op e46 fanatics zag ik dit voorbij komen:
zou t echt zo erg zijn... want dan rijd ik al zeker 60k met versleten shocks..
Shocksversleten na 80k kilometer?
Re: Shocksversleten na 80k kilometer?
60 K Mile (is trouwens rond een ton in KM) zou vroeg kunnen zijn, maar wie zegt hoe oud dit machientje is of wat voor leven hij gehad heeft? Hoe dan ook, alles kan stuk en lijkt op een gevalletje 'ff pech hebben'.
Overigens is het geen geheim dat alle schokdempers rond de 100.000 km al wezenlijk slechter presteren dan nieuwe. Meestal niet zo slecht dat ze versleten zijn of echt vervangen móeten worden, maar wel beroerd genoeg om een duidelijk verschil te merken met een verse set.
Overigens is het geen geheim dat alle schokdempers rond de 100.000 km al wezenlijk slechter presteren dan nieuwe. Meestal niet zo slecht dat ze versleten zijn of echt vervangen móeten worden, maar wel beroerd genoeg om een duidelijk verschil te merken met een verse set.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
als je schokbrekers zo verrot zijn als op dat filmpje merk je dat echt wel.. de auto gaat dan nadeinen als je bijvoorbeeld over een drempel heen rijdt.
Bij mij waren de voorste schokdempers kapot na +/- 100k op de km teller. Een was lek en de ander had een rottend plekje op de zuigerstang dus ook niet lang te gaan. Beide vervangen voor Koni dempers.
Je auto gaat niet alleen 'zweven' maar ook erg trillen bij hoge snelheden.
Je auto gaat niet alleen 'zweven' maar ook erg trillen bij hoge snelheden.

[E46 318i sedan ///M] Sold
[E90 320i sedan high executive]
bij mij de achterdempers ook slecht na 102000km
1 deed niets meer en de andere redelijk.
toen ze eraf kwamen spoot de olie eruit toen ik ze geheel indrukte.
met de nieuwe billstein B4 is het perfect! komt weer omhoog en staat stil.
voordempers ook vervangen, maar dat was nog echt niet nodig achteraf...
1 deed niets meer en de andere redelijk.
toen ze eraf kwamen spoot de olie eruit toen ik ze geheel indrukte.
met de nieuwe billstein B4 is het perfect! komt weer omhoog en staat stil.

voordempers ook vervangen, maar dat was nog echt niet nodig achteraf...
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
heb alles vervangen voor B4, wat een verschil
mijn dempers waren alle 4 fietspompjes
mijn dempers waren alle 4 fietspompjes