subwoofer en versterker.

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
patrickvhogeloon

subwoofer en versterker.

Bericht door patrickvhogeloon » 08 mar 2012, 11:52

hallo,
ik heb een bmw 1 serie uit 2004 e87.
heb uit mijn vorige auto nog een subwoofer en versterker liggen en wil die graag op mijn bmw aansluiten.
ik heb een orgineele bmw buisness radio cd en die wil ik graag behouden.
heb al uuren het internet af gezocht maar nergens staat een duidelijke uitleg hoe het werkt met deze radio en nog evt. enige tips bij het aansluiten.
wellicht kunnen jullie mij hier verder mee helpen?

mvg.
patrick van hogeloon

BMWilly

Re: subwoofer en versterker.

Bericht door BMWilly » 17 mar 2012, 08:54

Achter je radio zit een zogenaamde quadlock stekker, hierin zitten onder andere alle speakerkabels. Deze kun je ook als input gebruiken voor je versterker, mits deze een high level input heeft. Even Google gebruiken voor de pinbezetting van Quadlock dus. Heeft je versterker geen H/L converter, lees dan even dit mijn reactie hier:

http://www.bimmerportal.nl/post394976.html#p394976" onclick="window.open(this.href);return false;

Er zijn ook kant en klare kabelbomen:

http://www.hifimotive.nl/product/216/mo ... rsterkers/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dan hoef je niet in je kabelboom te knippen, maar deze kabelbomen zijn alleen geschikt voor alle Mosconi AS en Gladen XL en RS versterkers.

Melvin1990

Subwoofer aansluiten op de originele speakers

Bericht door Melvin1990 » 12 jun 2013, 19:28

Hoi
Ik heb vandaag een subwoofer aangesloten op mijn achter speakers met een kastje met tulp stekkers.
Ik heb alles aan gesloten, maar nu komen er alleen hoge tonen uit.
Wat heb ik verkeerd gedaan dat er geen lage tonen uitkomen?

Alvast bedankt

Mvg Melvin

qris

Re: Subwoofer aansluiten op de originele speakers

Bericht door qris » 18 jun 2013, 09:17

Melvin1990 schreef:Hoi
Ik heb vandaag een subwoofer aangesloten op mijn achter speakers met een kastje met tulp stekkers.
Ik zou bijna zeggen dat je achter speakers alleen midden en hoog signaal krijgen. De subs onder je stoelen krijgen het lage signaal..
Captain Obvious!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Audio, Navigatie en iDrive”