CONDENS IN KOPLAMP

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Wilfred Kries

CONDENS IN KOPLAMP

Bericht door Wilfred Kries » 27 mar 2012, 07:57

HOI,

Ik heb een vraagje aan iedereen die ook een E-60/61 heeft uit het bouwjaar 2004-2007 over condens in de dat gedeelte van de koplamp waar je net niet bij kan komen........ :X
Nl: in de wenkbrauw net boven de angle-eyes.
Heel lastig en storend.
Heb een minuscuul gaatje geboord om het met een föhn te proberen en ja dat ging, helaas maar voor even.
Een dag later weer hetzelfde.
Ik naar de dealer en geinformeerd wat te doen, die zeggen: "tsja... een nieuwe bestellen meneer" , waarop ik antwoordde "quanta costa ?", en hun antwoord: "800 euries per stuk", en ik even moest slikken

Zag gister toevallig iemand met een zelfde type staan en ook bijna hetzelfde kenteken, die heeft hetzelfde euvel.
Dus nu gaat er een lichtje branden ivm de gigantische terug roepactie van BMW.
Misschien is dit ook iets, het is tenslotte een fabricage foutje denk ik en het is tenslotte geen pakje boter wat we gekocht hebben.
Misschien kunnen we dan met z'n allen ook een punt maken bij de dealer..........

Laat even wat horen via dit forum, of via de mail.
Laatst gewijzigd door Wilfred Kries op 29 mar 2012, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Kingfisher
Contacteer:

Re: CONDENS IN KOPLAMP

Bericht door Kingfisher » 27 mar 2012, 08:14

Los gezien van het feit dat ik denk dat je geen schijn van kans maakt (dan kan BMW hun hele winst over 2011 wel gebruiken om alle standaardgebreken van de 5-series op te lossen :rolf: ), lijkt het me niet verstandig hier je e-mailadres neer te zetten. Tenzij je dol bent op spam natuurlijk.

Je kunt mensen beter laten reageren via PM. ;)

Marcel RSD

Bericht door Marcel RSD » 27 mar 2012, 09:12

En dan nog ministerie van defensie ook :leip:
Zullen ze wel waarderen.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

Wilfred Kries

Bericht door Wilfred Kries » 29 mar 2012, 09:55

OKOK
Boodschap begrepen.......
Maar is er wat tegen te doen, dat jullie weten, behalve een nieuwe koplampunit te kopen

AlexS

Bericht door AlexS » 29 mar 2012, 10:01

Voor zover ik lees; weinig. De kunststof vensters zijn niet vervangbaar heb ik begrepen. Soms wordt er wel eens een gaatje aan de binnenkant geboord om dan met een föhn het condens te doen verdwijnen. Dan het gaatje weer afkitten en wachten op het volgende moment dat het weer mag gebeuren.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan

Wilfred Kries

Bericht door Wilfred Kries » 29 mar 2012, 10:23

Alex,
Bedankt voor de tip, heb hetzelfde idee als jou en ook gedaan, werkt wel en .... inderdaad voor een dag of wat.
Daarna weer condens

AlexS

Bericht door AlexS » 29 mar 2012, 10:40

Misschien helpt het als je de koplampen wat langer in een warme ruimte kan leggen.. ik denk dan bijv aan een droogcabine van een spuiterij. Wat evt ook een optie is (denk ik; geheel op eigen risico) is de unit te demonteren en op de 'lekke fietsband' manier te zien of het venster ergens lekt. Dan kan je misschien wat aan de bron verbeteren.

Dan moet ik wel zeggen dat het ervan afhangt of je condens in de vorm van 'mist' hebt of in de vorm van druppels. De eerste zal je (vrijwel) nooit weg kunnen krijgen, de tweede misschien wel. Succes!
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan

Wilfred Kries

Bericht door Wilfred Kries » 29 mar 2012, 10:57

Het zijn inderdaad druppels........

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”