[CODING] Follow me home lights via sleutel activeren
[CODING] Follow me home lights via sleutel activeren
Heb ergens gelezen dat je de follow me home lights kunt activeren via de afstandsbediening door kort te drukken op de knop voor het ontgrendelen van de koffer.
In de LMA module zou je "heimleuchten_funkschl" op "aktiv" moeten zetten.
Heb dit zojuist gedaan op mijn auto, maar het werkt niet. Blijkbaar is bovenstaande codering voor een LMA versie 1, terwijl op mijn auto LMA2 zit.
Heeft er iemand dit al aan de praat gekregen? Lijkt me wel handig. De welcome lights die aangaan bij het ontgrendelen van de auto geven niet zoveel licht, bovendien is de auto dan ook ontgrendeld... wat soms ook niet nodig is.
In de LMA module zou je "heimleuchten_funkschl" op "aktiv" moeten zetten.
Heb dit zojuist gedaan op mijn auto, maar het werkt niet. Blijkbaar is bovenstaande codering voor een LMA versie 1, terwijl op mijn auto LMA2 zit.
Heeft er iemand dit al aan de praat gekregen? Lijkt me wel handig. De welcome lights die aangaan bij het ontgrendelen van de auto geven niet zoveel licht, bovendien is de auto dan ook ontgrendeld... wat soms ook niet nodig is.
Laatst gewijzigd door kos.be op 26 apr 2012, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW 520d Touring (2008) - Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi.
Re: Follow me home lights via sleutel activeren
Ik heb ook een LMA2 en het is mij ook niet gelukt.
ik heb wel altijd begrepen dat deze dezelfde zijn als diegene die aangaan bij het ontgrendelen, maar ik kan verkeerd zijn.
Wat mij ook niet gelukt is is om in de idrive de optie welcome lights te hebben, daarnaast kon ik ook niet geprogrameerd krijgen om de AM band over te slaan.
ik heb wel altijd begrepen dat deze dezelfde zijn als diegene die aangaan bij het ontgrendelen, maar ik kan verkeerd zijn.
Wat mij ook niet gelukt is is om in de idrive de optie welcome lights te hebben, daarnaast kon ik ook niet geprogrameerd krijgen om de AM band over te slaan.
525d E61 2007 pre-LCI
De optie voor de welcome lights stond bij mij standaard in de iDrive. Die heb ik zelfs niet moeten programmeren. Overslaan van de AM band heb ik nog niet geprobeerd.
De follow me home lights (wanneer ik ze activeer via de stuurhendel) maken bij mij ook gebruik van de dimlichten, de welcome lights zijn enkel de angel eyes.
De follow me home lights (wanneer ik ze activeer via de stuurhendel) maken bij mij ook gebruik van de dimlichten, de welcome lights zijn enkel de angel eyes.
Ah, jij hebt een LCI dat verklaard de welcome lights aanwezig in de iDrive. Ik zelf heb een pre-LCI.
De welcome lights heb ik zelf geprogrameerd, ik heb de angel eyes en mislichten gekozen. Enkel angel eyes lijkt mij wat weining.
ik heb ook de Day running lights geprogrameerd op de angel eyes, alleen zijn deze niet echt fel op een Halogeen Pre-LCI.
De welcome lights heb ik zelf geprogrameerd, ik heb de angel eyes en mislichten gekozen. Enkel angel eyes lijkt mij wat weining.
ik heb ook de Day running lights geprogrameerd op de angel eyes, alleen zijn deze niet echt fel op een Halogeen Pre-LCI.
Laatst gewijzigd door tom_il op 02 apr 2012, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
525d E61 2007 pre-LCI
@Tom, ik heb ook pre lci maar bij mij staat de optie ook in de iDrive, kan je programmeren.
Mij lukt het ook niet. Heb wat gegoogled en zag dat de volgende 4 actief moeten zijn, maar dat zijn ze bij mij
HEIMLEUCHTEN_ENABLE
aktiv
HEIMLEUCHTEN_ABBRUCH
aktiv
HEIMLEUCHTEN_VERLAENG
aktiv
HEIMLEUCHTEN_FUNKSCHL
aktiv
Las ook dat het niet uit maakt of je lma1 of lma2 hebt, zou bij beide moeten werken. We zoeken verder
Mij lukt het ook niet. Heb wat gegoogled en zag dat de volgende 4 actief moeten zijn, maar dat zijn ze bij mij
HEIMLEUCHTEN_ENABLE
aktiv
HEIMLEUCHTEN_ABBRUCH
aktiv
HEIMLEUCHTEN_VERLAENG
aktiv
HEIMLEUCHTEN_FUNKSCHL
aktiv
Las ook dat het niet uit maakt of je lma1 of lma2 hebt, zou bij beide moeten werken. We zoeken verder
ik vermoed dat ik hiervoor een software update nodig heb. Alsmede voor de AM band skip. Ik heb nog niet kunnen uitvinden welke versie ik heb.
