Hoe rijdt jouw 320d?
Hoe rijdt jouw 320d?
nav mijn "turboprobleem" zou ik graag van mijn 320d (bij voorkeur PFL) collega's willen weten hoe hun motor zich gedraagt bij de volgende situatie's:
2e versnelling vanaf 1500rpm volgas geven
3e versnelling vanaf 1500rpm volgas geven
Wat merk je, hoe soepel trektie door, voel je een dip/hik (zoja bij hoeveel toeren?) Wanneer begint tie echt op te trekken? Wanneer voel je dat de turbo erin komt?
Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen en ! Keep it save!
2e versnelling vanaf 1500rpm volgas geven
3e versnelling vanaf 1500rpm volgas geven
Wat merk je, hoe soepel trektie door, voel je een dip/hik (zoja bij hoeveel toeren?) Wanneer begint tie echt op te trekken? Wanneer voel je dat de turbo erin komt?
Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen en ! Keep it save!
Laatst gewijzigd door Opt1mus op 22 jul 2008, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Re: Referenties 320d
Ik zal er op gaan letten en mijn bevindingen posten.
Mocht je ooit in de buurt van Nijmegen zijn, laat het dan even weten, dan kun je het zelf proberen!
Mocht je ooit in de buurt van Nijmegen zijn, laat het dan even weten, dan kun je het zelf proberen!
-
Re: Hoe rijdt jouw 320d?
Idd,
Spreek met een paar forum jongens af hier.. rij eens in een andere BMW..
Laatst ook gedaan ... Mama ding had een stuk meer als die van mij gelopen.. had ook achterstallig onderhoud.. maar die motor liep echt veeel harder als die van mij.. vooral gasresponds is behoorlijk verschil!!!
Ik heb dus voor die van mij al een afspraak staan..
helaas zijn er veel kleine dingen die toch behoorlijk invloed op het presteren van de motor hebben Is jammer.. heb je met N/A motoren veel minder
Spreek met een paar forum jongens af hier.. rij eens in een andere BMW..
Laatst ook gedaan ... Mama ding had een stuk meer als die van mij gelopen.. had ook achterstallig onderhoud.. maar die motor liep echt veeel harder als die van mij.. vooral gasresponds is behoorlijk verschil!!!
Ik heb dus voor die van mij al een afspraak staan..
helaas zijn er veel kleine dingen die toch behoorlijk invloed op het presteren van de motor hebben Is jammer.. heb je met N/A motoren veel minder
Ik denk dat AlpinaDrachten gelijk heeft, zonder vergelijkings materiaal weet je eigelijk nog niet veel.
Die van mij doet op 1500rpm niet veel, maar bij 1800rpm begint hij er 'flink' aan te trekken. Je merkt het erg goed wanneer je berg op moet rijden. Ik moet er ook bij vermelden dat hij na het vervangen van de carter ontluchtings filter iets wat soepeler is in lage toeren.
Die van mij doet op 1500rpm niet veel, maar bij 1800rpm begint hij er 'flink' aan te trekken. Je merkt het erg goed wanneer je berg op moet rijden. Ik moet er ook bij vermelden dat hij na het vervangen van de carter ontluchtings filter iets wat soepeler is in lage toeren.
Aan de door mij gedane opmerkingen kunnen geen rechten worden ontleend.
Dit geeft denk ik het beste weer hoe het in mijn wagen voelt.
Op het moment dat de turbo er in de 2e inkomt is een aangename versnelling, in de 3e is het waarneembaar.
Op het moment dat de turbo er in de 2e inkomt is een aangename versnelling, in de 3e is het waarneembaar.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
gaaf filmpke, vooral die drempel geeft het filmpje een extra dimensie 

bedankt voor jullie reactie zover, gaaf filmpje Mac!
Heb na het cleanen merkbaar meer koppel gekregen, tenminste het komt eerder beschikbaar maar hij houdt nog altijd in op 2000/2200
Heb na het cleanen merkbaar meer koppel gekregen, tenminste het komt eerder beschikbaar maar hij houdt nog altijd in op 2000/2200
|

Touring zonder dakrails:
Bij mij begint ie pas bij 1800rpm. je merkt het goed als je volgas de bergen in gaat... dan doet ie onder de 1800rpm niks. Op een vlakke weg merk je dat ook maar natuurlijk veel minder.
Gister geklokt. van 0-100km/uur 10,7sec
van 80-120 in V : 10,7sec
van 80-120 in IV : 9,7sec
ik heb het niet exact gemeten omdat ik zelf klokte en reed tegelijkertijd. Topsnelheid op GPS 212km/uur.
kmstand 311.000km.
Gister geklokt. van 0-100km/uur 10,7sec
van 80-120 in V : 10,7sec
van 80-120 in IV : 9,7sec
ik heb het niet exact gemeten omdat ik zelf klokte en reed tegelijkertijd. Topsnelheid op GPS 212km/uur.
kmstand 311.000km.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Mooi duidelijk filmpje, ik zal er eens op letten bij mij. Ik heb wel dat ie bij 2500RPM nog een extra duwtje geeft dus perfect is het niet..
!!!!!OPGELOST!!!!!
en met de goedkoopste oplossing: de softwareupdate die gister bij onderhoud erop is gezet.
Veel eerder moeten laten doen natuurlijk
en met de goedkoopste oplossing: de softwareupdate die gister bij onderhoud erop is gezet.

|

Touring zonder dakrails:
Haha! Vet filmpje, Mac! Ik had hem nog niet gezien, het werkt heerlijk hypnotiserend, zo naar die wijzertjes kijken...dat zware stemgeluid heb ik maar even uitgezet.Mac schreef:Dit geeft denk ik het beste weer hoe het in mijn wagen voelt.
- Spoiler: Laat zien

Dat was mijn stem niet, dat is de ronkende 320d in het vooronder
Mooi dat het opgelost in Paul!

Mooi dat het opgelost in Paul!
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Mooi dat het opgelost is!Opt1mus schreef:!!!!!OPGELOST!!!!!
Maar hoe kwam je erbij dat het de turbo was die het probleem gaf dan?
Oh ja, quanta costa?
en wat behelst die update ? Is dat wegens een verandering of hebben ze in de loop der tijd de software gewijzigd voor deze wagens ?