Hoe kan dit????

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Bmw 525 Berline

Hoe kan dit????

Bericht door Bmw 525 Berline » 05 feb 2012, 22:24

Jongens.. ik verschoot er zelf van ma ik keek toevallig naar hoeveel liter men auto op die moment verbruikte en was geschokeerd!!!! Ik moet wel zeggen dat de auto koud was en ik de verwarming in de auto op warmste had en op stand 2 maar heeft het daarmee iets te maken????

Hier een foto:

Afbeelding

Normaal is het 9,3 MAXIMIMUM!!!!Dit heb ik nog nooit gezien!

Hoe kan dit?

lekkerwijf1

Re: Hoe kan dit????

Bericht door lekkerwijf1 » 05 feb 2012, 22:31

Je zegt het zelf al waarschijnlijk de kou.
Mijn lust ook wel een borreltje extra maar ik kijk er verder nooit naar, als het spul ma goed en fijn rijd vind ik alles goed

BMW318I

Bericht door BMW318I » 05 feb 2012, 22:49

Wie bmw rijdt moet de portemonnee ook openen... Ook wel handen uit de zak halen ;)
Maar daarvoor krijg je ook meer dan voldoende Bmw rijdt gewoon heerlijk :driving:

Maar wat richard zegt met dit weer gebruikt hij veel meer dan normaal.
BMW Bayerische Motoren Werke

Bmw 525 Berline

Bericht door Bmw 525 Berline » 05 feb 2012, 22:57

lekkerwijf1 schreef:Je zegt het zelf al waarschijnlijk de kou.
Mijn lust ook wel een borreltje extra maar ik kijk er verder nooit naar, als het spul ma goed en fijn rijd vind ik alles goed
Eerlijk gezegd heb ik het ook niet altijd opstaan en zie het liever niet want 'doet me niet altijd lachen'... ,maar af en toe check het weleens en nu had ik zo'n gevoel van dat ik eens moest kijken en yep.. mijn gevoel loog niet.. 12,3!!!!!! :whistle: :bang:

Bmw 525 Berline

Bericht door Bmw 525 Berline » 05 feb 2012, 23:00

BMW318I schreef:Wie bmw rijdt moet de portemonnee ook openen... Ook wel handen uit de zak halen ;)
Maar daarvoor krijg je ook meer dan voldoende Bmw rijdt gewoon heerlijk :driving:

Maar wat richard zegt met dit weer gebruikt hij veel meer dan normaal.
Kijk het is mijn eerste bmw en idd.. wie met bmw rijdt MOET BETALEN!!!!Deze vind ik echt goed en erbij passen.. BMW=Blijf Maar Werken.... . :)

En van dat heerlijk rijden dat klopt ik ben het volledig met je eens maar onlangs zei iemand mij dat de E-klasses van Mercedes vanaf rond de jaren 2004 meer comfort hebben dan onze beemers van dezelfde tijd?

Kingfisher
Contacteer:

Bericht door Kingfisher » 06 feb 2012, 10:01

Geloof het of niet, maar mijn dieseltje staat nu op een gemiddelde over de laatste 180km van 1 op 6.1, dat is dus 16.4 liter / 100 km.

En dat alles door de kou, korte ritjes (en 'spelen' in de sneeuw :ja: )

Bmw 525 Berline

Bericht door Bmw 525 Berline » 06 feb 2012, 11:03

Jongens.. weet het niet maar en ben er ook heel eerlijk in.. ben van plan hem mss te verkopen want die verbruik zit me toch wel dwars hoor!!!! Ok nu met de koude nog meer maar bij normaal weer is het ook niet van te zeggen.. . Dikke paar honderd euro neerleggen per maand ALLEEN al aan verbruik gaat men petje te boven!

Neem als je nu met een Golf 5(diesel automaat) rijdt.. dan heb je wss de helft van verbruik van een 525D automaat... nee????