525d E61 2007 pre-LCI
Niemand die dit werkend gekregen heeft op een LCI met LMA2?
Ik heb een pre-lci en kreeg het ook niet aan de praat. Na lang googlen heb ik het gevonden op een duitsch forum:
niet alleen in LMA het volgende programmeren:
HEIMLEUCHTEN_FUNKSCHL
aktiv
maar ook in CAS het volgende programmeren
SONDERTASTE_PANIKALARM
panikalarm (dus niet "aktiv")
Heb het getest en als ik nu kort op de kofferbakontgrendeling druk, gaat de follow me home verlichting aan voor de tijd die ik op de idrive heb ingeschakeld
Eindelijk!!!
niet alleen in LMA het volgende programmeren:
HEIMLEUCHTEN_FUNKSCHL
aktiv
maar ook in CAS het volgende programmeren
SONDERTASTE_PANIKALARM
panikalarm (dus niet "aktiv")
Heb het getest en als ik nu kort op de kofferbakontgrendeling druk, gaat de follow me home verlichting aan voor de tijd die ik op de idrive heb ingeschakeld

Eindelijk!!!
Mooi, en wat gebeurt er nu als je lang op de knop duwt om de koffer te openen ? Moet je eens proberen, niet schrikken
.

525d E61 2007 pre-LCI
Heb ik gedaan; ik dacht aan de sirene, maar er gebeurt niets; ook de koffer gaat niet open. Maakt voor mij niet uit; rijd een Touring met comfort access
Laatst gewijzigd door Liam op 25 apr 2012, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Raar, ik had verwacht dat de sirene dan zou gaan. In de US word dit default geactiveerd. Wat vervelend kan zijn als je te lang duwt om de koffer te openen.
Als ik goed begrijp gaat de koffer niet meer open met de sleutel als je dit programmeerd ?
Edit : waarschijnlijk moet je PANIK_ALARM op active zetten opdat deze zou werken met de sleutel.
Als ik goed begrijp gaat de koffer niet meer open met de sleutel als je dit programmeerd ?
Edit : waarschijnlijk moet je PANIK_ALARM op active zetten opdat deze zou werken met de sleutel.
525d E61 2007 pre-LCI
Mmmm... ga ik toch eens proberen. Zal wel een zwaar dilemma worden wanneer de welcome home lights werken via de sleutel en het ontgrendelen van de koffer niet meer...
Om het panikalarm te activeren, moet je inderdaad behalve Sondertaste_panikalarm > panikalarm in CAS, in CANS ook nog PANIK_ALARM op aktiv zetten. Ik heb dit niet getest, maar het schijnt dat het alleen werkt als je de een af-fabriek alarm hebt (logisch), maar dat het niet werkt in combinatie met "HEIMLEUCHTEN_FUNKSCHL aktiv". In dat laatste geval heeft de verlichting voorrang.
Heb het net even getest. Lichten gaan nu wel aan wanneer ik kort op de kofferontgrendeling druk. Dat is positief!
Maar de kofferontgrendeling doet het nu niet meer wanneer ik lang op de knop druk via de afstandsbediening. Dat is negatief!
Bijzonder jammer!
Maar volgens mij moeten die 2 functies ook samen actief kunnen zijn.
Maar de kofferontgrendeling doet het nu niet meer wanneer ik lang op de knop druk via de afstandsbediening. Dat is negatief!
Bijzonder jammer!
Maar volgens mij moeten die 2 functies ook samen actief kunnen zijn.
Dan ontgrendel je toch gewoon alle deuren inclusief koffer?
p.s. @ KOS
p.s. @ KOS
Kan je ook programmeren welke allemaal aangaan. Bij mij gaan alle lichten aan (behalve groot licht)de welcome lights zijn enkel de angel eyes.