dsc en abs lampje branden (abs werkt wel)

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Hugo M

dsc en abs lampje branden (abs werkt wel)

Bericht door Hugo M » 10 jul 2012, 22:42

:bang: :( :s :'( :| :nee: :X

vandaag de 1e keer vanmorgen bij bijna stilstand ging de boel branden.
auto uit en weer gestart,was weer ff goed.
Vanavond auto weer gepakt en na 10km gingen ze weer branden.

Abs voel ik werken (Ik ben 100% zeker van de voorwielen).
Tractiecontrol net op gras getest en hij blijft dan doorslippen met de achterwielen.(werkt dus niet)

Iemand al enig idee, zwak punt, vaak voorkomend?
Volgende week op vakantie, zou mooi zijn als te dan werkt..
Zal nog even zoeken om ergens even uit te lezen in de buurt.

Afbeelding
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...

Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)

wiebewiersma

Re: dsc en abs lampje branden (abs werkt wel)

Bericht door wiebewiersma » 11 jul 2012, 09:34

Beste Hugo,

Naar alle waarschijnlijkheid is er een ABS sensor stuk, dit is ook gelijk de goedkoopste oorzaak. Het kan namelijk ook zo zijn dat de regel-eenheid niet juist meer functioneert waardoor de boel in storing slaat. Even naar de dealer rijden, zij kunnen de auto uitlezen en exact vaststellen welke sensor niet juist functioneert of dat er een andere oorzaak is.

Ik heb dit een jaar terug ook gehad en opgelost zoals hierboven beschreven. Momenteel gaan bij mij de traction-control lampjes/abs en uitroepteken 3 to 4 seconden branden, ik zal hier ook mee naar de dealer moeten rijden.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, uitlezen doet wonderen.

Gr. Wiebe

Auke

Bericht door Auke » 11 jul 2012, 16:19

Dit is niet de ABS sensor, kijk eens in mijn showroom, ik had het ook. Ik durf met zekerheid te zeggen dat het de aansluiting of de druksensor op de hoofdrem cilinder is. Even uitlezen, kan je ze opnieuw calibreren en kan je zien welke van de 2 sensoren uit de pas loopt. Hij mag maximaal 5 bar afwijken, hieraan kan de computer hem afstellen.

Ik kan m voor je uitlezen en calibreren, kom uit Arnhem.

Hugo M

Bericht door Hugo M » 11 jul 2012, 21:22

Auke schreef:Dit is niet de ABS sensor, kijk eens in mijn showroom, ik had het ook. Ik durf met zekerheid te zeggen dat het de aansluiting of de druksensor op de hoofdrem cilinder is. Even uitlezen, kan je ze opnieuw calibreren en kan je zien welke van de 2 sensoren uit de pas loopt. Hij mag maximaal 5 bar afwijken, hieraan kan de computer hem afstellen.

Ik kan m voor je uitlezen en calibreren, kom uit Arnhem.
Bedankt voor de info, en voor t aanbod.
Gaan woensdag as op vakantie, en weinig tijd nu.
Vandaag even bij een garagist laten uitlezen, op een simpel rood kastje.
Stonden meerdere meldingen in, alles is nu gewist.
Alleen een canbus storing liet zich niet wissen.(steker verbinding?)
Ga rijden totdat hij weer de storing geeft (vandaag 10km zonder).
En dan even naar een andere garagist die op de pda uitleest. (met deze man heb ik zeer goede ervaringen gehad met m'n renault).
Ik heb je showroom gezien, wat een foto's zeg :duimen: mooooie wagen hoor.
Het mooiste is uitlezen op de pc, zodat je het scherm ziet wat jij daar hebt.
De stekers loshalen en schoonmaken.... hoe kom ik daar gemakkelijk bij?
Moet die bak los (zit de computer in?)?????
Zo kan ik er niet bij, heb wat wd 40 erop gesproeid en de voorste iets heen en weer kunnen bewegen met een punttangetje..
Ik zie dat je nogal handig bent met elektronica, weet jij of de businessradio aux ingang ook minder gevoelig te krijgen is? (instelling of potmeter ergens?)
Heb een GROM interface, en de usb stuurt behoorlijk hard (overstuurd) in, de ipod werkt een stuk beter maar ook te hard.
En als mijn klacht ook dat drukverschil is, is dat simpel te verhelpen met calibreren? (niets vervangen dus?)

