Water in de auto
Water in de auto
Ik heb een E46 uit 2003 en heb een probleem met water in de auto. Water komt waarschijnlijk binnen bij de bestuurderskant (links naast de stoel) en loopt vervolgens naar achteren toe. Ik heb de rubbers bij de deur al gecontroleerd , ziet er normaal uit. Herkend iemand dit probleem? Alvast bedankt voor je reactie.
Re: Water in de auto
Ik heb dit probleem ooit met een andere auto gehad. Hierbij waren de gaatjes die onder in de deur zitten verstopt (blaadjes en andere troep). Rubbers zijn dan in prima staat, maar als ergens vocht in komt, kan het niet wegstromen en komt het via het deurpaneel naar binnen.
Ik weet niet of dit bij een E46 ook zo kan zijn. Ik zou dus even het deurpaneel eraf halen om te checken of alles schoon is in het portier.
Ik weet niet of dit bij een E46 ook zo kan zijn. Ik zou dus even het deurpaneel eraf halen om te checken of alles schoon is in het portier.
Re: Water in de auto
wees er snel bij, eventueel gelijk langs de garage maandag, E46 is nogal roestgevoelig!
Re: Water in de auto
Joost,
Mij is niets bekend van roestproblemen bij de e46 (zegt niets natuurlijk) kun je er eens iets over uitweiden?
Schrik er een beetje van ;( Zie nog steeds prachtige rondrijden uit b.v. '98.
En zo ja, wat kunnen we er preventief aan doen?
Groet, Frits
Mij is niets bekend van roestproblemen bij de e46 (zegt niets natuurlijk) kun je er eens iets over uitweiden?
Schrik er een beetje van ;( Zie nog steeds prachtige rondrijden uit b.v. '98.
En zo ja, wat kunnen we er preventief aan doen?
Groet, Frits
Laatst gewijzigd door BoMeWm op 20 jul 2008, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Water in de auto
als er ergens een "plasje water" begint te ontstaan door lekkage gaat het roestprocess uiteraard veel sneller...
verder is het goed je lak in de gaten te houden bij je bumperaansluitingen, boven je skirts, wielkasten... de randen van de metalen onderdelen in principe.
dus bij lakbeschadeging moet je er snel bijzijn roestvorming tegen te gaan.
verder is het goed je lak in de gaten te houden bij je bumperaansluitingen, boven je skirts, wielkasten... de randen van de metalen onderdelen in principe.
dus bij lakbeschadeging moet je er snel bijzijn roestvorming tegen te gaan.
Re: Water in de auto
OK, zo onderhoud ik mijn auto al, randjes, richeljes, afwateringen e.d. schoonhouden en kleine beschadigingen meteen bijwerken. Dacht even dat er specifieke plekken waren zoals b.v. bij de kever.
Bedankt!!!!!
Bedankt!!!!!
- largeproject
- Berichten: 2219
- Lid geworden op: 11 nov 2007, 19:01
- Locatie: Ergens tussen Arnhem en Nijmegen
- Contacteer:
Re: Water in de auto
joost schreef:wees er snel bij, eventueel gelijk langs de garage maandag, E46 is nogal roestgevoelig!
Roest gevoelig :? caroserie is verzinkt.
Heb ooit eens een plaatje uit de deur geslepen(voor meer ruimte voor de luidspeaker),het stukje blank metaal met snijdraaden van het slijpen der aan nog aan,weken lang regelmatig nat gemaakt om te kijken of ie idd wilde roetsen,niet dus.
Oh ja ,het water komt waarschijnlijk tussen de deurpaneel en de deaur vandaag,water kan niet weg zakken door het deurrubber en komt dus naar kunnen toe,deur paneel deraf halen en aan de binnenkant het schuim opnieuw aan de deur vast kitten,zal niet meevallen om het weg te krijgen omdat het water dan een anderen locatie zoek om naar binnen te kommen,maar met een beetje goede wil lukt het wel,is mijn ook gelukt tenslotte.
