Kit
Verlaging voor 30 mm
Verlaging achter 20-25 mm
Eibach Sportline
Verlaging voor 45-50 mm
Verlaging achter 30 mm
Denk dat mijn voorkeur toch de pro kit is vanwege de stugheid en looks...
Eibach Pro-Kit
Verlaging voor 30 mm
Verlaging achter 20-25 mm
Eibach Sportline
Verlaging voor 45-50 mm
Verlaging achter 30 mm
Denk dat mijn voorkeur toch de pro kit is vanwege de stugheid en looks...
04' BMW 320CI M-Sport
Re: Eibach Pro
Het is afhankelijk van wat je wilt natuurlijk.
De pro is een veer welke nog een redelijk comfort laat bestaan, maar de auto merkbaar scherper laat sturen (ivm minder hellen) en het verlagen is goed voor een lager zwaartepunt en minder luchtweerstand. Deze veren kan je gewoon rijden met je normale dempers.
De sport schijnt toch wel erg stug te zijn. Ook lijkt mij deze net iets te laag om nog fatsoenlijk over drempels en dergelijken te komen. Tevens is de mate van verlaging niet fijn voor je dempers, dus is het zeker aan te bevelen deze ook mee te pakken.
Ik heb met de pro gereden en moet zeggen dat het voor mij de ideale combinatie is van comfort en weggedrag. Beide veren zijn kwalitatief erg goed. Er zijn nog best wat mensen die toentertijd voor Jamex oid hadden gekozen en die zijn kwalitatief een stuk minder.
De pro is een veer welke nog een redelijk comfort laat bestaan, maar de auto merkbaar scherper laat sturen (ivm minder hellen) en het verlagen is goed voor een lager zwaartepunt en minder luchtweerstand. Deze veren kan je gewoon rijden met je normale dempers.
De sport schijnt toch wel erg stug te zijn. Ook lijkt mij deze net iets te laag om nog fatsoenlijk over drempels en dergelijken te komen. Tevens is de mate van verlaging niet fijn voor je dempers, dus is het zeker aan te bevelen deze ook mee te pakken.
Ik heb met de pro gereden en moet zeggen dat het voor mij de ideale combinatie is van comfort en weggedrag. Beide veren zijn kwalitatief erg goed. Er zijn nog best wat mensen die toentertijd voor Jamex oid hadden gekozen en die zijn kwalitatief een stuk minder.
Re: Eibach Pro
Kijk bedankt voor de nuttige info
wat ik vergeten was... Passen de veren zowel onder sedan als coupe of zit hier een verschil in (aangezien ik heel rustig rondkijk voor een CI)

04' BMW 320CI M-Sport