318IS Temperatuur meter van slag.
318IS Temperatuur meter van slag.
Hallo,
Ik reed net rustig naar huis toen ik erachter kwam dat mijn temperatuur meter richting het blauwe kroop.
Toen ik een beetje gas gaf liep de meter weer op tot het normale punt (net voor het midden).
Telkens als ik nu rustig 1 constante snelheid rijdt loopt me meter weer terug tot ik gas geef.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en of ik hier gewoon mee kan blijven rijden?
Mvg,
Ramon
Ik reed net rustig naar huis toen ik erachter kwam dat mijn temperatuur meter richting het blauwe kroop.
Toen ik een beetje gas gaf liep de meter weer op tot het normale punt (net voor het midden).
Telkens als ik nu rustig 1 constante snelheid rijdt loopt me meter weer terug tot ik gas geef.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en of ik hier gewoon mee kan blijven rijden?
Mvg,
Ramon
Re: 318IS Temperatuur meter van slag.
Het klinkt alsof je thermostaat stuk is.
E36 318tds touring, montrealblau.
Re: 318IS Temperatuur meter van slag.
Daar zat ik ook aan te denken maar bestaat er een manier om dat te testen?
Re: 318IS Temperatuur meter van slag.
Thermostaatje kost je de kop niet en is redelijk eenvoudig te vervangen. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen, want ik zou niet met een half functionerende thermostaat willen rijden !
Re: 318IS Temperatuur meter van slag.
Ik weet wel een manier hoe je het kunt testen, maar dan zul je 'm er per definitie eraf moeten halen. Kost de kop inderdaad niet, dus als je het er toch af hebt kun je beter gelijk een nieuwe plaatsen.
Als je 'm eraf hebt kun je kijken hoe hij reageert in een pannetje met heet water. Als het heet is, moet hij open gaan. Haal je 'm uit het water moet hij vanzelf weer dichtgaan. Als hij niet goed meer werkt, blijft hij vaak alleen maar open staan.
Als je 'm eraf hebt kun je kijken hoe hij reageert in een pannetje met heet water. Als het heet is, moet hij open gaan. Haal je 'm uit het water moet hij vanzelf weer dichtgaan. Als hij niet goed meer werkt, blijft hij vaak alleen maar open staan.
Re: 318IS Temperatuur meter van slag.
Net weer een stukje gereden en hij liep normaal naar het midden toe (duurde niet langer of korter dan normaal).
Verrassend genoeg bleef hij daar gewoon staan en liep niet terug of verder..
Maar voor de zekerheid bestel ik morgen toch maar een nieuwe kost iets van E40,- dus dat valt wel mee.
Groet
Ramon
Verrassend genoeg bleef hij daar gewoon staan en liep niet terug of verder..
Maar voor de zekerheid bestel ik morgen toch maar een nieuwe kost iets van E40,- dus dat valt wel mee.
Groet
Ramon
Re: 318IS Temperatuur meter van slag.
Het kan natuurlijk ook gewoon de sensor zijn, en eerlijk gezegd lijkt me dat meer het verhaal. Kijk als de temperatuur hoog op zou lopen en je geef gas en hij gaat naar beneden dan kan je aan de thermostaat denken of lucht in de koelvloeistof/te weinig koelvloeistof. Bij een kennis van me was het een massaprobleem.
Je kan sowieso de thermostaat eruit halen en dan eens gaan rijden en kijken wat er dan gebeurt. als de meter dan nog zo raar doet weet je eigenlijk wel genoeg. De temperatuur blijft natuurlijk wel een stuk lager, want zo'n thermostaat zit er niet voor niets in.
Succes
Mike
Je kan sowieso de thermostaat eruit halen en dan eens gaan rijden en kijken wat er dan gebeurt. als de meter dan nog zo raar doet weet je eigenlijk wel genoeg. De temperatuur blijft natuurlijk wel een stuk lager, want zo'n thermostaat zit er niet voor niets in.
Succes
Mike
Re: 318IS Temperatuur meter van slag.
Als je de thermostaat bij de e36 eruit haalt en gaat rijden, dan heb je een groot probleem. Het huis en de thermostaat zijn bij de E36 namelijk één geheel en niet los van elkaar.
Doordat de thermostaat constant open blijft, heeft de motor niet de mogelijkheid om op te warmen. Bij elke wagen waar ik de thermostaat heb moeten vervangen was het probleem dat de temperatuur niet netjes in het midden kwam, maar er onder bleef hangen.
Doordat de thermostaat constant open blijft, heeft de motor niet de mogelijkheid om op te warmen. Bij elke wagen waar ik de thermostaat heb moeten vervangen was het probleem dat de temperatuur niet netjes in het midden kwam, maar er onder bleef hangen.