Denk dat men ooit werkzaamheden in de deur plaats hebben gevonden.
Re: Water in de auto
better safe than sorry toch?
ik vertel ook aleen maar verder wat ik van mijn bmw specialist hoor..., maar laat et water anders eens staan als test dan weten we het precies...
ik vertel ook aleen maar verder wat ik van mijn bmw specialist hoor..., maar laat et water anders eens staan als test dan weten we het precies...
Re: Water in de auto
Als je het vergelijkt met evenoude auto's durf ik wel te stellen dat de E46 echt keihard is, heb heel wat concurrenten bekeken alvorens ik mijne kocht.
Re: Water in de auto
ik heb ook wat steenslag en ergens zit een lichte beschadiging... maar echt roest niet... beetje oppervlakte roest waar die beschadiging zit maar echte roest kan ik niet ontdekken aan die hele auto... en die van mij is uit 1999 en heeft 311000km gelopen...Heb een Twingo gehad endie roestte heel veel.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
- Dutch Delight
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: 20 aug 2007, 20:04
- Locatie: Vlakbij het Strand
Re: Water in de auto
Je dient de schuimen binnenbekleding in je deur te vervangen en laten afkitten door de dealer. bekend probleem bij de E46.
1st Best of Show / BMW Experience 2008
2nd Best of Show / Duitse Autosport Festival 2008
1st Best of Wheels / BMW Experience 2007
2nd Best of Interior / Beemerteam 2007
Re: Water in de auto
wil hier liefst mijn gelijk ook niet in krijgen hor goed om zoveel andere verhalen te horen dus.Griffendahl schreef:Als je het vergelijkt met evenoude auto's durf ik wel te stellen dat de E46 echt keihard is, heb heel wat concurrenten bekeken alvorens ik mijne kocht.
Re: Water in de auto
Yep dat klopt en in de DIY sectie staat hier een heel mooi verhaaltje over geschreven.MPower72 schreef:Je dient de schuimen binnenbekleding in je deur te vervangen en laten afkitten door de dealer. bekend probleem bij de E46.
Re: Water in de auto
helaas heb je wel gelijk!!joost schreef:wil hier liefst mijn gelijk ook niet in krijgen hor goed om zoveel andere verhalen te horen dus.Griffendahl schreef:Als je het vergelijkt met evenoude auto's durf ik wel te stellen dat de E46 echt keihard is, heb heel wat concurrenten bekeken alvorens ik mijne kocht.
heb de mijne op meerdere plaatsen al laten bij werken ivm roest!
door steenslag beide raamstijlen.
onder de instaplijsten van de achter portieren.
naast de achterruit van de vijfde deur (touring)
rechter achterspatbord (ongeveer 15 cm vanaf de rand :? )
dus roesten wil een e46 dus wel en die van mij staat altijd onderdak.
met de winterdag regelmatig pekelvrij gemaakt en met enige regelmaat gewassen en gepoetst.
dus aan onderhoud kan het niet liggen.(toch???)
Re: Water in de auto
Helaas is t echt waar... Roest is een regelmatig voorkomend probleem bij de e46. Mijn vorige 323 uit 2000 had na drie jaar ook al roestplekken aan de motorkap (binnenzijde vooraan, waar de het staal aan elkaar is gelijmd), boven de achterbumper en bij de slotplaatjes in de deurstijlen...
Roest komt veel voor op plaatsen waar staaldelen aan elkaar zijn gekit bijv randen van motorkap en portieren..
Hier een uitgebreid topic erover op een duits forum;
http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showth ... light=rost
KJ
Roest komt veel voor op plaatsen waar staaldelen aan elkaar zijn gekit bijv randen van motorkap en portieren..
Hier een uitgebreid topic erover op een duits forum;
http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showth ... light=rost
KJ
BMW 318CI 2003 M-Technik II