Waar stroomdraden doortrekken naar de accu

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
marcelsmit

Waar stroomdraden doortrekken naar de accu

Bericht door marcelsmit » 27 jul 2008, 11:03

Ik heb een aktieve woofer gekocht die onder mijn voorstoel past.
En nu vroeg ik me af of er mensen zijn die weten waar ik de stroomdraden naar de accu kan leiden,zit er ergens onder het dashboardkastje soms een gat waar de draden doorheen kunnen? weet iemand dat?

Thanks alvast

Mark

Re: Waar stroomdraden doortrekken naar de accu

Bericht door Mark » 27 jul 2008, 11:18

In het bakje achteraan het middenconsole, de asbak voor de achterpassagieren zit een lampje in. Deze werkt ook op 12 volt. Hier zou je hem prima naar weg kunnen werken en is tenslotte een stuk korter als direct naar de accu toe.

Succes :duim:

marcelsmit

Bericht door marcelsmit » 27 jul 2008, 11:22

Maar de woofer is versterkt met een versterker van 150 watt,is het niet zo dat de kabeltjes naar de asbakverlichting veel te dun zijn dan? er moet minimaal een 2,5 mm kabel aan de woofer/versterker namelijk.

Mark

Bericht door Mark » 27 jul 2008, 11:29

Ja oke, daar heb je gelijk in. (Sorry, tis nog vroeg, ben net wakker :P )

Maar dan word het lastiger. Ik weet eerlijk gezegt niet waar je ze naar de motorruimte kan doorsteken. Mijn acccu en subwoofer liggen namelijk beide in de kofferbak. Als ik jou was zou ik eens onder de motorkap kijken in de buurt van je accu, waar de kabels waarschijnlijk naar binnenlopen. Op het punt waar de stroom naar binnengaat, heb je waarschijnlijk ook wel de mogelijkheid om je plus+ kabel van de versterker/woofer mee naar buiten te steken. (zal wel krap zijn, maar meestal loopt dit door een rubber wat nog wel op te rekken valt).

Hoop dat het je lukt!

marcelsmit

Bericht door marcelsmit » 27 jul 2008, 11:34

Ik had al even rond gesnuffeld en vond wel een rondje,het lijkt op een dopje wat je eruit kan trekken maar weet niet waar het uitkomt en of ik daar bij kan komen achter mijn dashboard kastje,maar ik trek o mijn dashboard kastje eruit en dan zoek ik wel ff.
Ik wou dat ik mijn accu ook achterin had ;)

Mark

Bericht door Mark » 27 jul 2008, 11:44

Tsja, dat word dan toch een 6-pitter kopen ;)
Maar weet niet wat voor dopje dat is, maar houd er wel erg in dat je de kabel dan door een rubber naar buiten werkt.

Het verstandigste lijkt me om hem door hetzelfde punt naar buiten te duwen als waar de stroom naar binnenkomt.
Iig succes ermee! mocht je nog iets willen weten.. vraag gerust :)

:duimen:

marcelsmit

Bericht door marcelsmit » 27 jul 2008, 11:56

Maar waar komt de stroom naar binnen :o straks maar even uitzoeken

Chris

Bericht door Chris » 27 jul 2008, 15:19

het is heel makkelijk, demonteer je dashbord-kast als je dat gedaan hebt open je motorkap als je voor je auto staat dan zie je links achteraan een lege ruimte hier zat vooreen eerst de accu. als je daarin kijkt zie je 2 invoer tutjes.. je knipt dat tutje even open en je pakt dan een 2.5mm2 VD-draad en die duw je even erdoor. als het goed is komt deze binnenin je auto uit waar dus je dashbord-kastje zat dan zie je achter die witte-rekjes je vd-draad verschijnen. dit is het makkelijkste manier om draad erdoor te krijgen. anders moet je alles slopen en dat raad ik je niet aan.

wat betreft de dikte van je draad.. 150w is niet constant.. mijn mening is, op een 1mm2 draad mag je 10a belasten is het meer word de draad voelbaar warm.. bij 1.5mm2 is het 15a.. het word pas echt serieus als je meer dan 500w rms vermogen in je auto gaat bouwen dan lopen de stromem op tot verboven de 40/55a..

btw, gaat het om de TS-WX22A van pioneer?

chris
//.00.-// > /.-////.-///.-

marcelsmit

Bericht door marcelsmit » 27 jul 2008, 22:10

Jammer dat ik dit laatste berichtje pas nu lees nadat ik op mijn eigen manier de kabels aan het doorvoeren ben geweest hahaha.

Wat een geklooi was het,maar ik ben uiteindelijk inderdaad gekomen bij het grote gat met rubber waar nog meer draden doorheen lopen en heb daar een tuutje afgeknipt en heb de kabel doorgevoerd.
Het spulletje werkt nu,ben alleen nog vergeten tussen de rode draad een zekeringhouder met zekering te plaatsen dus die maak ik er morgen nog wel ff tussen.

Verder heb ik nu ook last van motorstoring als de motor loopt,erg jammer weer :roll:
Het gaat om de Blaupunkt THb 200A

Oh ja... ik heb rechtstreeks van de accu de + (rode)kabel en ook de -(zwarte) kabel op de actieve woofer aangesloten,dat kan toch hè? de zwarte kabel op de min pool van de accu.

Marvin 328iT

Bericht door Marvin 328iT » 28 jul 2008, 23:35

Bij een versterker is het als ik het me niet vergis niet de bedoeling om de - ook op de accu te plaatsen...die moet je bevestigen op je carrosserie(zorg er wel voor dat je goed kontakt maakt, dus evt ff een stukje blank maken!)
Dus ik ga er dan van uit dat dat voor een actieve subwoofer ook geldt.
-Kabel moet trouwens ook niet al te dun zijn.

gr.
Marvin

marcelsmit

Bericht door marcelsmit » 29 jul 2008, 02:10

Kun je ook uitleggen waarom dit niet kan? ik dacht altijd dat dat de perfecte aansluiting was :?

Mark

Bericht door Mark » 29 jul 2008, 11:24

Dit klopt. Het beste kun je hem op de carosserie van de auto bevestigen!
Echter is het ook weer geen ramp om hem op de accu te plaatsen, maar het is zeker weten beter om hem tegen de carosserie aan te maken :duim:

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 29 jul 2008, 11:27

Is er geen ruimte om hem vóór de zekeringkast af te tappen?
Heb ik bij de Skoda ook gedaan, hoewel daar de zekeringen bij de pedalen zitten ipv in het dashboardkastje.

Opt1mus
Contacteer:

Bericht door Opt1mus » 29 jul 2008, 17:59

En hoe is de sound?, denk zelf nl. ook over deze sub.....
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

marcelsmit

Bericht door marcelsmit » 30 jul 2008, 10:45

als ik hem voor de zekeringkast aftap zijn de draden te dun denk ik.

En zou ik daarom motorstoring hebben op mijn speakers? omdat ik de min op de accu heb gedaan?

Ik heb wel eens een actieve sub gehad waar meer bas uit kwam,om net dat beetje meer bas te geven is ie redelijk maar niet noemenswaardig,ik zou voor de boss audio system 600 of de pioneer gaan als ik jou was.

*Hmm ik heb em net even aangesloten op de originele bmw radio maar gek genoeg leek de bas daarop wel beter dan op de Eonon die ik had gekocht :s

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”