Retrofit cruise control

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
topwagen!

Retrofit cruise control

Bericht door topwagen! » 27 feb 2012, 20:28

Beste forum gebruikers,

Ik ben van plan om cruisecontrol in te bouwen in mijn 318i touring.
Maar ik zit met een paar vraagjes.

Ik heb via onderdelen zoeker een komplete set gekocht. Maar ik krijg een doos met daarop cruisecontrol316 1994
nu denk ik dat het verschil tussen 316 en de 318 niet relevant is maar.... mijn touring is uit 1997 en volgens het Bmw service manual heeft deze een net iets anders elektrisch schema. maar de vraag is nu: Past een cruise control uit 94 ook op een bmw uit 97?

Verder heb ik de engelse DIY gevonden, Ik vind het een hoop papier werk. Wellicht ga ik als ik de cruisecontrol inbouw foto's maken en maak ik een meer praktische DIY. (als het lukt).

kan iemand mij meer duidelijkheid geven?

groet

dinesh_skr

Re: Retrofit cruise control

Bericht door dinesh_skr » 02 mar 2012, 14:34

Als het goed is zou het moeten passen. Gewoon goed kijken naar de elektrische schema's en vergelijken met het schema van jouw bouwjaar.

Ook moet je goed opletten welke pin waar komt op welke stekker. Controlleer ff of alle stekkers kloppen kwa pin-outs en kijk goed bij welke pins je moet aftappen uit de originele kabelboom.

Zo heb ik het precies gedaan. Ik heb op mijn E36 Coupe een cruisecontrol geplaatst uit een E36 uit '94.

topwagen!

Re: Retrofit cruise control

Bericht door topwagen! » 06 mar 2012, 17:56

Set was inderdaad uitwisselbaar. Ik heb dan ook nu de orginele cruisecontrol ingebouwd en werkend.
de DIY die op internet staat is echt een heeeeeeeeeeeeel erg lang verhaal voor een vrij simpel kusje.
mocht er iemand vragen hebben over deze klus kan je me altijd een pb sturen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”