Lucca's 320i update : bmw historie

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Lucca320i

Lucca's 320i update : bmw historie

Bericht door Lucca320i » 13 mar 2012, 23:59

Hallo mede BMW owners !

Ik zal mezelf eerst even voorstellen, ik ben Lucca een trotse eigenaar van een bmw e36 320i M52 Vanos. Mijn BMW verleden heeft al heel wat achter de rug aangezien dit nummer 4 al is. Ik ben begonnen met een E30 318IS, volledig gereviseerd (heb mijn automonteur diploma's) auto volledig laten spuiten wieltjes gekocht echte 15'' honingraads 4 nieuwe bandjes, remleidingen van voor naar achter vernieuwd, remslangen gewoon echt álles vervangen wat kon tot de raamrubbers toe. Ik was net 18 had 2 maanden mijn rijbewijs en vond het wel verstandig om te proberen driften.. helaas was dit dus niet zo :bang: draagarm krom wiel kapot spatscherm kapot. Alles vervangen en weer opnieuw laten spuiten. Ik reed naar huis en ging even tanken en reed boven op een enorme jaguar.. alles om zeep auto helemaal in de friet. Toen een tussendoor autotje gekocht om wat mee te raggen en een maand of 8 later een E30 320i M20 gekocht.

Schroefset BBS RS replica's breedset, Victor sportstuurtje, origineel recaro IS interieur, IS voorlipje, originele Hartge dubbele veerpootbrug, achteraan ook een veerpootbrug. Dit alles heb ik in 1 jaar veranderd aan de auto omdat ik hem volledig standaard gekocht had, maar toen hij zo goed als af was vond ik hem niet snel genoeg en besloot ik een type 1 E30 325i M20 te kopen om die motor in de 320 te leggen. Ik had hem dus aangeschaft, van een collega van mij overgekocht.

Toen ik die 2 auto's bij elkaar zag staan heb ik er nog eens goed over na zitten denken en heb ik besloten om niet opnieuw zoveel geld in een E30 te steken en heb ik ze allebei verkocht en deze E36 320i gekocht.

Specificaties E36 :

Motor : 2.0 M52 Vanos

OEM spulletjes :

M Voorbumper
M Skirts
M Achterbumper
M Spiegels verwarmd en elektrisch
M Schakelpook
M Z3 Shortshifter
Sportstoelen
Cruise Control

Verder, wat ik nog allemaal aan de auto veranderd heb :

TA Technix schroefset
Replica E92 M3 wielen 17''
Veerpootbrug voor
Veerpootbrug achter
M sierstukje op achterdemper laten lassen bij Skytune Maldegem
RS voorlip (van Jevitan)
QSP openlucht filter met RVS buisje
Spaghetti Spruitstuk RVS
M Pedalen

Dat was het wel zo'n beetje denk ik. Dan is het nu tijd voor een paar plaatjes na al die tekst :)

Afbeelding
Zo was de auto direct na de aankoop

Afbeelding
M wieltjes voor 7.5J achter 8.5J 17"

Afbeelding
Verlagings veren (want ik wou het deze x niet extreem doen wat me overigens niet gelukt is :+ )

Afbeelding
Wieltjes laten spuiten

Afbeelding
autotje gewassen :gekdoen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
andere verlagingsveren eronder 60-40 was het dacht ik en stadslichtringetjes gekocht

Na een paar weken zo rond gereden te hebben vond ik het toch allemaal maar een beetje gewoontjes.. Ik besloot toch maar voor iets anders te kijken. Ik kwam een 323 Compact tegen en ik dacht ik koop die of ik koop M3 bumpers voor mn coupe. Die Compact kon ik niet verzekeren dus heb ik gekozen voor de M3 bumpers !

Afbeelding
bumper passen

Afbeelding
achterbumper

Ik monteerde de originele voorbumper terug en ging het weekeind daarop uit bij ons in de buurt moesten we nog even pinnen. Ik stond te wachten op de markt, staat er een vrouw voor mij, jahoor achteruit boem op mn auto terwijl ik stond te toeteren -_- .
521 eurotjes schade..

Afbeelding
voorkantje eraf gehaald en gelijk thermostaatje gestoken

Afbeelding
Afbeelding
de schade

Afbeelding
na een paar uurtjes werk

Ik ging die dag daarna naar school en jahoor je raad het al.. rijd er op school iemand tegen aan :s . Ik had mijn M bumpers net terug van de spuiter en gelukkig had ik die er nog niet onder !

Afbeelding
mistlamp kapot en bumper en lijst beschadigd..

Toen was het écht tijd voor de M bumpers

Afbeelding
Afbeelding

Had als eerst alleen de voorbumper gemonteerd en een tijdje zo rond gereden. Een paar weken daarna kwam de winter eraan en ben ik naar de Essen Motorshow gereden met een paar vrienden en daar heb ik een schroefsetje aangeschaft ! Die heb ik een dag later gemonteerd en gelijk de sideskirts, achterbumper,RS lip, winterwielen en een sierstukje op mijn uitlaat laten lassen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo heb ik een winter lang rond gereden en toen was het weer tijd voor de zomer ! Ik besloot mijn zomerwielen helemaal zwart hoogglans te laten spuiten en getrokken banden te monteren. Een paar plaatjes gemaakt met de (toen nog) auto van Jasper erbij. Hij rijd nu met zijn E46 ClubSport.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo heb ik een tijdje rond gereden en toen vond ik het toch maar weer tijd voor een paar veranderingen. Ik vond die E92 M3 wielen altijd wel al mooi. Ik heb toen 17" replica's gekocht en M3 OEM zwarte spiegels gevonden en de auto eens flink laten poetsen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo heb ik weer een tijdje rond gereden en dan komt nu het grote moment :loveit: Dit is zoals de auto er de dag van vandaag bij staat, Ik heb op mijn dak een zwarte sticker laten plakken met het logo van Stanceworks, veel van jullie zullen dat vast wel kennen ! Dat is een bedrijf wat zich voornamelijk specialiceert in het extreem verlagen van auto's en voornamelijk veel BMW's. LED stadslichtringen gemonteerd.Op mijn RS lipje zitten ook nog een paar extra stickertjes, een nieuwe voorruit én ik heb de schroefset nu maximaal op zijn laagst rondom. Vooraan is hij nu ongeveer 175 mm verlaagd en achteraan ong 140 mm. Ik heb gelijk door mn oude baas beschermplaatjes aan mn chassisbalken laten lassen :duim:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop dat jullie het mooi vinden en ik hoor graag reacties !!

