"motornotprogram"
"motornotprogram"
Beste medeBMWliefhebbers,
ik heb besloten mijn 528i te gaan verkopen vanwege de torenhoge kosten. Vorig jaar april gekocht voor €5.500 Voor het weekeind naar de garage gebracht met het probleem: "motornotprogram" ze zijn er nog mee bezig, een handelaar heeft voor de meeneemprijs €1000,- geboden, maar dat vind ik gekkenwerk. Wil hem nog laten repareren en dan in de verkoop zetten.
De auto rijd maar heel langzaam (automaat) het leek wel of ie vanuit nulstand steeds ruwer van zijn plek kwam(schurend) eenmaal bij de garage zijden ze dat het in mijn motor zit, maar het word nog verder uitgezocht Hopelijk lopen de kosten niet al te hoog op..
iemand enig idee wat het kan zijn/ enige ervaring met dit probleem?
mvg jefry
ik heb besloten mijn 528i te gaan verkopen vanwege de torenhoge kosten. Vorig jaar april gekocht voor €5.500 Voor het weekeind naar de garage gebracht met het probleem: "motornotprogram" ze zijn er nog mee bezig, een handelaar heeft voor de meeneemprijs €1000,- geboden, maar dat vind ik gekkenwerk. Wil hem nog laten repareren en dan in de verkoop zetten.
De auto rijd maar heel langzaam (automaat) het leek wel of ie vanuit nulstand steeds ruwer van zijn plek kwam(schurend) eenmaal bij de garage zijden ze dat het in mijn motor zit, maar het word nog verder uitgezocht Hopelijk lopen de kosten niet al te hoog op..
iemand enig idee wat het kan zijn/ enige ervaring met dit probleem?
mvg jefry
BMW E39 maakt rijden geweldig
Re: "motornotprogram"
Hallo beste Jefry,
Ik heb meer het idee dat het aan de bak kan liggen, ik heb al meer een dergelijk probleem gelezen.
men dacht ook dat het in de motor zat, en naderhand bleek het de bak te zijn.
maar we kunnen het dus niet helemaal met zekerheid zeggen, het is een conclusie die zonder voertuig gemaakt is, en een beoordeling maken zonder het voertuig kan erg moeilijk zijn.
Ik zou het ook vertikken om deze BMW die al zoveel gekost heeft voor een fooitje mee te laten nemen.
Heb je het dan ook niet geprobeerd om de auto in de vrijstand te zetten, om te kijken hoe de motor dan klinkt?
dan kan je vaak ook iets meer opmaken van wat er loos is.
laat je vooral niet gek maken hoor!!
heb je geen vrienden of kenissen of een faamilielid die wel iets meer weet van een auto, dat zou voor jou een hele grote geruststelling kunnen zijn.
In welke provincie woon je beste Jefry, en in welke buurt van een grote stad, je moet niet je adres geven hoor, maar noem een stad in jou omgeving.
Ik zelf woon in het uiterste Zuid-Westen van Brabant, tegen de Zeeuwse grens, vlak bij Antwerpen.
Misschien lezen wel meerdere forum leden dit verhaal/probleem.
PB kan natuurlijk ook.
ik hoor het nog wel van jou.
met vriendelijke groet,
Ad
Ik heb meer het idee dat het aan de bak kan liggen, ik heb al meer een dergelijk probleem gelezen.
men dacht ook dat het in de motor zat, en naderhand bleek het de bak te zijn.
maar we kunnen het dus niet helemaal met zekerheid zeggen, het is een conclusie die zonder voertuig gemaakt is, en een beoordeling maken zonder het voertuig kan erg moeilijk zijn.
Ik zou het ook vertikken om deze BMW die al zoveel gekost heeft voor een fooitje mee te laten nemen.
Heb je het dan ook niet geprobeerd om de auto in de vrijstand te zetten, om te kijken hoe de motor dan klinkt?
dan kan je vaak ook iets meer opmaken van wat er loos is.
laat je vooral niet gek maken hoor!!
heb je geen vrienden of kenissen of een faamilielid die wel iets meer weet van een auto, dat zou voor jou een hele grote geruststelling kunnen zijn.
