BMW e46 08-2000 start niet

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Sjoerdjebmw

BMW e46 08-2000 start niet

Bericht door Sjoerdjebmw » 13 mar 2012, 22:01

Ik ben vandaag met mijn autotelefoon bezig geweest, en heb daarbij wat kabels los gehad.
Na alles weer in elkaar gezet te hebben wil mijn bmw niet meer starten.
Als je hem op contact draait en start, dan hoor je de startmotor wel, maar wil gewoon niet starten.
Ik hoop dat iemand me met dit probleem kan helpen.
F11 :driving:

Vasquez

Re: BMW e46 08-2000 start niet

Bericht door Vasquez » 14 mar 2012, 18:52

Zit je batterij goed vast? heb het ook al eens voor gehad dat ik alles had losgekopelt en toch mijn baterrij niet hard genoeg had vast gezet..:) grtzz
Laatst gewijzigd door Gast op 14 mar 2012, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

bmweetje3

Bericht door bmweetje3 » 14 mar 2012, 23:40

Wat bedoel je met de startmotor hoor je wel? draait hij echt rond of hoor je deze tikken?
Dan is waarschijnlijk je accu te leeg, branden je koplampen fel? Anders eens starten met de koplampen aan en als deze helemaal uit gaan is het zeker je accu die te leeg is. Anders even de spanning meten op je accu :P
E61 545 N62
BMW K1300S

Sjoerdjebmw

Bericht door Sjoerdjebmw » 18 mar 2012, 00:00

Bedankt allemaal voor de hulp.
Ik heb de zekeringen gechecked, deze waren allemaal nog goed.
Daarna de accuspanning gemeten, deze stond op 10 volt, beetje te weinig dus.
Even de startkabels erop en hij loopt gelijk weer.
Waarschijnlijk even te lang op contact gehad met proberen van de telefoon.
F11 :driving:

supreme999

BMW 318 I E46 Benzine 1999

Bericht door supreme999 » 20 mar 2012, 10:10

Goedemorgen,
Een week geleden heb ik een BMW uit Duitsland gekocht. Auto rijd lekker. Snelweg perfect. Motor stationeerd perfect. ALs je de motor start lijkt het net of je in een CO2 autotje rijd. Je hoort de motor geen eens.
Gister heb ik van werk naar huis gereden. Daarna in de avond, 5 km naar mijn moeder gereden gegeten en dan weer naar huis.

Vanmorgen gebeurde het volgende:
Ramen beslagen, heeft natuurlijk vannacht beetje gevroren.
Ik stap mijn auto in, contact aan genmaakt. Alle lampjes branden. Dit keer heb ik geen koppeling ingetrapt bij het starten. Dus starte zonder koppeling. Motor ging even aan, en viel weer uit. Binnen 3 seconden. Ik dacht wat is dit nou. Dus weer starten, hij zwingde wel maar maakte geen kick. Dus zwingen gaat en je hoort het ook, maar de KICK en kracht kreeg ie niet. Dus ik dacht niet te lang zwingen anders verzuipt de motor.
Toen dacht ik, heeft dat ding wel koelvloeistof? Gecheckt. Peilstokkie van koelvloeistof was naar beneden, maar bengelde ermee en kon voelen dat er wel wat in zat. Heb voor de zekerheid bijgevuld, sotkkie schiet naar boven tot max. Olie gecheckt, zat genoeg in. Alleen het vreemde aan mijn motorolie, het was best dun. Ik heb nog nooit meegemaakt bij een oliepeilstok dat de olie ervan AF gaat lekken. Nu gebeurde dat. IS DIT NORMAAL? Want de verkoper zei, dat ie olie bijgevuld had. Maar hoe kan het zo dun zijn?

En als er problemen zijn bij korte afstanden rijden, wat zijn de mogelijke oplossingen? Ik rij namelijk pak en beet heen terug werk 25 KM.

Ik lees graag de reacties.

Alvast bedankt.
Gr,
supreme999
Nieuwkomer

Mijn BMW: E46 Sedan
Status: Online

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 20 mar 2012, 18:35

Dat je een BMW had hadden we wel door,maar misscvhien ook wel ff handig om derbij te vermelden wat voor een motor er on der de kap huist?
Misschien zit er wel diesel of benzine bij de motor olie.??
En een voll synth. is best dun in koude toestand.

supreme999

Bericht door supreme999 » 21 mar 2012, 13:14

@largeproject

Dank voor de reactie.
Onder de kap zit er een 4 cillinder motor. Benzine.

Gister mee naar de garage geweest. Hij heeft deze uitgelezen. Alleen krijgt hij storingen door waar de fout niet aanligt.
Zoals, bobbiene (als ik het goed schrijf). Heeft hij ander opgezet en dat was hem niet. Voor de rest heeft hij gekeken naar de brandstofpomp, en die deed hem.
ZIjn vermoeden gezien de auto geen injectie krijgt, krukkassensor. Vandaag met hem gebeld, gezien hij dat moest bestellen. Daar lag het dus ook niet aan. Hij zegt, dat het nu nog verder zoeken wordt. Want hij begrijpt dit niet meer. Gezien uitlezen dat aangeeft.

Hmm Benzine bij de motorolie? Wat kan een oorzaak hiervan zijn?

Wat is eingelijk beste motorolie om te gebruiken? Is dit egt een ramp bij BMW?? gezien ik normaliter bij de corsa TECHNO motorolie gebruikte.

Dit is wel balen, mijn vrienden zeggen, daaarom kan je beter Mercedes kopen i.p.v. BMW. PFFF.. Maar ja, Ik hou van BMW.

supreme999

Bericht door supreme999 » 21 mar 2012, 16:20

Ik ben net door de garage gebeld.

Hij geeft aan dat de bobine stuk is gegaan. Hierdoor is de motorcomputer ook stuk gegaan. Waardoor deze alleen maar storingen aangeeft.
Kan iemand mij hierover informeren als dit klopt?

Vroeg hem wat de kosten zullen zijn, 1700 tot 1800 euro.
1000 euro voor de Computer, 250 voor de Bobine en de computer moet opnieuw ingeprogammeerd worden.
En arbeidskosten.

Is het mogelijk dat een computer stuk gaat omdat de bobine stuk gegaan is?

Alvast bedankt.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”