izzy schreef:Hallo,
ik heb een e46 320d touring uit 2005
Al enige tijd lijkt het alsof ik met 2 lekker achterbanden rijd. De weggligging is ook niet meer wat het is.
Nu hebben ze na een check geadviseerd om de schokdempers achter te vervangen, alles wijst daarop.
Zelf had ik een schroefset onder de auto. Had, want dat was iets teveel van het goede (veel te laag). Op de max stand nog veel te laag, maar goed...
Monroe's met eibach veren eronder en ineens had ik jouw omschreven gevoel: alsof je met 2 lekke achterbanden rijdt. Zeker in zo een leuk vrachtwagen spoor, waarbij het wegdek in het midden haast een pyramide geworden is. Niet in toom te houden de ketel.
Met de schroefset had ik nergens last van. Een strijkijzer.
Check: dwarsarmrubbers aan vervanging toe.
Raar dat dit met het schoefset niet te merken was. Daar voelde je helemaal niks van enige speling.
Monroe: ik maak niet meer die keuze. Die kan de eibach niet fatsoenlijk in toom houden en andersom ook niet.
Mocht het er ooit nog een keer van komen kies ik weer voor Koni (en met andere veren, maar dat is voor jou niet van toepassing). Ik heb me laten verleiden door de monroe prijs. Had ik niet moeten doen.