In welke provincie woon je beste Jefry, en in welke buurt van een grote stad, je moet niet je adres geven hoor, maar noem een stad in jou omgeving.
Ik zelf woon in het uiterste Zuid-Westen van Brabant, tegen de Zeeuwse grens, vlak bij Antwerpen.
Misschien lezen wel meerdere forum leden dit verhaal/probleem.
PB kan natuurlijk ook.
ik hoor het nog wel van jou.
met vriendelijke groet,
Ad
Re: "motornotprogram"
Jaja, die handelaar ziet er wel brood in. Die heeft misschien al in de gaten wat het kan zijn, 1K uitgeven 1K reparatie en dan voor 5K verkopen. Hij 3K winst en jij 4,5K verlies? ga je toch niet doen zeker?
Kijk, kosten komen altijd en die vallen soms echt wel tegen. Maar daarna rijdt je weer een jaar voor nop, en luxe.
Maar je moet zelf beslissen in kan niet in jouw portemonee kijken, maar om 'm dan cadeau te doen gaat wat te ver.
Suc6 met je beslissing.
Kijk, kosten komen altijd en die vallen soms echt wel tegen. Maar daarna rijdt je weer een jaar voor nop, en luxe.
Maar je moet zelf beslissen in kan niet in jouw portemonee kijken, maar om 'm dan cadeau te doen gaat wat te ver.
Suc6 met je beslissing.
Re: "motornotprogram"
laat zeker offertes maken in meerdere garages! en blijf beter bij de stealer weg 

1990 Audi 90 2.3 20V > 1993 Toyota Corolla 1.6 16V > 1995 VW Golf 2 1.6D >1998 Audi 80 Avant 1.9 Tdi > 2002 Audi A6 Avant 1.9 Tdi > 2007 Audi A4 Avant 1.9Tdi >2011 BMW 520D E61 >2022 BMW F11 520D
Re: "motornotprogram"
Bedankt voor alle reakties! ja ik denk zelf toch ook dat het de bak is.... naarmate het aantal keren optrekken ging hij slechter vanuit nul weg, soort schurend gevoel.... nee voor 1000 gaat ie zeker niet weg. als de reparatie meevalt kan ik er zeker nog wel 2/3 voor vangen, binnen ziet de auto er simpelweg als nieuw uit... lak idem dito. Financieel is het gewoon niet meer op te brengen. Ik rij zo n 18/20dkm op een jaar, en als ik tot nu kijk kost deze auto gemiddeld 8/900 in de maand. dit is gewoon echt te veel helaas. Heb een goedbetaalde baan maar dit is gewoon niet meer te handelen...
@ Ad... ik woon 6 km van middelburg vandaan.
@ Ad... ik woon 6 km van middelburg vandaan.
BMW E39 maakt rijden geweldig
Re: "motornotprogram"
Hallo beste Jefry,
Heb je al gekeken of de motor gewoon goed draait met de keuze handle in de P stand of de D stand.
Dan staat de bak in de vrijloop, en dan zul je waarschijnlijk wel het verschil horen.
Ik heb dus het donkere vermoeden, dat deze bak nog nooit of misschien slechts een paar keer ververst is.
ik weet dus dat bepaalde dealers beweren dat de automaat niet ververst hoeft te worden, daar de bak is voorzien van de LL olie, die LL staat dus voor de Long-Life olie.
Maar long Life olie wil nog niet zeggen, dat deze een leven lang van een automaat meegaat, wanyt dat is een heel zwaar misverstand en echt onbegrijpelijke miskleun van de delaers die dit beweren.
een automaat van BMW dient dus elke 80.000 km ververst te worden, en te worden voorzien van een nieuw filter, dardoor moet de carterpan van de automatische bek gedemonteerd worden.
Voor een heel erg goed advies verwijs ik dus mensen die een automatische bak onder hun auto hebben liggen, door naar ZF in Dortmund, dit is dus de fabrikant van deze automaat, en de service van hun is dus echt zeer goed, zo niet uitmuntend.
Maar dat zal bij deze bak niet meer helpen, vrees ik.
