Waarom een Breedset?

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Pacmanimal

Waarom een Breedset?

Bericht door Pacmanimal » 29 jul 2012, 10:11

Hi,

Sinds een paar maanden ben ik erg blij met m'n E93 330d en ik heb er "de ballen verstand van" dus hoop hier hulp te vinden.

De velgen eronder zijn een breedset imitatie 19"(ben ik helaas achter gekomen) BBS CH-BS zonder RFT en een van de achterwielen is twee keer gescheurd binnen 8 weken. Twee keer laten insnijden en lassen maar na een dag weer gezeur op de bandenspanning in de boordcomputer. Oftewel die velg is exit, kan ik nog laten richten wellicht maar ik ben er klaar mee. Ik dus op zoek naar een velg met het idee dat het een originele set BBS was (gewoon maar zoeken op internet in catalogi) mooi niet dus en 1 stuks imitatie kan ik nergens vinden en hoe lang zal die meegaan? Dus rij ik nu achter links met 265/35/19 en achter rechts met reservewiel 235/45/17

Nu heb ik de mazzel eenzelfde set te kunnen kopen van 3 goede velgen waarvan er ook een achtervelg kaduuk is en ik niet weet of dat ook imitatie is, of origineel en hoe dat dan zit met de ET waardes etc. Oftewel de goede achtervelg van die set gebruiken om mijn defecte te vervangen heeft wel wat risico's.

Toen bedacht ik me: waarom niet de goede voorvelgen van die set achter monteren op de E93 en mijn huidige velgen voor laten zitten?

Dan de hulpvragen:

- kan dat? Dan eindig ik rondom met 235/35/19 Waarom zullen de achtervelgen breder moeten? Ik heb dan kans voor met imitatie te rijden en achter met origineel (of ook "andere?" imitatie) en hoop maar dat het er niet anders uitziet (dat is makkelijk te testen uiteraard voordat ik ze koop)
- is het prettig voor de auto dat ik twee maten achter nu rij? zit er al een maand op, de computer zeurt niet
- kan het kwaad verschillende ET waardes achter te hebben als ik mijn defecte imitatie vervang voor de goede brede in de set van 3 die ik kan kopen?

- Of.. ben ik gewoon bekrompen en moet ik als de sodemieter een complete nieuwe set aanschaffen?
(het idee nu voor 200.- "klaar" te zijn bevalt wel, een nieuwe set zal zo'n 2000.- zijn)
- en als laatste: kan iemand me aub laten weten welke ET waarden ik dan zoek voor deze auto?

Onwijs bedankt!
8)

matheeuwissen
Contacteer:

Re: Waarom een Breedset?

Bericht door matheeuwissen » 29 jul 2012, 12:34

1: Op ebay kun je gewoon losse BBS CH velgen bestellen.
2: Er zit verschil in de imitatievelgen en originele BBS-CH vaak in kleur maar ook de maten die in de rand gedrukt zijn staan bij imitatie velgen er niet op. Verder is de kwaliteit van imitatie velgen vaak niet zo best. Dat wil zeggen veel plaklood om een velg eens netjes gebalanceerd te krijgen etc.
3: Andere ET waardes op dezelfde as is niet aan te raden. Omdat je auto hierdoor anders kan reageren dan normaal. Verder weet ik niet of het slecht is voor de auto, maar bevorderlijk lijkt het mij ook niet.
4: Je rijdt in een E93 potverdikkeme, Loop dan niet zo te krenten. Als je een dikke BMW wilt rijden dan zul je ook zo nu en dan je knip moeten trekken. Wil je dit niet koop een Dacia Logan.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

ydbmw

Bericht door ydbmw » 29 jul 2012, 14:29

matheeuwissen schreef: 4: Je rijdt in een E93 potverdikkeme, Loop dan niet zo te krenten. Als je een dikke BMW wilt rijden dan zul je ook zo nu en dan je knip moeten trekken. Wil je dit niet koop een Dacia Logan.
:ja: dat is waar :ja:
bmw 525D e39 zilverxenon4800k philips
10watt oem led angel eyes

iedereen maakt typ fouten

Pacmanimal

Bericht door Pacmanimal » 29 jul 2012, 15:52

Thnx.

En dat klopt natuurlijk ook.

Maar even over rondom dezelfde wielen 235/35/19" kan dat nou wel "veilig en zoals het bedoeld is..." of niet?

Thnx

Inc71

Bericht door Inc71 » 31 jul 2012, 22:31

zelfde maat rondom is geen probleem...

maar zou geen verschillende wielen rondom willen hebben... dus niks uitwisselen zeg maar. Velgen en banden zijn enorm belangrijk voor je comfort en veiligheid, daar wil niet mee lopen klieren...

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Styling”