Paar kleine vraagjes over mijn ''nieuwe'' bmw 320d
Paar kleine vraagjes over mijn ''nieuwe'' bmw 320d
Beste Members,
Ik heb sinds 2 weken mijn jongens droom waargemaakt en een bmw gekocht.
Het gaat om een bmw 320d sedan uit 2001! Automaat en ik moet zeggen het rijdt HEEERLIJK.
Nu merkte ik alleen wel dat ik bij en rustig door een bocht naar rechts rijden ik een wat krakend geluid bij het rechtervoorwiel hoor. Misschien iemand enig idee?
En daarbij vraag ik me af wat mijn verbruik ongeveer zal zijn? kan nu ong 650km op een tank maar rijdt redelijk veel korte stukken.
Ik heb sinds 2 weken mijn jongens droom waargemaakt en een bmw gekocht.
Het gaat om een bmw 320d sedan uit 2001! Automaat en ik moet zeggen het rijdt HEEERLIJK.
Nu merkte ik alleen wel dat ik bij en rustig door een bocht naar rechts rijden ik een wat krakend geluid bij het rechtervoorwiel hoor. Misschien iemand enig idee?
En daarbij vraag ik me af wat mijn verbruik ongeveer zal zijn? kan nu ong 650km op een tank maar rijdt redelijk veel korte stukken.
Re: Paar kleine vraagjes over mijn ''nieuwe'' bmw 320d
Fijne wagen he!
Wat het krakende geluid betreft, kan ik je niets vertellen.
Het verbruik van de 320d is zeer gunstig, ik kan gemiddeld 1100 km rijden op 1 tank, maar moet er bij zeggen dat ik praktisch alleen maar snelweg rijd en lange stukken (50+ km). Daarnaast zal het wel schelen dat ik een schakelbak heb en jij een automaat.
Veel plezier met je nieuwe bak!
Wat het krakende geluid betreft, kan ik je niets vertellen.
Het verbruik van de 320d is zeer gunstig, ik kan gemiddeld 1100 km rijden op 1 tank, maar moet er bij zeggen dat ik praktisch alleen maar snelweg rijd en lange stukken (50+ km). Daarnaast zal het wel schelen dat ik een schakelbak heb en jij een automaat.
Veel plezier met je nieuwe bak!
ja rijdt wel echt fantastisch.. Ik moet zeggen dat ik ook denk dat die automaat het niet veel beter maakt en daarbij de kleine stukken.
Zal het gewoon in de gaten blijven houden.
Zal het gewoon in de gaten blijven houden.
Idd.. Ligt uiteraard ook wel een beetje aan de zwaarte van je rechtervoetje he 

krakendgeluid, kan fuse'tje zijn of draagarm oid even na laten kijken 

Krakend geluid in bocht is vaak wiellager! Veel plezier met je Bimmer
had zelf ook wel een beetje het gevoel dat het dat wiellager was.
Zal het even laten checken!!
Zal het even laten checken!!
Kan ook nog een veerpootlager zijn, deze zitten aan de bovenkant op de veerpoten en willen ook wel eens kraken. (niet persé alleen bij e46)
als je maar 650 kilometer op 1 tank haalt met een 320D, rijdt je niet echt zuinig! ik haal met mijn 316i dezelfde waarden, en ik rijdt ook veel korte afstanden.
(ik rij ook niet echt bepaalt zuinig)
(ik rij ook niet echt bepaalt zuinig)
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Ik reed met met (e36) 316i bijna net zo zuinig als mijn 320d automaat nu. op korte stukken 1 op 11 ofzo. Laatste tijd weer wat langere stukken kunnen rijden en dan gaat het verbruik naar de 7-8L/100km Zuiniger haalt ie niet, met mijn rijstijl en rijprofiel. Dat de cruiise control at the moment niet werk zal ook niet erg helpen.
Maarja nu heb ik een fijna e46 touring. Dus dan betalen we maar wat meer he
Maarja nu heb ik een fijna e46 touring. Dus dan betalen we maar wat meer he

-- Houdoe wanne --
ja die automaat maakt hem indd niet veel zuiniger hoor..
Maar wat je zegt! Daar heb je wel een HOOP comford voor terug
Maar wat je zegt! Daar heb je wel een HOOP comford voor terug
Komt bij jou ook door de ritten hè Verheeske? Regelmatig kort e.d. Ik merk dat mijn verbruik dan ook de lucht in knalt. Heb nu de draagarmen nog steeds niet goed en m'n bodemplaat is er al een paar weken onderuit, da's ook niet goed voor je gemiddelde, kan ik je vertellen. Veel inefficiënte airflow en voor m'n gevoel wat extra weerstand op de wielen door de verrotte rubbers.
De 320d van mij red 1:17 en met rustig rijden 1:20. Nette getallen voor een dieseltje lijkt mij.
Deze getallen heb ik zelf nog niet mee behaald (rij er momenteel zeer weinig mee), maar m'n broer en zijn vrouw hebben dit behaald.
Deze getallen heb ik zelf nog niet mee behaald (rij er momenteel zeer weinig mee), maar m'n broer en zijn vrouw hebben dit behaald.
Met mijn 320d touring kan ik ook 1100 km op een tank halen,korte afstandjes doet ie
ongeveer 1000 km:)
ongeveer 1000 km:)
Ik rij 1 op 13 (veel snelweg maar ook aardig wat file) met mijn 320D touring facelift met automaat. Ook is hij vorig jaar gechipt. 1 op 12 rij ik wanneer ik weinig snelweg km's maak.