530D 2003 GEEN roetfilter?
530D 2003 GEEN roetfilter?
Vandaag bij de garage vroeg ik naar de staat van mijn roetfilter. Ik heb hier veel over gelezen hier, en aangezien de kmstand bijna op 2ton zit dacht ik het word wel tijd voor die vraag.
Die gast vertelde me dat er mijn model geen roetfilter zou hebben...
Heb ik nou reden om blij te zijn, of is dit gelul...
gr
Die gast vertelde me dat er mijn model geen roetfilter zou hebben...
Heb ik nou reden om blij te zijn, of is dit gelul...
gr
- Kingfisher
- Contacteer:
Re: 530D 2003 GEEN roetfilter?
Volgens mij is het roetfilter vanaf eind 2004 begin 2005 standaard geworden, ik weet alleen niet of het voor de modeljaren daarvoor een optie was.
Je kunt het overigens snel zien, modellen zonder roetfilter hebben (tenzij gemodificeerd) een uitlaat met kromme pijpjes naar beneden, de modellen met roetfilter hebben rechte pijpen naar achteren.
Ik neem aan dat je het ook wel in je iDrive moet kunnen zien, bij service. Als daar een partikelfilter tussen staat, dan heb je wel een roetfilter, anders niet.
Je kunt het overigens snel zien, modellen zonder roetfilter hebben (tenzij gemodificeerd) een uitlaat met kromme pijpjes naar beneden, de modellen met roetfilter hebben rechte pijpen naar achteren.
Ik neem aan dat je het ook wel in je iDrive moet kunnen zien, bij service. Als daar een partikelfilter tussen staat, dan heb je wel een roetfilter, anders niet.
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
- lekkerwijf1
je heb geen roetfilter net als ik.. ik heb ook een 530d 2003.
Scheelt weer een hoop geld als je een roetfilter zou moeten vervangen.
Scheelt weer een hoop geld als je een roetfilter zou moeten vervangen.
mijne is ook van 2003 en filterloos...
gezien de prjzen van vervanging vind ik dat niet erg
gezien de prjzen van vervanging vind ik dat niet erg
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
die van mij is van 2004 hoe kan ik weten of ik roetfillter heb?gr
Als je kromme uilaatpijpjes hebt, heb je geen roetfilter..
Anders kun je ook nog ff kijken op rdw.nl en dan online voertuiggegevens inzien met je kenteken..
Anders kun je ook nog ff kijken op rdw.nl en dan online voertuiggegevens inzien met je kenteken..
Ik heb ook geen roetfilter,alleen wat meer roet beter dan een filter vervangen...
ik heb wel een roetfilter en neem de nadelen erbij.
Altijd benzine gereden, en ik ben blij dat mijn wagen geen roetwolken uitstoot als het eens wat sneller moet gaan. Altijd al een groot nadeel gevonden aan een diesel, ik vind het geen zicht een wagen die zwart wolken uitstoot. Ook als de wagen start in de garage is er niet die stank die ik wel zie bij mijn vrouw hare focus die er geen heeft.
Al bij al blij dat ik er eentje beb, zal misschien veranderen als ik problemen ermee krijg .
Altijd benzine gereden, en ik ben blij dat mijn wagen geen roetwolken uitstoot als het eens wat sneller moet gaan. Altijd al een groot nadeel gevonden aan een diesel, ik vind het geen zicht een wagen die zwart wolken uitstoot. Ook als de wagen start in de garage is er niet die stank die ik wel zie bij mijn vrouw hare focus die er geen heeft.
Al bij al blij dat ik er eentje beb, zal misschien veranderen als ik problemen ermee krijg .
525d E61 2007 pre-LCI
Ik heb geen filter, maar ook geen stank bij het starten of zwarte wolken bij flink accellereren hoor. Ik mis dat filter niet.
Uit welk bouwjaar is de jouwe Eric?
Bij volgas optrekken zou er vast wel wat roet uitkomen,zelfs sommige 530d met roetfilter roken met volgas
Bij volgas optrekken zou er vast wel wat roet uitkomen,zelfs sommige 530d met roetfilter roken met volgas
November 2003.
Hij roet uiteraard wel iets bij volgas, maar het zijn zeker geen zwarte wolken. Ik vind het heel acceptabel. Het ligt er ook aan wat je rijstijl is, als je lange tijd rustig rijdt dan verzamelt zich veel roet in de uitlaat die dan inderdaad duidelijk zichtbaar is als je vervolgens een keer flink optrekt. Heb je een wat vlottere rijstijl dan blaas je er elke keer een beetje uit wat niet of nauwelijks zichtbaar is en dan heb je ook niks verzameld als je een keer echt flink optrekt.
Hij roet uiteraard wel iets bij volgas, maar het zijn zeker geen zwarte wolken. Ik vind het heel acceptabel. Het ligt er ook aan wat je rijstijl is, als je lange tijd rustig rijdt dan verzamelt zich veel roet in de uitlaat die dan inderdaad duidelijk zichtbaar is als je vervolgens een keer flink optrekt. Heb je een wat vlottere rijstijl dan blaas je er elke keer een beetje uit wat niet of nauwelijks zichtbaar is en dan heb je ook niks verzameld als je een keer echt flink optrekt.