Alarm inbouwen + beveiliging tips
Alarm inbouwen + beveiliging tips
Op mijn 330i zit momenteel nog geen alarm, alleen de startonderbreker die standaard op alle E46's zit. Ik wil graag mijn auto beter beveiligen.
Ik zou minimaal een alarm klasse III willen. Hiervoor heb ik een offerte aangevraagd bij mijn BMW dealer. De kosten bedragen inclusief inbouw € 772,00. Ik vind dit persoonlijk wel erg prijzig. Zijn er meer mensen die een alarm klasse III hebben in laten bouwen? En wat heeft dat gekost?
Daarnaast ben ik wel benieuwd of jullie nog handige beveiliging tips hebben?
Ik zou minimaal een alarm klasse III willen. Hiervoor heb ik een offerte aangevraagd bij mijn BMW dealer. De kosten bedragen inclusief inbouw € 772,00. Ik vind dit persoonlijk wel erg prijzig. Zijn er meer mensen die een alarm klasse III hebben in laten bouwen? En wat heeft dat gekost?
Daarnaast ben ik wel benieuwd of jullie nog handige beveiliging tips hebben?
Re: Alarm inbouwen + beveiliging tips
747,- incl alles. daarbij komt een spiegel erbij en dat kost tussen de 200/244,- het is idd een dure grap maar als het erin zit ben je dr blij mee.
//.00.-// > /.-////.-///.-
Ik vroeg mijn dealer ook naar de binnenspiegel, omdat jij mij dit op de meeting had verteld. Hij had het uitgezocht en zei dat een andere spiegel niet nodig is omdat het lampje in de middenconsole komt. :?
Dus schijnbaar hoef ik geen nieuwe binnenspiegel. Heeft iemand anders ook een alarm zonder zo'n led lamp aan de binnenspiegel?
Dus schijnbaar hoef ik geen nieuwe binnenspiegel. Heeft iemand anders ook een alarm zonder zo'n led lamp aan de binnenspiegel?
ja dat klopt..ze boren een gat van 3mm en daar komt het ledje in.. en ze boren binnen in je trimplaat van je deur waar ook het sluitpinnetje zit.. maar ik heb gezegd dat ik daar geen genoegen mee nam. en dat ik perse het ledje in me spiegel wilde.. anders geen alarm. maar iig ik had al een nieuwe spiegelliggen met een ledje.. dus het zijn gewoon 3 draadjes extra naar de spiegel trekken.. dan doen ze maar meer moeite voor die 747,- er zit al genoeg marge op dat spul.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Ik heb een af-fabriek alarmpje.
Weet niet welke klasse, heb wel zo'n zwaailamp aan me binnenspiegel hangen :r .
Ook bij de achterbank een sensor gevalletje aan het plafond, maar dat kan ook ergens anders van zijn (geen verstand van, dus als iemand het wel weet...)
Zat al te denken die zwaailamp te vervangen met een klein blauw ledje, maar dat zal hoe dan ook sporen achterlaten.
Dus, lekker OEM laten.
Ook bij de achterbank een sensor gevalletje aan het plafond, maar dat kan ook ergens anders van zijn (geen verstand van, dus als iemand het wel weet...)
Zat al te denken die zwaailamp te vervangen met een klein blauw ledje, maar dat zal hoe dan ook sporen achterlaten.
Dus, lekker OEM laten.
- Edit:
- Ik zag laatst dit op tv, kan ook handig zijn, kunnen ze de deur niet zo makkelijk forceren.
- Edit:
- Edit 2: <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/g1dy_jxkt5Q&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/g1dy_jxkt5Q&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
[quote="bjornc"]Ik heb een af-fabriek alarmpje.
Dus, lekker OEM laten.
dat is dus die ultrasoon module.
chris.
Dus, lekker OEM laten.
dat is dus die ultrasoon module.
chris.
dan moet je toch een spiegel hebben...Uiteindelijk heb ik het liefst OEM
- 320d touring
Maandag bij SKG een klasse III in laten bouwen, 499 euro all in, 19,95 voor een huurauto incl alle km's.
De interieursensors zitten op het dashboard, alarm wordt bediend met de sleutel en geeft een beschaaft signaal bij in en uitschakelen. Op het dashboard zit een extra button met de knipperled waarmee je de interieurbeveiliging kunt uitschakelen.
De interieursensors zitten op het dashboard, alarm wordt bediend met de sleutel en geeft een beschaaft signaal bij in en uitschakelen. Op het dashboard zit een extra button met de knipperled waarmee je de interieurbeveiliging kunt uitschakelen.
Is dat in jouw 5-serie geplaatst? EN wat is SKG precies?
Jij hebt toch ook achteraf je alarm in laten bouwen? Klasse III? Hoeveel heb jij hiervoor moeten betalen? |p330dM schreef:Da's geen moeilijke..
- Spoiler: Laat zien
- 320d touring
Heb je daar ook een SCM certificaat bij ??330dM schreef:€ 519, met een gebruikte spiegel. Inbouwset kost nog geen € 300....
SKG is dit:
http://www.skg-carstyling.nl/skg2006/aa ... 00104.html
Edit: ik zie nu pas dat de E46 er niet bij staat 8P
Zelfde adres als Supro!

320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal