Welke bandendruk E91?

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
thamoosio

Re: Welke bandendruk E91?

Bericht door thamoosio » 26 apr 2012, 21:28

Daar is een formule voor, die ik nu even niet kan vinden :)
Betreft de onderdelen gewicht van de auto, load index van je band, maximale bandenspanning van je band

Volgen mij is het:
Bandenspanning = Max bandenspanning x (gewicht van de auto / load index in KG)

Er zijn wat excel sheets te googlen die dat voor je doen. Heb je geen zin in die specifieke onzin, dan kun je ook gewoon 10% van de max pressure aangegeven op de band aanhouden.

Ik heb 3,2bar nu met 265/35/18 en 245/40/18. Maar ben nog niet helemaal tevreden.. Het zit ook veel in gevoel. Als ik die sheets aanhoud, ben ik het er vaak niet mee eens maar het geeft je een goede richting.

thamoosio

Bericht door thamoosio » 27 apr 2012, 16:46

Sja, en dan is de ene 19inch de andere nog niet. Afgezien van de hoogte van de wang en breedte van de band heb je dus ook te maken met het soort rubber etc. Vandaar die formule. Heb je die formule nog geprobeerd?

thamoosio

Bericht door thamoosio » 28 apr 2012, 08:41

Laatste is geen x maar / wat gedeeld door betekent.
En volgens mij is dit per as..

Maar zoek ff zo'n excel, dan hoef je alleen maar intevullen.. dan weet je tenminste dat het goed gaat.

thamoosio

Bericht door thamoosio » 29 apr 2012, 20:29

Ziet er inderdaad uit als een betrouwbare indicatie, maar wil je het heel specifiek voor je eigen banden weten (wat bij jou volgens mij niet van toepassing is, je wil gewoon een indicatie hebben..) dan zul je het toch met die formule moeten doen omdat die rekening houdt met jouw load index.

Hier de link naar het originele stuk wat ik toen gelezen heb: http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?t=8397755" onclick="window.open(this.href);return false; voor de echte fanatici. Het is nogal wat leesvoer :gek:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Styling”