ik heb 2 week geleden een versterker met subwoofer ingebouwd. ik heb voor de versterker de +van de acu gepakt met een 60A zekering direct op de versterker, de aarde bij de achterlichten en de remote bij de radio.
hij heeft het 2 week goed gedaan tot gister.
heb alles doorgemeten
als ik alles uit heb staat er 12 a 13 volt op de stroomdraad van de versterker maar zodra ik de radio aan doe zakt dat weg naar 1 a 2 volt, op de acu heb ik dan nog steets 12 a 13 volt.
zodra ik de radio uit doe stijgt de spanning zeer langzaam naar 12 a 13 volt.
ik heb het geprobeert met draaiende motor en met de motor uit.
je zou zegen acu leeg maar de auto start daarna wel weer gewoon.
wat kan hier de oorzaak van zijn?
mvg mart
versterker werkt niet meer
versterker werkt niet meer
e38 735i sedan, in bezit
e39 528i touring, gedemonteerd
e34 520i touring, gedemonteerd
e36 320i coupe, verkocht
e36 316i coupe, verkocht
e36 320i coupe, verkocht
e36 316i coupe, verkocht
- Maikybmw318is
Re: versterker werkt niet meer
vesterker nieuw of 2de hands??
[b]>>Showroom!<<[/b] http://www.bimmerportal.nl/showroom-f75 ... 26414.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- VerzinZelf
Toevallig heb ik laast gelezen wat hier (waarschijnlijk) het probleem is.
Ik neem aan dat je een grote versterker hebt. (in de zin van veel watt)
op het moment dat jij hem hard aan zet vreet hij heel veel stroom. en aangezien dit niet stabiel is schommeltje je 12V heel erg.
De oplossing is een condensator aanschaffen. deze zet je tussen je radio en versterker dacht ik zo.
een condensator kan namelijk heel sneel heel veel stroom af geven en aan nemen + hij kan ook stroom opslaan. op het moment dat jij piekspanning hebt dan kan hij dat weg geven. en hij kan het langzaam met een constante spanning opbouwen waardoor je 12V niet meer zou gaan schommelen.
Hoe dit aangesloten moet worden durf ik niet met zekerheid te zeggen maar je zou maar eens even op een audio forum moeten zoeken. en misschien moet er toch een zekering aangepast worden.
Succes
Pascal
Ik neem aan dat je een grote versterker hebt. (in de zin van veel watt)
op het moment dat jij hem hard aan zet vreet hij heel veel stroom. en aangezien dit niet stabiel is schommeltje je 12V heel erg.
De oplossing is een condensator aanschaffen. deze zet je tussen je radio en versterker dacht ik zo.
een condensator kan namelijk heel sneel heel veel stroom af geven en aan nemen + hij kan ook stroom opslaan. op het moment dat jij piekspanning hebt dan kan hij dat weg geven. en hij kan het langzaam met een constante spanning opbouwen waardoor je 12V niet meer zou gaan schommelen.
Hoe dit aangesloten moet worden durf ik niet met zekerheid te zeggen maar je zou maar eens even op een audio forum moeten zoeken. en misschien moet er toch een zekering aangepast worden.
Succes
Pascal
was helemaal vergeten te melden dat het al opgelost is
bleek de zekering wel te zijn, de zekering was niet door maar hij deed het gewoon niet meer, die paar volt kwam waarschijnlijk van de remote af daardoor kwam ik op een dwaalspoor.
alles gemeten kabel van voor naar achter alles weer los gehad om de aarde te kunnen pakken rechtstreeks van de acu.
uitijnelijk uit frustratie de zekering er weer uitgehaald, heel secuur bekeken maar hij was gewoon heel.
toen de multimeter er weer bij gepakt kwam mijn pa er aan en die heeft wat uitgelegd over dat ding dat ik de weerstand eens moest meten en daar zat het probleem.
nieuwe zekering gehaald en knallen maar weer
bleek de zekering wel te zijn, de zekering was niet door maar hij deed het gewoon niet meer, die paar volt kwam waarschijnlijk van de remote af daardoor kwam ik op een dwaalspoor.
alles gemeten kabel van voor naar achter alles weer los gehad om de aarde te kunnen pakken rechtstreeks van de acu.
uitijnelijk uit frustratie de zekering er weer uitgehaald, heel secuur bekeken maar hij was gewoon heel.
toen de multimeter er weer bij gepakt kwam mijn pa er aan en die heeft wat uitgelegd over dat ding dat ik de weerstand eens moest meten en daar zat het probleem.
nieuwe zekering gehaald en knallen maar weer
e38 735i sedan, in bezit
e36 320i coupe, verkocht
e36 316i coupe, verkocht
e36 320i coupe, verkocht
e36 316i coupe, verkocht
- VerzinZelf