Over een anderhalve week ongeveer ben ik te vinden op Heaven On Wheels en ben ook van plan om naar de zomerwielen meeting te komen !
Laatst gewijzigd door Lucca320i op 14 mar 2012, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Theodor23

Re: Lucca's 320i

Bericht door Theodor23 » 14 mar 2012, 08:30

Welkom op het forum!!
Wat een geweldig verhaal zeg muv de pech die je hebt gehad.
Respect dat je na zoveel tegenslagen gewoon door bent blijven gaan :amen:
Wat betreft je auto hij zier er echt goed uit , de nieuwe velgen staan hem echt goed!
Ben benieuwd wat je volgende mod zal zijn...

johnsdale

Bericht door johnsdale » 14 mar 2012, 09:19

Strakke wagen! Vind alleen de stickers op de lip niet mooi..
Zeker Stancework waardig ;) Misschien nog spacers rondom?

Beens1

Bericht door Beens1 » 14 mar 2012, 09:21

Mooi verhaal inderdaad. Ook heel wat tegenvallende dingen gehad, maar gewoon doorzetten om uiteindelijk een mooi plaatje neer te zetten.
Persoonlijk houd ik niet zo van dat getrokken spul, vond daarom je eerste twee sets velgen ook veel mooier. Vooral de combinatie van zwart hart met lichte rand van de tweede set. Incl. de M-set zou dan heel netjes staan.

rpd

Bericht door rpd » 14 mar 2012, 09:24

He loekie, had je nix te doen gisterenavond:P wat een verhaal haha

Hij staat er netjes bij zoals hij nu is :duimen:

318ISM

Bericht door 318ISM » 14 mar 2012, 10:19

Loekie! Hele dikke e36!! :///m: :duimen: inderdaad stanceworks waardig, je hebt er een mooi verhaal van gemaakt :) En die grijze komt me bekend voor! ;)
Showroom http://www.bimmerportal.nl/showroom-f29 ... 25095.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Lucca320i

Bericht door Lucca320i » 14 mar 2012, 13:55

Theodor23 schreef:Welkom op het forum!!
Wat een geweldig verhaal zeg muv de pech die je hebt gehad.
Respect dat je na zoveel tegenslagen gewoon door bent blijven gaan :amen:
Wat betreft je auto hij zier er echt goed uit , de nieuwe velgen staan hem echt goed!
Ben benieuwd wat je volgende mod zal zijn...
Bedankt ! voor die volgende mod wat jij zei.. ik ben aan het denken om mijn stootlijsten voorlip en spiegels allemaal in het glans zwart te laten spuiten maar ben er nog niet helemaal over uit of dat nou eigenlijk wel mooi zou zijn, want meespuiten in kleur vind ik zelf niet zo mooi !

Lucca320i

Bericht door Lucca320i » 14 mar 2012, 13:56

johnsdale schreef:Strakke wagen! Vind alleen de stickers op de lip niet mooi..
Zeker Stancework waardig ;) Misschien nog spacers rondom?
ik heb spacers gehad achteraan maar omdat die achteras iets uit het midden is geplaatst raakte mijn velg de wielkast dus die zijn er terug van tussen !

Lucca320i

Bericht door Lucca320i » 14 mar 2012, 13:58

Beens1 schreef:Mooi verhaal inderdaad. Ook heel wat tegenvallende dingen gehad, maar gewoon doorzetten om uiteindelijk een mooi plaatje neer te zetten.
Persoonlijk houd ik niet zo van dat getrokken spul, vond daarom je eerste twee sets velgen ook veel mooier. Vooral de combinatie van zwart hart met lichte rand van de tweede set. Incl. de M-set zou dan heel netjes staan.
getrokken banden zijn er sinds vorig weekeind ook af, ze waren versleten en ik had nieuwe nodig en heb wat bredere besteld omdat ik nogal veel km's maak naar mijn werk. Gelukkig heb ik ook bredere besteld omdat de vorige zo getrokken stonden dat ze helemaal vol met scheuren zaten aan de binnenkant.. :bang:

Lucca320i

Bericht door Lucca320i » 14 mar 2012, 14:19

Voor de liefhebbers hier nog een paar foto's van mijn oude bmw's

Afbeelding
Afbeelding
320i Bij aankoop (was een duitse wagen)

Afbeelding
1e mod (alpina embleem in grille, schroefset nieuwe bandjes en wieltjes rood)

Afbeelding
2e mod (wieltjes blauw KW schroef veren achter en spoorverbreders achter)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
3e mod (IS lipje BBS replica's en stadlichtjes in knippers voor)

als laatste nog mijn 1e BMW

Afbeelding
bij aankoop

Afbeelding
bijna klaar op een paar lijstjes en ramen na

Afbeelding
klaar om de weg op te gaan.. :'(

rpd

Re: Lucca's 320i update : bmw historie

Bericht door rpd » 19 mar 2012, 20:35

Wat was het toch een plaatje he

nielscoupe