BMW 525i of 530i ??
BMW 525i of 530i ??
Beste lieden,
ik rij nu in een E90 maar wil graag ivm ruimte een E60 aanschaffen en dan t liefst een 530i of 525i automaat
Zijn de verschillen tussen beide modellen groot? of is t alleen puur vermogen/koppel?
Waar moet ik zeker opletten bij de aanschaf? Ik hoorde dat de pre-facelift modellen nogal kuren hebben, of valt dit wel mee?
ik heb er wel aantal te koop zien staan, zien er volgens mij goed uit, misschien iemand bekend met de autos?
http://link.marktplaats.nl/523047245" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=mayw1v33k3zd" onclick="window.open(this.href);return false;
graag hoor ik jullie advies
bedankt alvast.
ik rij nu in een E90 maar wil graag ivm ruimte een E60 aanschaffen en dan t liefst een 530i of 525i automaat
Zijn de verschillen tussen beide modellen groot? of is t alleen puur vermogen/koppel?
Waar moet ik zeker opletten bij de aanschaf? Ik hoorde dat de pre-facelift modellen nogal kuren hebben, of valt dit wel mee?
ik heb er wel aantal te koop zien staan, zien er volgens mij goed uit, misschien iemand bekend met de autos?
http://link.marktplaats.nl/523047245" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=mayw1v33k3zd" onclick="window.open(this.href);return false;
graag hoor ik jullie advies
bedankt alvast.
Re: BMW 525i of 530i ??
Ik zal voor de 525i gaan rij zelf ook erin en rijdt als een trein.
Kuren 525i nog nooit van gehoord het zijn de betrouwbare en sterkste motoren !
Als je koopt kijk dan toch naar een volle iederegeval xenon, sunroof, leer, navi, etc...
dat zijn toch dingen die de bmw e60 laten zien, en niet zo'n simpele zonder leer...
Kuren 525i nog nooit van gehoord het zijn de betrouwbare en sterkste motoren !
Als je koopt kijk dan toch naar een volle iederegeval xenon, sunroof, leer, navi, etc...
dat zijn toch dingen die de bmw e60 laten zien, en niet zo'n simpele zonder leer...
BMW Bayerische Motoren Werke
Ik zou zeker voor een facelift gaan, dan heb je bij beide modellen een 3l motor, en de FL 525 ligt qua prestaties dichter bij de oude 530 dan bij de oude 525 en is een stuk zuiniger. Wanneer je toch de oudere koopt, dan liefst een 530, zeker als automaat.
Maar hou wel dat M-pakket er in, want dat ziet er geweldig uit.
Maar hou wel dat M-pakket er in, want dat ziet er geweldig uit.
6 cylinders horen in lijn te staan!
Er is maar 1 verschil... en dat is de vermogen.. en verbruik.
Ik zelf rijd in een 520i automaat uit 2005...
om de verbruik hiervan een beetje reeel te houden kan je beter niet planken!!! en dat geldt bij alle motoren!!
Dus ik zou zeggen als je aan je portomenee denkt koop dan een 525i
Een 525i is gewilder dan een 530i

Ik zelf rijd in een 520i automaat uit 2005...
om de verbruik hiervan een beetje reeel te houden kan je beter niet planken!!! en dat geldt bij alle motoren!!
Dus ik zou zeggen als je aan je portomenee denkt koop dan een 525i
Een 525i is gewilder dan een 530i

die van mij is trouwens ook te koop!! 

