Eisenmann Soundpipe
Eisenmann Soundpipe
vraagje over de soundpipe van Eisenmann,
welk stuk van de uitlaat vervangt dit? de einddemper? of een van de middendempers?
welk stuk van de uitlaat vervangt dit? de einddemper? of een van de middendempers?
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
- BMW Clubsport
Re: Eisenmann Soundpipe
De korte soundpipe van Eisenmann vervangt alleen de kleine middendemper net voor de einddemper.
danku, weet ik genoeg!
veranderd er dan iets voor de APK?
- BMW Clubsport
nope, want het is alleen een demper die je vervangt.
Het geluid wordt iets ruiger en grover, maar niet absurd hard o.i.d.. Mijn auto is zo goed geïsoleerd dat ik de uitlaat nauwelijks hoor als ik aan het toeren ben. Zodra ik het gas in trap dan hoor je hem wel
Het geluid wordt iets ruiger en grover, maar niet absurd hard o.i.d.. Mijn auto is zo goed geïsoleerd dat ik de uitlaat nauwelijks hoor als ik aan het toeren ben. Zodra ik het gas in trap dan hoor je hem wel

lekker roffelen met een Originele demper/?
die tussendempers zitten er ook niet voor niks natuurlijk..
maar die van mij is dus niet zo goed geisoleerd dan denk ik, dat ding maakt meer herrie van binnen dan van buiten
maar zitten er eerder aan te denken om zelf wat te knutselen en beide middendempers te vervangen.
maar die van mij is dus niet zo goed geisoleerd dan denk ik, dat ding maakt meer herrie van binnen dan van buiten

maar zitten er eerder aan te denken om zelf wat te knutselen en beide middendempers te vervangen.
niet aan te raden om weg te halen dus?
het zal er voor het dempen van het geluid zitten neem ik aan, en hij mag wel iets meer geluid maken 

- BMW Clubsport
Ja goed, ik rijd nu zelf met een eisenmann soundpipe en eisenmann sport einddemper. En eerlijk gezegd hoor ik de auto nauwelijks als ik in de auto zit met ramen gesloten en radio op normaal volume.
Van mij mag het allemaal nog wel iets harder, a la M3 maar dat zit er waarschijnlijk niet echt in zonder al te veel aanpassingen.
Van buiten klinkt de auto wel echt goed, zoals die had moeten klinken af-fabriek.
Hier een klein vergelijk filmpje:
Van mij mag het allemaal nog wel iets harder, a la M3 maar dat zit er waarschijnlijk niet echt in zonder al te veel aanpassingen.
Van buiten klinkt de auto wel echt goed, zoals die had moeten klinken af-fabriek.
Hier een klein vergelijk filmpje:
Hoe kan het dat de eerste generatie E36 met M50 blok uit een standaard uitlaat echt een diep en hard geroffel krijgt terwijl de latere E46 dit niet meer hebben. Blok heeft toch overeenkomsten.
Wel appart dat je die van ons van binnenuit wel goed hoort, maar dat terzijde.
We willen gewoon dat hij meer herrie maakt, dus dat zal met die dempers verwijderen wel lukken.
Ik zie in het filmpje ook die butterfly valve mod, dat is nem ik aan gewoon het slangetje eraf halen en dichtmaken.. heb ik niet echt een verschil bij gemerkt als ik heel eerlijk moet zijn.
We willen gewoon dat hij meer herrie maakt, dus dat zal met die dempers verwijderen wel lukken.
Ik zie in het filmpje ook die butterfly valve mod, dat is nem ik aan gewoon het slangetje eraf halen en dichtmaken.. heb ik niet echt een verschil bij gemerkt als ik heel eerlijk moet zijn.
niet alle E46s hebben zo'n vlinderklep 
ik zou ook wel een leuke roffel willen hebben! mijn ex-316 had meer herrie als mijn huidige coupe 323

ik zou ook wel een leuke roffel willen hebben! mijn ex-316 had meer herrie als mijn huidige coupe 323
- BMW Clubsport
BMW heeft bij de E46 sowieso al 1 demper meer gemonteerd dan bij de overige modellen E36 en E90. Mijn auto had 3 uitlaat dempers + 2 cats. Net een electrowagen als je hier in reed. Nu heb ik nog maar 2 dempers (waarvan 1 eisenmann sport) en 2 cats en is een wereld van verschil. Nu hoor je de auto ook bij de verschillende toerentallen.
Als je zoals in het 'filmpje' alleen die kleine demper er tussen uit haalt heb je in principe al een veel harder en mooier geluid welke ook bij zo'n auto hoort, vind ik.
De 6-cilinder blokken zijn meestal stiller dan een 4-cilinder blok. Mijn M43 blok maakt ook meer herrie dan mijn M54 blok origineel.
Als je zoals in het 'filmpje' alleen die kleine demper er tussen uit haalt heb je in principe al een veel harder en mooier geluid welke ook bij zo'n auto hoort, vind ik.
De 6-cilinder blokken zijn meestal stiller dan een 4-cilinder blok. Mijn M43 blok maakt ook meer herrie dan mijn M54 blok origineel.
Bovenstaande filmpje heeft precies de geluid die ik wil !
Die roffel is echt prachtig.
Welke middendemper is nou verwijderd bij die?, want je heb er 3 namelijk zoals je zegt, een voor, een achter en je einddemper.
Als ik naar andere filmpjes kijk op youtube waar de ''resonator'' van is verwijderd klinken die wat anders....zonder die roffel, en dat is juist wat ik wil

Welke middendemper is nou verwijderd bij die?, want je heb er 3 namelijk zoals je zegt, een voor, een achter en je einddemper.
Als ik naar andere filmpjes kijk op youtube waar de ''resonator'' van is verwijderd klinken die wat anders....zonder die roffel, en dat is juist wat ik wil