Het zijn deze velgen (M5 model) :
http://www.wheelpoint.nl/Webshop/412106 ... ilver.aspx
Ik heb bewust niet voor de 19" gekozen omdat daarbij afwijkende ET waardes kwamen ten opzichte van wat BMW standaard levert op een E61 535D. Ik kon helaas nergens een set 19" vinden met de juiste ET waardes.
Als banden zijn er Vredestein Ultra Cento opgelegd. Fijne stille band met goede grip, ben er goed tevreden over. En band staat bekend dat er veel km's mee gemaakt kunnen worden voordat ze op zijn. Standaard wordt er een huismerk band opgelegd, maar dat durfde ik niet aan. Zou het me niet kunnen vergeven als ik met slechte banden mijn gezin in de kreukels zou rijden met nat weer.
Ja het interieur was ik ook nog niet eerder tegengekomen, en moest het ook even in het echt zien om ervan overtuigd te raken dat het ook mooi is. Maar inderdaad samen met alu lijsten is het een mooi compleet geheel.
Heb helaas wel een raar probleem met de auto. Ik heb de auto nu een maand en heb er 4000km mee gereden, in die 4000km is het nu 4 keer voorgekomen dat de auto het volgende gaat doen :
- automaat bak gaat in DS stand, terwijl hij op display gewoon D aangeeft, maar je kunt het merken dat de schakelmomenten later zijn en dus te vergelijken met DS stand.
- auto reageert beter op het gaspedaal
- auto begint in te houden/stotteren (gevoel alsof iemand de diesel toevoer afknijpt en weer loslaat en dat snel achter elkaar),als je heel ligt op het gaspedaal gaat, vooral merkbaar bij +/- 100km/h
Het is nu om de 1000km voorgekomen, als ik de auto dan uitzet en start is het helemaal verdwenen, en rijd hij weer als nieuw. Ik heb de auto uit laten lezen en daar is niets tevoorschijn gekomen. Alleen dat gloeibougie 1 een storing geeft, maar dat heeft er niets mee van doen. Auto is voorzien van versie 32 software heb ik me laten vertellen door de BMW specialist, dat zou de 1e software kunnen zijn van de auto geleverd 09-2005.
Het lijkt op regeneren van de roetfilter, alleen het stotteren kan ik niet plaatsen en lijkt mij ook niet normaal dat de auto dat doet. Iemand enig idee ?
Koppelomvormer zou kunnen, maar toerental varieert helemaal niet staat altijd mooi strak. En als de auto uitzet en aanzet is het weg, dus als het iets mechanisch zou zijn dan zou de klacht blijven lijkt mij.
Automaatbak spoelen / cq nieuwe olie + filter zou misschien oplossing kunnen bieden ?
Tips zijn welkom
Morgen in ieder geval naar de dealer voor de accu-terugroep actie. En na de vakantie software update, en de Duitse taal naar de Nederlandse.