Aron

Bericht door Aron » 06 feb 2012, 11:32

Tuurlijk is een golfje goedkoper in alles...
Maar BMW is plezier, comfort, sportief, klasse etc...
En daar moet je voor dokken en er komt ook geen einde aan ;)

Ach de ene spaart dure postzegels oid en ik betaal liever voor mn 5...dat is mijn hobby.. :)

Bmw 525 Berline

Bericht door Bmw 525 Berline » 06 feb 2012, 11:43

Daar geef ik je ECHT DIK gelijk in!!!!! BMW=PLEZIER,COMFORT,SPORTIEF+KLASSE!!!!! maar is ook maar niks als de verbuik je veel te veel dwars zit man! Binnenkort met nieuwe werk zal ik ook meer km's moeten doen dus dan ga ik helemaal "blauw" zien als ik met deze moet op- en af rijden.... :whistle: :s

Mikkie

Bericht door Mikkie » 06 feb 2012, 12:25

Als je meer km's gaat maken is diesel een optie.
Daarnaast maakt het niet uit welke auto je rijdt... met deze temperaturen knalt je verbruik gewoon omhoog.

boink

Bericht door boink » 06 feb 2012, 12:58

12.3 is nog netjes nu :D

Bmw 525 Berline

Bericht door Bmw 525 Berline » 06 feb 2012, 14:28

Mikkie schreef:Als je meer km's gaat maken is diesel een optie.
Daarnaast maakt het niet uit welke auto je rijdt... met deze temperaturen knalt je verbruik gewoon omhoog.
Diesel een optie???? Uhum... deze is een dieseltje hoor... :whistle:

BMWBoii

Bericht door BMWBoii » 06 feb 2012, 14:32

Ik dacht eerst dat het over een benzine ging: dan is dit verbruik normaal, maar bij een diesel vind ik het redelijk hoog ja. Kan je onderhand net zo goed een benzine gaan rijden. Ik heb bij de 330iA op dit moment 13,2/100 maar dat is een benzine!

Overigens als je zuinig wilt rijden moet je dus nooit een VW kopen, een Golf zuipt ongeveer net zo veel als een BMW.

Mikkie

Bericht door Mikkie » 06 feb 2012, 14:41

Bmw 525 Berline schreef:
Mikkie schreef:Als je meer km's gaat maken is diesel een optie.
Diesel een optie???? Uhum... deze is een dieseltje hoor... :whistle:
:o Ik dacht dat het om een benzine ging!

Voor een diesel is dit wel echt veel. Ik rij nu ook wel onzuiniger dan anders, maar niet zo erg. Denk dat het, afhankelijk van de route en hoe warm de motor is, tien tot twintig procent scheelt met 'normale' temperaturen.

lekkerwijf1

Bericht door lekkerwijf1 » 06 feb 2012, 15:01

De meeste volkswagens zijn niet zo zuinig als men denkt.
Neem de transporters de golfjes de passats allemaal grote slurpbakken of je nou bleumotion versies heb of niet.
Die belastingvrije polos moet men ook weer direct de belasting weer op gooien want die zijn niet zuinig.
Als jij denk dat het verbruik veel te hoog is kan het ook zijn dat er iets niet goed is met de regeleenheden van de motor. bijvoorbeeld luchtmassameter lambdasonde etc.
Ik kan ook niet bekijken of je veel vebruikt want ik rijdt amper met mn diesel 530d en als ik rij is het veel stadsverbruik.
Maargoed je hebt wel een wagen vanaf 1500kg in beweging te brengen en een automaatbak verbruikt ook meer brandstof als een handbak.
Mercedes e klassen of deze comfortabeler zijn als de bmw geen idee.
Bij beide autos kun je ze zo luxe maken als je zelf wilt alleen kost dat extra. Mercedes E zit kwa gewichtsklassen gelijk aan de bmw 5.
En ook mercedes E heeft problemen, neem de automaatbakken hiervan. deze schijnen nog eerder stuk te gaan als die van bmw nml al bij 150.000.
Ik heb zelf eerst naar een e55 amg gekeken. maar toen ik daarvan alle evt voorkomende problemen hoorde gingen mijn haren overreind. overigens vind ik het interieur dikker van de 5-serie en blijf ik erbij dat bmw tijdlozere autos maakt, neem nou de e39 Top model. 8)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”