De BMW van jou, beste jefry, dat is een 528 met een automaat met type nr A5S 325Z SA en onderdeel nr. 24 00 1 422 917 dit is dus een ZF automatische bak.
Dus als je een dergelijke bak gaat zoeken, dan heb je alvast de gegevens van de bak.
Wel eerst zeker zijn van de zaak of het daadwerkelijk aan de bak ligt, en eigenlijk twijfel ik er niet eens aan, ik heb dit defect al reeds meerdere malen gelezen, precies dezelfde klacht omschrijving.
Maar beter toch even goed kijken, voor de zekerheid.
Laat ze de motor eens starten, en de bak in de P of de D stand zetten, check dubbel check.
Voor een dergelijke bak hoef je niet eens de hoofdprijs te betalen, staan soms vaak genoeg te koop op internet, zelfs soms op een forum hier of daar.
Maar de aangeboden bakken zijn vaker de 5HP 18 en de 5 HP 19, nou net niet de bak die voor jou bmw geschikt zou zijn.
Dus kan nog de nodige tijd kosten.
Je hebt nu alvast wat gegevens en hoe je kan uitzoeken wat er loos is, laat je echt niet voor het blok zetten, en dwingen om iets te doen wat je absoluut niet wilt doen.
Ga altijd door voor een second opinion, dus vraag na bij meerdere bedrijven.
ik stuur je ook nog even een PB-tje dat komt vanzelf in jou mailbox als het goed is, ik heb of krijg jou e-mail adres niet eens te zien, dus dat is wel safe.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Heb je al gekeken of de motor gewoon goed draait met de keuze handle in de P stand of de D stand.
Dan staat de bak in de vrijloop, en dan zul je waarschijnlijk wel het verschil horen.
Ik heb dus het donkere vermoeden, dat deze bak nog nooit of misschien slechts een paar keer ververst is.
ik weet dus dat bepaalde dealers beweren dat de automaat niet ververst hoeft te worden, daar de bak is voorzien van de LL olie, die LL staat dus voor de Long-Life olie.
Maar long Life olie wil nog niet zeggen, dat deze een leven lang van een automaat meegaat, wanyt dat is een heel zwaar misverstand en echt onbegrijpelijke miskleun van de delaers die dit beweren.
een automaat van BMW dient dus elke 80.000 km ververst te worden, en te worden voorzien van een nieuw filter, dardoor moet de carterpan van de automatische bek gedemonteerd worden.
Voor een heel erg goed advies verwijs ik dus mensen die een automatische bak onder hun auto hebben liggen, door naar ZF in Dortmund, dit is dus de fabrikant van deze automaat, en de service van hun is dus echt zeer goed, zo niet uitmuntend.
Maar dat zal bij deze bak niet meer helpen, vrees ik.
De BMW van jou, beste jefry, dat is een 528 met een automaat met type nr A5S 325Z SA en onderdeel nr. 24 00 1 422 917 dit is dus een ZF automatische bak.
Dus als je een dergelijke bak gaat zoeken, dan heb je alvast de gegevens van de bak.
Wel eerst zeker zijn van de zaak of het daadwerkelijk aan de bak ligt, en eigenlijk twijfel ik er niet eens aan, ik heb dit defect al reeds meerdere malen gelezen, precies dezelfde klacht omschrijving.
Maar beter toch even goed kijken, voor de zekerheid.
Laat ze de motor eens starten, en de bak in de P of de D stand zetten, check dubbel check.
Voor een dergelijke bak hoef je niet eens de hoofdprijs te betalen, staan soms vaak genoeg te koop op internet, zelfs soms op een forum hier of daar.
Maar de aangeboden bakken zijn vaker de 5HP 18 en de 5 HP 19, nou net niet de bak die voor jou bmw geschikt zou zijn.
Dus kan nog de nodige tijd kosten.
Je hebt nu alvast wat gegevens en hoe je kan uitzoeken wat er loos is, laat je echt niet voor het blok zetten, en dwingen om iets te doen wat je absoluut niet wilt doen.