Hoop vragen :s
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...

Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)

Auke

Bericht door Auke » 11 jul 2012, 21:41

Idd hoop vragen, ik reageer alleen op de DSC melding... ;)

De 1ste druk sensor welke het dichtst bij het schutbord zit kan je met een beetje gepriemel wel bijkomen en loshalen.
Als je de wagen uitleest met BMW DIS kan je ze calibreren met INPA kan je mooi zien welke waardes de sensoren aangeven. T ding mag een afwijking van 5 bar tov van de andere sensor hebben, je kan dan in INPA zien wat de marges zijn. Als je weet welke van de 2 sensoren raar doet kan je eerst beginnen met het schoonmaken van stekker verbinding, vervolgens calibreren je de sensoren. Komt de melding dan nog terug moet je eindelijk beide sensoren vervangen, welke best prijzig zijn.

Hugo M

Bericht door Hugo M » 12 jul 2012, 18:36

Het is trouwens het handremlampje in oranje en niet de abs wat ik als onderwerp heb, hetzelfde wat jij had dus.

ik heb een uitleesdingetje besteld, ga ik na de vakantie mee aan de slag.

BMW USB OBD Diagnostic cable INPA Ediabas DIS SSS GT1 (38euro incl bezorgen)

Hij doet het nu weer zo'n 40km zonder storing, houden zo!! :ja:

Auke

Bericht door Auke » 13 jul 2012, 18:19

Idd houden zo! Fijne vakantie!

lounge

Bericht door lounge » 03 aug 2012, 11:31

Same problem here... DSC + handrem lampje.
Uitlezen geeft inderdaad aan dat druksensor 1 niet goed is. Als je de druk uitleest zie je ook dat remdruk voor op 17,6 bar staat en remdruk achter op 0 (rempedaal niet ingedrukt).

Ik heb net het stekkertje van de achterste (dichtsebij het schutbord) los gehaald en wat contactspray ingspoten. De lampjes blijven echter branden.

Vraag: moet je na het loshalen van het stekkertje de sensoren opnieuw calibreren?

Auke

Bericht door Auke » 03 aug 2012, 19:12

Opnieuw kalibreren met DIS is wel het beste, anders duurt het even voordat de adaptie waarden weer naar 0 zijn gelopen.

Als je dat niet kan, gewoon even 15minuten auto op contact laten staan zonder ook maar iets te doen.
Dan auto afzetten, weer aanzetten en evt. foutcodes wissen. Als de sensor weer goed is zullen de lampjes nu uitblijven.

lounge

Bericht door lounge » 04 aug 2012, 14:20

Dat mocht helaas niet baten... Lampjes branden nog steeds.

Is dan toch de druksensor kapot? En mocht deze vervangen moeten worden, moet je dan allebei de sensoren vervangen?

Ik moet er wel bijzeggen dat ik geen uitleesapparatuur heb. Dus heb ook geen meldingen kunnen resetten, of kunnen checken of de waardes weer kloppen of niet.

Auke

Bericht door Auke » 04 aug 2012, 19:24

Ik zie dat je omg. Nijmegen woont?! Ik woon omg. Arnhem, als je eens langs komt kan ik hem uitlezen voor je.

Als je ze gaat vervangen (over de €100 p.stuk) kan je het beste wel beide vervangen en dan weer kalibreren.

scoopyy

Bericht door scoopyy » 10 sep 2012, 12:11

een kamaraad van mij heeft dit probleem ook bij zijn 320d 1999''
zijn ASC lampje brand en zijn ABS lampje.
en de km teller doet het ook niet meer wat voor storing kan dit zijn ?
Bmw E46 320D 170 PK. :///m: Pakket

albert318i

Bericht door albert318i » 10 sep 2012, 13:59

dat is de abs sensor,zijn er moeilijk uit te krijgen,gewoon met een tang er uitproberen te halen,gaat ie toch stuk ff uit boren en alles goed schoon maken en de nieuwe met kopervet er weer in zetten,je kan het uilezen met inpa geeft ie links aan dan is dan is het dus rechts als je voor de auto staat.
Laatst gewijzigd door Rene08 op 10 sep 2012, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd

Gesloten

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”