Beste forumleden en BMW adapten,
Wij zijn op zoek naar een 520D touring model, bj 2007 of 2008 wegens een eerste kindje op komst.
Onze VW Scirocco (waarschijnlijk niet jullie ding ) staat dan ook te koop. Nieuw gekocht en geen enkel probleem mee gehad, maar een beetje in ruimte beperkt
Echter, verwarring alom ijdens het speuren naar een 520D Touring....
__Ten eerste wat betreft de automaten:
In de automaten en de Idrive versies vind ik twee verschillende versie, zie volgende links:
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?i" onclick="window.open(this.href);return false; ... 88&asrc=fa
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=210244043" onclick="window.open(this.href);return false;
Duidelijk een verschil in schakelapparaat en Idrive bedieningssysteem.
Wie kan mij meer info geven...
is het enkel de schakelstick die veranderd werd of heeft dit ook invloed op de motor, zuinigheid ed of is dit een andere wijzievan automatisch schakelen
Kortom is het de moeite waard om ons te gaan focussen op het 'modernere' model met de lichtjes op de stick of niet?
Is dit een meerprijs waard?
__Tweede vraag:
IS een 520D Touring bouwjaar 2007 of 2008 met ongeveer 100000 km op de teller enverstandige keuze? Beter voor een manueel kiezen om problemen te vermijden, zuinger dan automatisch systeem??
Alle tips zijn van harte welkom!
Alvast KEIHARD bedankt voor jullie reacties!
Groeten,
Nova
zoektocht naar 520D Touring: kennersvraagje??
Re: zoektocht naar 520D Touring: kennersvraagje??
Als je een BMW diesel zoekt, zou ik liever een zescilinder hebben ( 525d 530d ) en zeker een automaat. Maar goed dat is mijn mening.
Re: zoektocht naar 520D Touring: kennersvraagje??
Voor wat betreft je eerste vraag:
In 2007 heeft de E6X een facelift gekregen en daarbij meteen de naam LCI meegekregen. Uitgebreide info over de verschillen tussen LCI en pre-LCI kan je hier vinden:
http://5series.net/information/2008_LCI ... hanges.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarnaast is er in 2007 ook een nieuwe motor voor de 520d uitgekomen met meer vermogen en een aanzienlijk lager verbruik:
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php ... &id4=47612" onclick="window.open(this.href);return false;
Als ik jou was zou ik zeker voor de LCI versie gaan, zeker aangezien daar behoorlijk wat 'kinderziektes' van de pre-LCI zijn uitgehaald.
In 2007 heeft de E6X een facelift gekregen en daarbij meteen de naam LCI meegekregen. Uitgebreide info over de verschillen tussen LCI en pre-LCI kan je hier vinden:
http://5series.net/information/2008_LCI ... hanges.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarnaast is er in 2007 ook een nieuwe motor voor de 520d uitgekomen met meer vermogen en een aanzienlijk lager verbruik:
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php ... &id4=47612" onclick="window.open(this.href);return false;
Als ik jou was zou ik zeker voor de LCI versie gaan, zeker aangezien daar behoorlijk wat 'kinderziektes' van de pre-LCI zijn uitgehaald.
Re: zoektocht naar 520D Touring: kennersvraagje??
Een collega van mij heeft een 520d Touring LCI maar het verbruik in de praktijk valt hem behoorlijk tegen! De auto is net zo (on)zuinig als een zescilinder. Achteraf heeft hij toch wel spijt dat hij geen 525d heeft gekocht. Maar ja, je moet het zelf weten natuurlijk...
Tja, een BMW 2.0 diesel is een zeer degelijke auto. 100.000km betekent dat de auto goed ingereden is. Mijn vorige auto was een 320d Touring welke ik zonder problemen van 115.000km naar 317.000km gereden heb. Een handbak is misschien iets zuiniger dan een automaat. Maar met 1600kg auto is hij niet echt heel zuinig. En al helemaal niet met een stevige rijstijl.
