d1 spec voltage stabilizer

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
eboosten

d1 spec voltage stabilizer

Bericht door eboosten » 03 apr 2012, 19:49

Hallo,

Ik ben benieuwd of er mensen ervaring hebben met dit produkt en zo ja wat hun ervarngen zijn?

Het lijkt mij wel interessant maar vraag me wel af of het geen overbodige luxe is????

Hompie
Contacteer:

Re: d1 spec voltage stabilizer

Bericht door Hompie » 05 apr 2012, 16:34

Je kan beter een Pivot Raizin Mega bestellen, daar lees ik hele goeie reviews over, ik zit er ook aan te denken om er een te bestellen, schijnt een van de beste voltage stabilizers te zijn momenteel.
Veel voordelen zoals beter verbruik, meer vermogen, betere verlichting, betere audio etc etc.
Ik heb er geen ervaringen mee, maar misschien kan er meer verteld en gedeeld worden via dit topic.

Afbeelding

Hompie
Contacteer:

Bericht door Hompie » 09 apr 2012, 18:16

Ik heb inmiddels 2 originele Pivot Mega Raizin voltage stabilizers besteld op eBay voor een top prijs, ik laat wel weten als ze binnen zijn en gemonteerd wat onze ervaringen zijn ermee :duimen:

Reloader

Bericht door Reloader » 18 apr 2012, 10:32

ben benieuwd, klinkt mij als een broodje aap verhaal...

ding op je accu om je verbruik te verbeteren :gek:

dw70

Bericht door dw70 » 18 apr 2012, 11:17

yeah..op hun site is het voltage bij een start gezakt tot 7,5V voor iedere normale batterij. Maar natuurlijk...
En laat maar niet hopen dat je een volle sluiting in een van deze condensatoren krijgt als deze gewoon parallel over je accu geschroefd wordt. Dan sluit zich vanzelf de batterij ook kort. Die ploft gewoon door de motorkap heen.

Altijd handig die hulpmiddelen... :tong:
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Reloader

Bericht door Reloader » 18 apr 2012, 11:19

bij 7,5 volt is je accu volgens mij overleden....

dw70

Bericht door dw70 » 18 apr 2012, 11:52

Ik zie vooralsnog geen zekering...

Als je de condensator afmetingen ziet die men wel eens gebruikt bij een flinke stereo installatie achterin de kofferbak, zie je aan het volume van de condensator, dat deze een flinke capaciteit heeft om zijn werk te kunnen doen. Een flinke buffer-factor om het maar even naar het volume zo uit te drukken. Die buffer zorgt ervoor dat de stroomlevering continue zo goed mogelijk gewaarborgd wordt. Zeker bij versterkers die zo langzaam naar de 4-500W RMS vermogen kruipen. Hierbij wordt door de grote capaciteit de spanning iets verhoogd (de versterkers krijgen 14V i.p.v. 12V) en de stroomsterkte kan daardoor wat lager uitvallen en wordt daardoor zeer stabiel. Dat noemen we een hulpmiddel. Het helpt weldegelijk de versterker. En een ietsiepietsie de dynamo.

Dit apparaat zou dus een hele auto elektrische installatie kunnen stabiliseren met condensatoren die net wat groter zijn als een AA batterij en dat maal 5.

Maar waar niemand aan denkt is: als dit soort magische apparaten echt zouden werken, zouden toch alle fabrikanten dit onder de motorkap monteren. En welke fabrikant doet dit? Geen enkele.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Hompie
Contacteer:

Bericht door Hompie » 18 apr 2012, 16:10

Helemaal gelijk in, moet het ook nog maar mee maken, heb er 2 besteld voor een leuke prijs.
Zijn zijn trouwens wel gezekerd met 2x 15 ampère zekeringen :amen:
Gek genoeg lees ik er wel veel goede dingen erover, vandaar mijn nieuwsgierigheid ernaar.
Maar ze zijn in Europa moeilijk te vinden en vrij prijzig voor een goed merk.
In Amerika en China e.o is er genoeg van te vinden en te koop, maar er is ook een hoop imitatie op de markt zag ik.
Pivot en D1 Spec (ook leverbaar in Nederland) zijn voor zover ik het lees een beetje de betere merken.
We gaan het meemaken :)

http://pivotjp.com/product/vs-m/vs-m-e.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.d1spec.com.tw/index.asp?lang=2" onclick="window.open(this.href);return false;

marcelgt

Bericht door marcelgt » 20 apr 2012, 14:49

Lijkt me een onzin product, net als de zogenaamde cyclone en de met stkstof gevulde banden.
6 cylinders horen in lijn te staan!

Verheeske

Bericht door Verheeske » 21 apr 2012, 14:52

stikstof gevulde banden scheelt wel, maar dan moet je wel de >85% vulling halen. En die krijg je echt niet bij de bandenboer. Dan dient de band 2x volledige opgeblazen en leeggelaten te worden met stikstof, of nog beter vacuüm gezogen te worden en dan nog eens gevuld. Dat doen ze natuurlijk niet voor maar 6 euro per band.
-- Houdoe wanne --

marcelgt

Bericht door marcelgt » 24 apr 2012, 16:23

Haha, het blijft flauwekul, dat merk je echt niet!
Lucht bestaat trouwens al voor 79% uit stikstof.
Trap er niet in,dat is alleen een handige manier om lucht duur te verkopen.

Reloader

Bericht door Reloader » 24 apr 2012, 22:36

ik had t idee dat mijn vouwwagen bandjes toch wel koeler bleven :D

misschien hetzelfde effect als de D1 voltage spec stabilizer electrical turbo booster P.M.P.O power :) :leip:

marcelgt

Bericht door marcelgt » 25 apr 2012, 21:39

Misschien had je daar vloeibare stikstof in :ja: :ja:

Reloader

Bericht door Reloader » 26 apr 2012, 11:32

mwah, af en toe leek t wel helium :+

DutchPlayer

Bericht door DutchPlayer » 01 mei 2012, 14:19

Leuke test, http://www.importtuner.com/tech/impp_10 ... ewall.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Nou moet ik zelf vertellen, nadat ik een aantal elektrische onderdelen had vervangen aan mn auto had ik wel het idee dat het gas response\acceleratie verbeterd was vreemd genoeg...ging in mijn geval om een niet goed werkende Egel en een radiateur ventilator.

Gesloten

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”