Ga altijd door voor een second opinion, dus vraag na bij meerdere bedrijven.
ik stuur je ook nog even een PB-tje dat komt vanzelf in jou mailbox als het goed is, ik heb of krijg jou e-mail adres niet eens te zien, dus dat is wel safe.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: "motornotprogram"
Ik weet ook dat het bakken met geld kan kosten maar zometeen is dan wel een hoop vervangen en weet je dat je er een paar jaar tegen kan.
Kijk, als je een andere auto koopt heb je het risico dat je weer overnieuw kan beginnen.
Heb vorig jaar ook 4k gespendeerd aan mijn 330D en 3.5k aan mijn 320D maar ik weet dat ik weer een paar jaar vooruit kan en ook weet ik wat er vervangen is.
Bij de dealer vandaan blijven vind ik onzin.
Verbrugge in Terneuzen kan je evt ook proberen?
Succes met je keuze en hopelijk valt de reparatie mee.
Kijk, als je een andere auto koopt heb je het risico dat je weer overnieuw kan beginnen.
Heb vorig jaar ook 4k gespendeerd aan mijn 330D en 3.5k aan mijn 320D maar ik weet dat ik weer een paar jaar vooruit kan en ook weet ik wat er vervangen is.
Bij de dealer vandaan blijven vind ik onzin.
Verbrugge in Terneuzen kan je evt ook proberen?
Succes met je keuze en hopelijk valt de reparatie mee.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Re: "motornotprogram"
Hallo beste patrickk,
Je hoeft ook niet bij de dealer weg te blijven, dat is helemaal niet nodig.
Enkel weet ik als geen ander, dat je soms bij een specialist beter op je plaats bent, deze is vaak beter gespecialiseerd in het merk, weet er veel meer over, en is goedkoper.
Ik weet dus niet waar Jefry zijn BMW heen gebracht heeft, maar hij moet zeer zeker niet over een nacht ijs gaan, hij kan beter een second opinion nemen om te kijken wat de andere bedrijven er van vinden, wat beoordelen zij, daar gaat het om.
Het kan ook nog aardig in de prijs schelen ook.
Ik heb in het verleden voor deze BMW die ik nu heb, Audi A6 gereden, te weten 2 stuks, de eerste was een gouden auto, de tweede was echt een vod, je kon er echt je knip aanhangen, want het koste geld en bleef geld kosten.
Ik ben toen ook naar een Audi specialist gegaan, eentje die echt heel veel meer wist dan menig dealer in ons land.
Gaf een betere service, en de onderdelen waren ook echt stukken goedkoper, en ja, het waren dus ook originele onderdelen zoals bij de dealers vandaan, dus daar zat het hem niet in.
De garantie was ook beter geregeld, geen gezeur, niet goed geld terug of de reparatie werd opnieuw uitgevoerd, maar dat laatste was niet eens aan de orde, want de diagnose was echt veel beter gesteld.
Ik ging dus daar enkel de onderdelen halen, repararen deed ik allemaal zelf.
Er valt natuurlijk wat over te zeggen, maar dit was dus echt grote klasse.
En dat is nu het verschil tussen een dealer en een specialist.
Voor BMW zijn er natuurlijk ook specialisten, net zoals voor elk merk.
Maar wat heb jij dan allemaal wel niet laten doen aan de diesels, dat zijn ook geen kinderachtige rekeningen, deze hadden wellicht een lager bedrag kunnen zijn, indien u naar een specialist gegaan was, dat had echt ene jas gescheeld, dat weet ik zeker.
Ik zelf kom dus ook gewoon bij de dealer, want ik weet dat dit een hele goede is, en ik denk zelfs dat Jefry deze dealer ook wel zal kennen, er zit er een in Goes en een in Rossendaal, ik heb het dus nu over BMW Zwartepoorte.
Maar deze mensen zijn dus ook overgeleverd aan BMW zelf, kunnen ook niet veel aan de prijzen veranderen, je kan natuurlijk wel korting krijgen, als je daar mensen kent, want dit is in mijn geval zo, was trouwens bij de Audi ook zo.
Terneuzen zal voor Jefry weinig kunnen betekenen, hij zit immers met een motor in de noodloop, en zou dan met een ambulance vervoerd moeten worden, want rijden in de noodloop is niet erg best, en kan je beter maar laten ook om daar mee te rijden.
