bumper plaatsen
-
bumper plaatsen
Weet iemand of een facelift bumper ook op een pre-facelift past?
En hoe mn deze moet monteren?
En hoe mn deze moet monteren?
Re: bumper plaatsen
Hij zal ongetwijfeld passen, er zijn hier mensen die er mee rijden 

Euh mag ik dan mijn eerste vraag stellen :?
Ik hoop dat ik een facelift heb(E46 316sedan mei 2004), maar ik had schade aan mijn achterbumper en heb een sloopbumper gekocht. Alleen waar bij mij een dichte strip BOVEN aan de bumper zat, de 3 delige strip die rond de bumper loopt, heb ik nu een strip met 4 sensorgaten. Gekocht bij Arno in Schaijk/Nijmegen, misschien wel bekend bij jullie
Ik snap het nu niet echt meer want bij veel beemers zie ik een PDC strip onder in de bumper geplaatst, wat ik persoonlijk helaas lelijk vind.
Welke bumper zou ik kunnen hebben, een touring misschien?????????
Ik hoop dat ik een facelift heb(E46 316sedan mei 2004), maar ik had schade aan mijn achterbumper en heb een sloopbumper gekocht. Alleen waar bij mij een dichte strip BOVEN aan de bumper zat, de 3 delige strip die rond de bumper loopt, heb ik nu een strip met 4 sensorgaten. Gekocht bij Arno in Schaijk/Nijmegen, misschien wel bekend bij jullie

Ik snap het nu niet echt meer want bij veel beemers zie ik een PDC strip onder in de bumper geplaatst, wat ik persoonlijk helaas lelijk vind.
-
Je hebt een (facelift)bumper gekregen met pdc. De bumper waar de pdc strip onder geplaatst zit is van een pre-facelift.BMWish schreef:Euh mag ik dan mijn eerste vraag stellen :?
Ik hoop dat ik een facelift heb(E46 316sedan mei 2004), maar ik had schade aan mijn achterbumper en heb een sloopbumper gekocht. Alleen waar bij mij een dichte strip BOVEN aan de bumper zat, de 3 delige strip die rond de bumper loopt, heb ik nu een strip met 4 sensorgaten. Gekocht bij Arno in Schaijk/Nijmegen, misschien wel bekend bij jullie![]()
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Yup, ik voel een update komen....
- Spoiler: Laat zien
Re: bumper plaatsen/PDC Bumper FL imi PDC's

Bij de action een PDC set gehaald voor 20 euries(kost 50 euries bij Conrad) en gemonteerd. Ze passen als niet van orgineel te onderscheiden van buiten af in de bumperstrip en ik heb ze met wat siliconenkit vastgezet.=
4 Sensordraden via binnenkant bumper langs de reservewielkuip naar binnen en onder de kofferbakbodem in het rechterachterwielscherm de electronica geplaatst.

Werkt helemaal top: uitschakelbaar akoestisch signaal, gekleurde leds die zowel links als rechts angeven dat je een object naderd(verkleuren van blauw naar geel naar rood) en een afstand in cijfers die van 2 meter terug loopt naar 20 cm.
Dit past ook in een standaar Sedan bumper, je krijgt er een boor voor de gaten bij. :~
Ik ga de rest van de week achteruit rijden
- bjornc
Ik zeg; FOTO'S !!
Ik ben errug benieuwd hoe je dat nou aan de binnenkant afgewerkt hebt, ik geloof je direct dat je het aan de buitenkant niet zo goed kan zien.
Ik ben errug benieuwd hoe je dat nou aan de binnenkant afgewerkt hebt, ik geloof je direct dat je het aan de buitenkant niet zo goed kan zien.
Re: bumper plaatsen en PDC
Eum, nou komt het minder slimme, ik wil de foto,s er wel op zetten maar hoe???(vanaf mijn PC graag)
BMWish

De Pdc's in de bumper, de ruimte in de kofferbak(probleemloos) en de bedrading en tenslotte de PDC in maximale actie :*
Guiding Thx voor de fotoplaatstip...bewerkelijk is het wel, nu mijn avatar nog
BMWish

De Pdc's in de bumper, de ruimte in de kofferbak(probleemloos) en de bedrading en tenslotte de PDC in maximale actie :*
Guiding Thx voor de fotoplaatstip...bewerkelijk is het wel, nu mijn avatar nog
Laatst gewijzigd door BMWish op 09 nov 2008, 17:34, 3 keer totaal gewijzigd.
hey BMWish klik hieronder voor de tutorial, hoe foto's te posten
http://www.e46forum.nl/viewtopic.php?f=29&t=10
succes
http://www.e46forum.nl/viewtopic.php?f=29&t=10
succes

Mooi zwart is niet lelijk!
- bjornc
Ik vind de sensoren echt top afgewerkt, je ziet ook nauwelijks dat het geen OEM is.
De plaats van het display vind ik niet zo mooi, helaas.
Persoonlijk had ik de display in het vakje links naast het stuur gemaakt achter het klepje, en dan gewoon vertrouwen op het acoustisch signaal.
Wel super dat je het zelf hebt gedaan
De plaats van het display vind ik niet zo mooi, helaas.
Persoonlijk had ik de display in het vakje links naast het stuur gemaakt achter het klepje, en dan gewoon vertrouwen op het acoustisch signaal.
Wel super dat je het zelf hebt gedaan

- Spoiler: Laat zien
- Dutch Delight
Netjes gedaan ! 

1st Best of Show / BMW Experience 2008
2nd Best of Show / Duitse Autosport Festival 2008
1st Best of Wheels / BMW Experience 2007
2nd Best of Interior / Beemerteam 2007
Mooi gedaan hoor. Ziet er goed uit! 

+1, netjes zeg! Ben ook geen fan van het display though.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"