Wel pakt de hand geschakelde uitvoering wat sneller op waardoor de auto levendiger aanvoelt. Aan de andere kant, een automaat past wel heel goed bij de 5 serie. Men vertelde mij toen ik mij aan het oriënteren was dat een 5 met handbak lastiger verkoopt dan een automaat. In mijn geval was de handbak geen optie omdat ik perse een High Executive wilde hebben. En in NL zijn alle (High) Executives met automaat geleverd zijn. Maar je zou ook een handgeschakelde vanuit Duitsland kunnen importeren.
Tja, een BMW 2.0 diesel is een zeer degelijke auto. 100.000km betekent dat de auto goed ingereden is. Mijn vorige auto was een 320d Touring welke ik zonder problemen van 115.000km naar 317.000km gereden heb. Een handbak is misschien iets zuiniger dan een automaat. Maar met 1600kg auto is hij niet echt heel zuinig. En al helemaal niet met een stevige rijstijl.
Wel pakt de hand geschakelde uitvoering wat sneller op waardoor de auto levendiger aanvoelt. Aan de andere kant, een automaat past wel heel goed bij de 5 serie. Men vertelde mij toen ik mij aan het oriënteren was dat een 5 met handbak lastiger verkoopt dan een automaat. In mijn geval was de handbak geen optie omdat ik perse een High Executive wilde hebben. En in NL zijn alle (High) Executives met automaat geleverd zijn. Maar je zou ook een handgeschakelde vanuit Duitsland kunnen importeren.
Re: zoektocht naar 520D Touring: kennersvraagje??
In 3/2007 heeft de 5 reeks inderdaad een facelift gekregen (andere bumpers, lichten en ook het interieur werd onder handen genomen).
Daarboven heeft In 9/2007 de 520d een nieuwe motor (N47) gekregen die weer iets zuiniger zou moeten zijn dan zijn voorganger (M47).
Zelf rijd ik met een 520 touring van 2008 met de nieuwe motor en zit nu met een rustige rijstijl en af en toe eens wat meer gas op de plank aan een gemengd verbruik van 6,5 L/100km. Tijdens een rit naar de Belgische kust (bijna permanent cruise control op 130km/u), had hij voldoende aan 5,7L/100km.
Bij de N47 zijn er wel wat problemen gekend ivm de aandrijfketting. Er zijn gevallen bekend waarbij die het begaf waardoor de ganse motor vervangen diende te worden Dus als je naar een wagen gaat kijken van na 9/2007, luister dan goed naar de motor of je geen tikkend geluid hoort, want dat is het eerste signaal dat de ketting het zou kunnen begeven.
Daarboven heeft In 9/2007 de 520d een nieuwe motor (N47) gekregen die weer iets zuiniger zou moeten zijn dan zijn voorganger (M47).
Zelf rijd ik met een 520 touring van 2008 met de nieuwe motor en zit nu met een rustige rijstijl en af en toe eens wat meer gas op de plank aan een gemengd verbruik van 6,5 L/100km. Tijdens een rit naar de Belgische kust (bijna permanent cruise control op 130km/u), had hij voldoende aan 5,7L/100km.
Bij de N47 zijn er wel wat problemen gekend ivm de aandrijfketting. Er zijn gevallen bekend waarbij die het begaf waardoor de ganse motor vervangen diende te worden Dus als je naar een wagen gaat kijken van na 9/2007, luister dan goed naar de motor of je geen tikkend geluid hoort, want dat is het eerste signaal dat de ketting het zou kunnen begeven.
BMW 520d Touring (2008) - Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi.
Re: zoektocht naar 520D Touring: kennersvraagje??
Kijk, dit is nu eens top!
Zeer nuttige antwoorden die mij een meer klare kijk geven om mijn zoektocht verder te zetten!
Van harte bedankt iedereen!
Zeer nuttige antwoorden die mij een meer klare kijk geven om mijn zoektocht verder te zetten!
Van harte bedankt iedereen!