Wat ik verder nog aan Jefry wilde vragen, welk bjr, en maand zijn 528 had, want er zit aardig verschil in de automaten.
Anders zal hij even moeten kijken op het typeplaatje op de bak, welk type bak er onder is gemonteerd.
De E39 serie met de M52 528i loopt van februari 1995 tot en met augustus 2000.
Er zijn een aantal verschillende automaten gebruikt in deze serie, het zijn dus wel de ZF bakken, geen GM bakken.
Er zit gewoon een type plaatje op de bak.
Ik ben bang voor de olie die niet helemaal op peil staat of dat er voordat Jefry de auto gekocht heeft er iets met de bak aan de hand is geweest, en geweten hebben dat er onkosten aan zaten te komen, dit is dus ook een mogelijkheid, ik beweer nu niet dat het zo is.
De oliepomp van de bak kan net zo goed defect zijn, dus mogelijkheden te over.
Dat schrapende geluid dat heeft mijn zorgen, dat verontrust me erg.
Kan een groep zijn die stuk is in de bak.
Want er zitten een aantal groepen met plaatjes in, vergelijk het gewoon met een natte koppeling van een brommer of een motor, de koppeling van deze schakelbakken zitten allemaal in de motorolie, is er te weinig oliedruk of te weinig olie, dan zal de voering op deze plaatjes verbranden, en dat kan het schrapende geluid al verklaren.
Indien dit zo is, dan zit er niets anders op daan de bak te vervangen, of te reviseren, maar dat laatste kost aardig wat, deze prijzen lopen ook aardig uiteen wat het kostenplaatje betreft.
Beter naar een demontage bedrijf gaan voor een andere bak, vaak heb je er nog een aantal maanden garantie op.
Varvang dan direct de olie en het filter.
De oude bak kan je daar inleveren, je krijgt dan vaak statiegeld retour.
We zullen eerst maar beter afwachten wat de diagnose is, ik ben erg benieuwd.
Met vriendelijke groet,
Ad
Je hoeft ook niet bij de dealer weg te blijven, dat is helemaal niet nodig.
Enkel weet ik als geen ander, dat je soms bij een specialist beter op je plaats bent, deze is vaak beter gespecialiseerd in het merk, weet er veel meer over, en is goedkoper.
Ik weet dus niet waar Jefry zijn BMW heen gebracht heeft, maar hij moet zeer zeker niet over een nacht ijs gaan, hij kan beter een second opinion nemen om te kijken wat de andere bedrijven er van vinden, wat beoordelen zij, daar gaat het om.
Het kan ook nog aardig in de prijs schelen ook.
Ik heb in het verleden voor deze BMW die ik nu heb, Audi A6 gereden, te weten 2 stuks, de eerste was een gouden auto, de tweede was echt een vod, je kon er echt je knip aanhangen, want het koste geld en bleef geld kosten.
Ik ben toen ook naar een Audi specialist gegaan, eentje die echt heel veel meer wist dan menig dealer in ons land.
Gaf een betere service, en de onderdelen waren ook echt stukken goedkoper, en ja, het waren dus ook originele onderdelen zoals bij de dealers vandaan, dus daar zat het hem niet in.
De garantie was ook beter geregeld, geen gezeur, niet goed geld terug of de reparatie werd opnieuw uitgevoerd, maar dat laatste was niet eens aan de orde, want de diagnose was echt veel beter gesteld.
Ik ging dus daar enkel de onderdelen halen, repararen deed ik allemaal zelf.
Er valt natuurlijk wat over te zeggen, maar dit was dus echt grote klasse.
En dat is nu het verschil tussen een dealer en een specialist.
Voor BMW zijn er natuurlijk ook specialisten, net zoals voor elk merk.
Maar wat heb jij dan allemaal wel niet laten doen aan de diesels, dat zijn ook geen kinderachtige rekeningen, deze hadden wellicht een lager bedrag kunnen zijn, indien u naar een specialist gegaan was, dat had echt ene jas gescheeld, dat weet ik zeker.
