Mijn E61 525i Touring trilt de vullingen uit je kiezen tussen de 80 en 120 km/h
Wat hebben we al geprobeerd:
- Meerdere malen Balanceren van de banden.
3 setjes velgen. 17 inch origineel met winterband runflat, 18 inch breedset met dunlop en nu Met nieuwe 19 inch ATS met nieuwe banden. 235 breed.
de 17 inch is de trilling iets minder, maar nog steeds duidelijk aanwezig.
Banden en velgen Wisselen van voor naar achter heeft niet geholpen
Vandaag de auto opgekrikt bij diff. en getest zonder wielen, Duidelijk minder trilling. De wielen versterken dus duidelijk de trilling. Wielen weer gemonteerd en één wiel geblokkeerd zodat slechts 1 wiel zou draaien. Eerst rechts gedaan. Trilling! Toen links gedaan. Ook trilling!
Auto op gekrikt bij de draagarmen zodat eventueel slingeren van de assen uitgesloten kon worden. Ook trilling. De assen (van diff naar naaf) hebben een zeer lichte slingering, maar de monteur zij dat dit normaal kan zijn?!
- De wielnaven? Verklaard wel dat de trilling afneemt als de wielen niet gemonteerd zijn.
Assen? Hebben de wielen daar invloed op?
Differentieel ? kan eigenlijk geen reden verzinnen.
cardanas? Uit waarneming lijkt die wel goed te zijn. Maar kan alleen het laatste deel zien in verband met hitteschilden.
hardyschijf? hoe kan ik dat testen?
Heb iets gelezen van de koppelomvormer. Maar er is geen verschil bij lage of hoge toeren. Ook in neutraal geen verschil.
Heeft een van jullie ervaring met dit probleem? Jullie input is welkom.