Ik zou zeggen 530.
Verbruik tussen die 2 ontloopt elkaar niet zoveel.
Maar wel meer koppel en vermogen. Veel meer plezier.
Maar ik zou inderdaad meer naar de opties kijken welke erin zit. Zoek door totdat je de opties hebt dat je graag erbij wilt, want achteraf is vaak lastig en duur.
Verbruik tussen die 2 ontloopt elkaar niet zoveel.
Maar wel meer koppel en vermogen. Veel meer plezier.
Maar ik zou inderdaad meer naar de opties kijken welke erin zit. Zoek door totdat je de opties hebt dat je graag erbij wilt, want achteraf is vaak lastig en duur.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
- lekkerwijf1
De 530i in de marktplaats link staat al zoiezo een jaar te koop als ik het goed heb, deze was destijds ook veel te duur en meneer is een eind gezakt met de prijs
hallo
een meer van 65000 km bij de 530 is niet nix, die kan je ook zelf rijden. Bij de 525er is de Standkachel een goede toebehoor, wat is met de trekhaak getrokken ?, zware boot uit een sleep? denk dan aan de automaat. Het vermogen van de 525er is genoeg voor ons landje, bij een goed gebruik, ben je altijd in overtreding. Verkoopt ok later beter, en 3.0 liter blok is voor veel mensen te veel. De handelaren zitten vol met gebruikte auto's van dat kaliber, de prijzen hier in Limburg zijn binnen drie manden met € 5000 tot 7000 naar beneden. een paar €ros kan nog af van die 525er
gunrei
een meer van 65000 km bij de 530 is niet nix, die kan je ook zelf rijden. Bij de 525er is de Standkachel een goede toebehoor, wat is met de trekhaak getrokken ?, zware boot uit een sleep? denk dan aan de automaat. Het vermogen van de 525er is genoeg voor ons landje, bij een goed gebruik, ben je altijd in overtreding. Verkoopt ok later beter, en 3.0 liter blok is voor veel mensen te veel. De handelaren zitten vol met gebruikte auto's van dat kaliber, de prijzen hier in Limburg zijn binnen drie manden met € 5000 tot 7000 naar beneden. een paar €ros kan nog af van die 525er
gunrei
Inderdaad, ik ben bij deze auto wezen kijken verleden jaar, ik heb meneer doorverwezen naar Hans Anders, want zijn ogen zijn volgens mij niet zo goed. Op de foto lijkt het een hele mooie auto, er staat ook nog bij zondr krassen en deuken, maar wat een hok, rechterkant zit vol plamuur en er is geen deel bij waar geen deukje of kras op zit. Hij is inmiddels wel 5000 euro gezakt de laatste tijd.lekkerwijf1 schreef:De 530i in de marktplaats link staat al zoiezo een jaar te koop als ik het goed heb, deze was destijds ook veel te duur en meneer is een eind gezakt met de prijs
In de advertentie staat dat hij in uchelen staat, maar het is apeldoorn, vaak niet de beste regio om een auto te kopen.
Mijn moto, eerst zien dan geloven.
Bij de 5 serie zijn de 525i en 530 qua uitvoering gelijk. Enige verschil is dat de 525i voor de facelift een kortere slag (andere krukas) heeft dan de 530i. Vanaf de facelift (LCI) hebben beide dezelfde 3.0l motor. Qua loop en geluid is er ook geen verschil.
Persoonlijk vind ik de uitvoering, opties, staat van de auto en de prijs belangrijker dan iets meer vermogen. Natuurlijk, de 530i is sneller maar zoveel scheelt het niet. Met een 525i kom je ook prima mee. De mijne heeft 218pk en als hij goed warm is dan komt 'ie heel vlot van zijn plek.
Enige minpunt is eigenlijk de automaat, of beter de koppelomvormer die in 'D' te veel slip toestaat waardoor hij de eerste meters wat traag overkomt. Dit staat los van het motortype maar speelt wel parten als je vanuit stilstand even snel weg wilt. In 'S' of 'M' gaat het een heel stuk beter.
In Apeldoorn en omgeving zitten best veel louche handelaren waar je beter niet kunt komen. Maar er zijn altijd uitzonderingen. Mijn auto heb ik ook bij een autohandelaar in Apeldoorn gekocht. Prima auto, goede prijs en eerlijke garantie. De auto kreeg in de garantieperiode een storing en heeft 2 weken bij de BMW dealer gestaan. (dat was zijn eigen monteur nooit uitgekomen) Alles keurig opgelost. Als ik weer een auto nodig heb zou ik zo weer naar Damming gaan.

Persoonlijk vind ik de uitvoering, opties, staat van de auto en de prijs belangrijker dan iets meer vermogen. Natuurlijk, de 530i is sneller maar zoveel scheelt het niet. Met een 525i kom je ook prima mee. De mijne heeft 218pk en als hij goed warm is dan komt 'ie heel vlot van zijn plek.
Enige minpunt is eigenlijk de automaat, of beter de koppelomvormer die in 'D' te veel slip toestaat waardoor hij de eerste meters wat traag overkomt. Dit staat los van het motortype maar speelt wel parten als je vanuit stilstand even snel weg wilt. In 'S' of 'M' gaat het een heel stuk beter.
In Apeldoorn en omgeving zitten best veel louche handelaren waar je beter niet kunt komen. Maar er zijn altijd uitzonderingen. Mijn auto heb ik ook bij een autohandelaar in Apeldoorn gekocht. Prima auto, goede prijs en eerlijke garantie. De auto kreeg in de garantieperiode een storing en heeft 2 weken bij de BMW dealer gestaan. (dat was zijn eigen monteur nooit uitgekomen) Alles keurig opgelost. Als ik weer een auto nodig heb zou ik zo weer naar Damming gaan.