Ik zelf kom dus ook gewoon bij de dealer, want ik weet dat dit een hele goede is, en ik denk zelfs dat Jefry deze dealer ook wel zal kennen, er zit er een in Goes en een in Rossendaal, ik heb het dus nu over BMW Zwartepoorte.
Maar deze mensen zijn dus ook overgeleverd aan BMW zelf, kunnen ook niet veel aan de prijzen veranderen, je kan natuurlijk wel korting krijgen, als je daar mensen kent, want dit is in mijn geval zo, was trouwens bij de Audi ook zo.
Terneuzen zal voor Jefry weinig kunnen betekenen, hij zit immers met een motor in de noodloop, en zou dan met een ambulance vervoerd moeten worden, want rijden in de noodloop is niet erg best, en kan je beter maar laten ook om daar mee te rijden.
Wat ik verder nog aan Jefry wilde vragen, welk bjr, en maand zijn 528 had, want er zit aardig verschil in de automaten.
Anders zal hij even moeten kijken op het typeplaatje op de bak, welk type bak er onder is gemonteerd.
De E39 serie met de M52 528i loopt van februari 1995 tot en met augustus 2000.
Er zijn een aantal verschillende automaten gebruikt in deze serie, het zijn dus wel de ZF bakken, geen GM bakken.
Er zit gewoon een type plaatje op de bak.
Ik ben bang voor de olie die niet helemaal op peil staat of dat er voordat Jefry de auto gekocht heeft er iets met de bak aan de hand is geweest, en geweten hebben dat er onkosten aan zaten te komen, dit is dus ook een mogelijkheid, ik beweer nu niet dat het zo is.
De oliepomp van de bak kan net zo goed defect zijn, dus mogelijkheden te over.
Dat schrapende geluid dat heeft mijn zorgen, dat verontrust me erg.
Kan een groep zijn die stuk is in de bak.
Want er zitten een aantal groepen met plaatjes in, vergelijk het gewoon met een natte koppeling van een brommer of een motor, de koppeling van deze schakelbakken zitten allemaal in de motorolie, is er te weinig oliedruk of te weinig olie, dan zal de voering op deze plaatjes verbranden, en dat kan het schrapende geluid al verklaren.
Indien dit zo is, dan zit er niets anders op daan de bak te vervangen, of te reviseren, maar dat laatste kost aardig wat, deze prijzen lopen ook aardig uiteen wat het kostenplaatje betreft.
Beter naar een demontage bedrijf gaan voor een andere bak, vaak heb je er nog een aantal maanden garantie op.
Varvang dan direct de olie en het filter.
De oude bak kan je daar inleveren, je krijgt dan vaak statiegeld retour.
We zullen eerst maar beter afwachten wat de diagnose is, ik ben erg benieuwd.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: "motornotprogram"
Vandaag telefoon gehad, gelukkig is het niet mijn automaat, voor zover ik nu weet. De gasklep blijft namelijk hangen, Elektrische storing. dus ff verder afwachten of er een hele nieuwe behuizing op moet, of het te repareren valt!
BMW E39 maakt rijden geweldig
Re: "motornotprogram"
Hallo jefry,
Nou dat is gelukkig een grote meevaller dan. Pfffieuww..
Ik was dus al bang voor de bak, gezien de verhalen met exact dezelfde problemen net zoals bij jou.
ik hoop verder dat het allemaal gaat meevallen voor jou, wat de onkosten betreft, want je was al aardig aan de beurt geweest.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Nou dat is gelukkig een grote meevaller dan. Pfffieuww..
Ik was dus al bang voor de bak, gezien de verhalen met exact dezelfde problemen net zoals bij jou.
ik hoop verder dat het allemaal gaat meevallen voor jou, wat de onkosten betreft, want je was al aardig aan de beurt geweest.
Succes.

Met vriendelijke groet,
Ad
Re: "motornotprogram"
In geval van bak problemen krijg je een melding van getribennootprogram duidelijk gevalletje van motor menagment,
Re: "motornotprogram"
iedereen bedankt voor de reakties! en Ad, jij in het bijzonder! Ook voor de mail! maar het is gelukkig niet meer nodig. EIndelijk een keer een meevaller, voor 200 euro was ik klaar, ze hebben het zelf kunnen repareren! Ben nu weer aan het twijfelen gegaan om de auto te verkopen of niet... Het kost gewoon heel veel per maand
BMW E39 maakt rijden geweldig
Re: "motornotprogram"
Hallo beste Jefry,
Geen dank hoor, het is gewoon erg graag gedaan.
