Toerenteller inbouwen
Toerenteller inbouwen
Dag beste bmw freaks,
ik heb een bmw 316 uit 92' zonder toerenteller.
nu vindt ik het fijner rijden met toerenteller en is mijn vraag of je gewoon een gehele klok huis kan overzetten ?
zit er dan bij de bmw een voorbereiding voor toerenteller en werkt hij gelijk ?
of reageert deze dan niet?
en hoe zit het met de KM stand gaat deze dan autom. op de oude stand door de computer of pakt hij de stand van de nieuwe klok?
ik hoor graag van jullie,
Grt,
Gerald.
ik heb een bmw 316 uit 92' zonder toerenteller.
nu vindt ik het fijner rijden met toerenteller en is mijn vraag of je gewoon een gehele klok huis kan overzetten ?
zit er dan bij de bmw een voorbereiding voor toerenteller en werkt hij gelijk ?
of reageert deze dan niet?
en hoe zit het met de KM stand gaat deze dan autom. op de oude stand door de computer of pakt hij de stand van de nieuwe klok?
ik hoor graag van jullie,
Grt,
Gerald.
E60 530i
————
————
- bimmer-jeroen
Re: Toerenteller inbouwen
Je kunt proberen het signaal van je dynamo D+ af te halen, maar ik ben bang dat je dat niet kunt aansluiten op je teller unit.
dit zal wel digitaal gaan de computer gaan, die het op zijn beurt van de krukassensor, nokkenassenor of ontsteking haalt.
En die km stand kun je eigenlijk niet terug krijgen..
(heb wel eens horen zeggen dat ze dan iets achter de printplaat overzetten, en hem dan bij de dealer opnieuw laten inleren. Of dit waar is weet ik niet
)
dit zal wel digitaal gaan de computer gaan, die het op zijn beurt van de krukassensor, nokkenassenor of ontsteking haalt.
En die km stand kun je eigenlijk niet terug krijgen..
(heb wel eens horen zeggen dat ze dan iets achter de printplaat overzetten, en hem dan bij de dealer opnieuw laten inleren. Of dit waar is weet ik niet

e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)
vraag op de sloperij een 4 cylinder cockpit. Probeer deze uit op jouw auto. Werkt dit, zet je de print en het toerentellertje om naar je eigen cockpit en behoud je de kilometerstand.
Het lijkt me zeer stug dat bmw de bedrading voor een cockpit welke alleen een klok bezit anders bedraad, dan alle andere die een toerenteller hebben.
Dat zou wat duur worden.
Het lijkt me zeer stug dat bmw de bedrading voor een cockpit welke alleen een klok bezit anders bedraad, dan alle andere die een toerenteller hebben.
Dat zou wat duur worden.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 

ik zou eens op marktplaats kijken.ik heb een complete cockpit gekocht voor mijn 328. het doel waar ik hem voor gekocht heb was hiermee niet opgelost.
de kosten vielen mee. aansluiten is makkelijk, 2 schroeven er uit halen en iets naar voren drukken vanaf de achterkant en 3 stekkers achter uit de display. de teller display kan het beste naar rechts er uitgehaald worden. ook is het handig de bescherming bij je voeren weg te halen. misschien heb je geluk en is jouw kabelboom voorbereid, en werkt het meteen. ja mag die van mij wel proberen, maar dan moet je wel naar Beuningen (gld) komen. stuur me dan maar een pm.
de kosten vielen mee. aansluiten is makkelijk, 2 schroeven er uit halen en iets naar voren drukken vanaf de achterkant en 3 stekkers achter uit de display. de teller display kan het beste naar rechts er uitgehaald worden. ook is het handig de bescherming bij je voeren weg te halen. misschien heb je geluk en is jouw kabelboom voorbereid, en werkt het meteen. ja mag die van mij wel proberen, maar dan moet je wel naar Beuningen (gld) komen. stuur me dan maar een pm.
Bedankt voor de snelle reacties,op een ander forum hier van me werd al aangegeven dat de KM stand voor ''96 niet door de computer word terug gezet dat is dus duidelijk.
over de toerenteller is nog veel onduidelijkheid maar ik denk zo dat het niet een plug and play gaat worden.
@cabrio328: ik woon toevallig in de buurt van beuningen maar ik heb via MP een cockpit voor 25 weten te scoren dus dat kost de kop niet.
hij komt deze week binnen en ga hem dan proberen en laat jullie weten hoe het afloopt.
Bedankt
over de toerenteller is nog veel onduidelijkheid maar ik denk zo dat het niet een plug and play gaat worden.
@cabrio328: ik woon toevallig in de buurt van beuningen maar ik heb via MP een cockpit voor 25 weten te scoren dus dat kost de kop niet.
hij komt deze week binnen en ga hem dan proberen en laat jullie weten hoe het afloopt.
Bedankt
E60 530i
————
————
Succes met inbouwen, hopelijk werkt de toerenteller. als je hulp of info nodig hebt mail me maar.
Ik heb net even de schema bekeken maar zoals ik zien kan is de bedrading het zelfde met en zonder toerenteller maar ontbreek het toeren kabeltje. Deze zit kun je aftappen onder het dashboard en zit ook achter de radio. Het toerental signaal hoort achter op de tellerunit te zitten aan de witte stakker pin 20.
Ik heb bij mijn auto de teller unit ook vervangen maar ik heb de oude print weer gebruikt en zo heb ik de kilometer stand behouden.
Ik heb bij mijn auto de teller unit ook vervangen maar ik heb de oude print weer gebruikt en zo heb ik de kilometer stand behouden.
Volgens mij kan je de unit van de kilometers vervangen voor de unit van je oude tellerbak. volgens mij worden de gereden km hierin opgeslagen.
ik heb vandaag mijn tellerbak uitgebouwd, maar wat ik hiervoor geschreven heb klopt niet. er moet ergens iets zitten waar de gereden km opgeslagen is. ik weet niet of de printplaat van jouw 316 anders is als de print van de donor teller. misschien kan je het deel met de toeren teller er in op jouw oude print zetten. Ik heb bij mijn auto tellerringen geplaats om de originele tellers, erg mooi al zeg ik het zelf. nu heb ik chroome teller ringen op de km, toerenteller, brandstof en temperatuur meter.