Houd het maar in het achterhoofd wat ik naar jou heb gemaild.
Gelukkig viel het weer iets mee, maar toch weer een aardige rekening.
Ja, verkopen of niet, maar elke auto kost aardig wat geld tegenwoordig, de prijzen rijzen de pan uit soms.
Jammer dat een hoop , mensen niets zelf aan hun auto kunnen repareren, dat scheelt enorm veel, reken de arbeidsuren eens, varierend tussen de 40,00 euro tot wel 100,00 euro of meer.
Die 40,00 euro is wel erg gunstig, maar ze zijn er wel.
vaak kennen we dan de buurman nog, hij is automonteur of wellicht een zeer bedreven hobby-ist, geeft niet, hij kan het wel, en soms doet hij er wel eens wat bij voor de ardigheid om weer eens iemand te helpen.
Dat zijn erge leuke dingem. jammer dat er nou toevallig niet zo iemand in de buurt woont.
Ik heb het ook lange tijd volgehouden,. maar er komt dus een tijd, daat bepaalde mensen er misbruik van gaan maken, en je om omstreeks 03:00 uur uit je bed bellen, om je mede te delen, Ad, mijn auto start niet.
welnu, dan krijg ik wel erg grote hoorns op mijn hoofd van kwaadheid, dat is dus echt niet leuk meer.
Ik heb dus heel erg netjes en zeer kort verteld dat ik dat echt niet op prijs stelde, en heb de hoorn weer netjes neergelegd, en me omgedraaid.
Mijn wekkertje liep dus een uurtje later af, en ik wil wel een beetje fit op mijn werk verschijnen, ik was dus beroepschauffeur destijds.
Een reden te meer om direct over te schakelen naar een geheim tel. nr.
Klaar met de pret, en ik heb er direct de brui aan gegeven.
Klaar met klussen, er waren meer van dat soort grappenmakers.
Erg jammer voor de wel serieuze mensen die wel rekening met je hielden, maar ik ben er dus ook mee gestopt.
Enkel de eigen auto's nog, wel erg jammer dat een paar personen het helemaal kunnen vergallen, en ook nog eens voor een ander.
En dit komt vaker voor dan we denken, daardoor zijn er zo weinig mensen die nog iets in de vrije uurtjes doen willen.
Ik doe het dan nog op deze manier, en het geeft veel voldoening en plezier.
Fijn weekend allemaal.
Met vriendelijke groet,
Ad
Geen dank hoor, het is gewoon erg graag gedaan.
Houd het maar in het achterhoofd wat ik naar jou heb gemaild.
Gelukkig viel het weer iets mee, maar toch weer een aardige rekening.
Ja, verkopen of niet, maar elke auto kost aardig wat geld tegenwoordig, de prijzen rijzen de pan uit soms.
Jammer dat een hoop , mensen niets zelf aan hun auto kunnen repareren, dat scheelt enorm veel, reken de arbeidsuren eens, varierend tussen de 40,00 euro tot wel 100,00 euro of meer.
Die 40,00 euro is wel erg gunstig, maar ze zijn er wel.
vaak kennen we dan de buurman nog, hij is automonteur of wellicht een zeer bedreven hobby-ist, geeft niet, hij kan het wel, en soms doet hij er wel eens wat bij voor de ardigheid om weer eens iemand te helpen.
Dat zijn erge leuke dingem. jammer dat er nou toevallig niet zo iemand in de buurt woont.
Ik heb het ook lange tijd volgehouden,. maar er komt dus een tijd, daat bepaalde mensen er misbruik van gaan maken, en je om omstreeks 03:00 uur uit je bed bellen, om je mede te delen, Ad, mijn auto start niet.
welnu, dan krijg ik wel erg grote hoorns op mijn hoofd van kwaadheid, dat is dus echt niet leuk meer.
Ik heb dus heel erg netjes en zeer kort verteld dat ik dat echt niet op prijs stelde, en heb de hoorn weer netjes neergelegd, en me omgedraaid.
Mijn wekkertje liep dus een uurtje later af, en ik wil wel een beetje fit op mijn werk verschijnen, ik was dus beroepschauffeur destijds.
Een reden te meer om direct over te schakelen naar een geheim tel. nr.
Klaar met de pret, en ik heb er direct de brui aan gegeven.
Klaar met klussen, er waren meer van dat soort grappenmakers.
Erg jammer voor de wel serieuze mensen die wel rekening met je hielden, maar ik ben er dus ook mee gestopt.
Enkel de eigen auto's nog, wel erg jammer dat een paar personen het helemaal kunnen vergallen, en ook nog eens voor een ander.
En dit komt vaker voor dan we denken, daardoor zijn er zo weinig mensen die nog iets in de vrije uurtjes doen willen.
Ik doe het dan nog op deze manier, en het geeft veel voldoening en plezier.
Fijn weekend allemaal.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: "motornotprogram"
Jij ook fijn weekeind ad! ja radiateur heb ik er ook zelf ondergezet, 40/50% van het mechanische gedeelte van de auto moet iedere leek die beetje sleutelhanden heeft, wel zelf uit kunnen voeren. Het probleem des huizes is hier maar 1 ding: tijd. Als je dat niet hebt dan houd het al snel op. Daarbij moet het je ook interesseren. Maar gelukkig is mijn schattebout weer terug en brult weer als vanouds, net als het slurpen....
haha
ad, jij ook prettig weekeind!
haha
ad, jij ook prettig weekeind!
BMW E39 maakt rijden geweldig
Re: "motornotprogram"
Hallo beste jefry,
Dat is erg fijn om te horen, dat zij weer terug is en lekker brult en een aardige slok lust.
Ja het motor geluid had een beetje luider mogen zijn, die 6 in lijn brullen echt heel erg lekker.
Ik zelf heb een E39 525 touring, werd vandaag gevolgd door een Belg met een nieuwe M5, hij kwm me toch echt niet voorbij op de rijksweg, het is ook maar 2 baans ook. Nu rijd ik niet vaak te hard, maar ach, het was weer een tijdje geleden dat ik de E39 eens op zijn staart heb getrapt, dus het kon wel weer eens even!
Hij draaide uit pure frustratie om, hahahahaha.
je kan wel PK's hebben, maar het kunnen rijden is nog altijd heel wat anders.
Ik had best eens even willen ruilen, dan had het toch anders geweest.
Het is natuurlijk een hele mooie BMW die nieuwe M5met 560 PK onder de kap, een lekkere V8 onder de kap.
Zag vandaag nog en test van de nieuwe M5 met de nieuwste Jaguar er bij.
Deze M 5 eens lekker laten opkietelen naar ruim 600 horses,middels een chip of een programme tuning.
Met vriendelijke groet,
Ad
Dat is erg fijn om te horen, dat zij weer terug is en lekker brult en een aardige slok lust.
Ja het motor geluid had een beetje luider mogen zijn, die 6 in lijn brullen echt heel erg lekker.
Ik zelf heb een E39 525 touring, werd vandaag gevolgd door een Belg met een nieuwe M5, hij kwm me toch echt niet voorbij op de rijksweg, het is ook maar 2 baans ook. Nu rijd ik niet vaak te hard, maar ach, het was weer een tijdje geleden dat ik de E39 eens op zijn staart heb getrapt, dus het kon wel weer eens even!
Hij draaide uit pure frustratie om, hahahahaha.
je kan wel PK's hebben, maar het kunnen rijden is nog altijd heel wat anders.
Ik had best eens even willen ruilen, dan had het toch anders geweest.
Het is natuurlijk een hele mooie BMW die nieuwe M5met 560 PK onder de kap, een lekkere V8 onder de kap.
Zag vandaag nog en test van de nieuwe M5 met de nieuwste Jaguar er bij.
Deze M 5 eens lekker laten opkietelen naar ruim 600 horses,middels een chip of een programme tuning.
Met vriendelijke groet,
Ad