Raar fenomeen
Raar fenomeen
Tijdens het rijden zijn plots het lampje van de remmen, het lampje van ASC en het lampje van de handrem gaan oplichten. Kort daarna zakten de kilometerteller en de verbruiksmeter naar nul. Auto aan de kant gezet en uitgezet. Na het starten van de auto werkten km-teller en verbruiksmeter terug maar branden nog steeds de lampjes van de remmen (alle 3 de lampjes). Batterij nagekeken en blijkt dat deze niet voldoende oplaadt. Het "oog" op de batterij duidt geen groen meer aan, enkel zwart. Tijd voor een nieuwe batterij ? Zou het kunnen dat de module voor de remmen onvoldoende stroom krijgt waardoor al die lampjes branden ? Ik heb de batterij eens volledig losgekoppeld om een 'reset' te geven maar zonder resultaat. Heeft iemand dit eerder meegemaakt ?
Re: Raar fenomeen
Je batterij moet in ieder geval opgeladen worden. Controleer anders eens of hij wel bijgeladen wordt, als de auto aan is. Anders is het je dynamo.
Lees ook even het storingsgeheurgen uit, er kan ook iets met het instrumentenpaneel of het abs systeem aan de hand zijn!
Zou sowieso eens beginnen met een nieuwe accu. Wellicht wordt de boordspanning te laag en gaan er systemen foutmeldingen geven omdat er niet voldoende spanning is.
2de poging om een reactie te plaatsen : deze namiddag de nieuwe accu gaan halen bij de dealer .. tijdens de rit naar daar was plots alles terug normaal, dus geen lampjes meer ... na afhalen van de accu auto gestart om terug naar huis te rijden en wat raad je : inderdaad, daar waren de 3 lampjes terug. Thuisgekomen de nieuwe accu geplaatst maar dit zonder resultaat : de lampjes branden nog steeds. Vandaag op internet een reactie gelezen van iemand die blijkbaar hetzelfde voorhad. Er zou een fiche achteraan de auto zijn (aan de as en ongeveer in het midden van as), maar ik heb daar geen fiche gezien. Hij sprak van een fiche die van het dif komt. Bij hem was er blijkbaar een draadje los aan die fiche. Moest ik ze nu nog zien dan zou ik hier eens kunnen kijken, maar helaas. Iemand die iets meer weet over dit fenomeen ?
heb je hem al eens laten uitlezen? in het computer geheugen vind je heel vaak van deze storingen terug en kun je misschien de oorzaak van je problemen achterhalen.
dus ik zou hem zeer zeker eerst laten uitlezen voordat je nieuwe onderdelen aanschaft.
dus ik zou hem zeer zeker eerst laten uitlezen voordat je nieuwe onderdelen aanschaft.
Zoals eerder gezegd, controleer eens de laadspanning en -stroom. Aanvullend massacontacten nalopen!
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Bizar..
Ik heb gisteren exact het zelfde gehad met mn auto.
Ik ga de auto vandaag laten uitlezen heb al gebeld met de garage.
Hoogstwaarschijnlijk is het de linker achter abs sensor omdat mn auto ook niet meer laat zien hoe hard ik rijd en hoeveel ik verbruik.
Ik hou jullie op de hoogte!
groet anil
Ik heb gisteren exact het zelfde gehad met mn auto.
Ik ga de auto vandaag laten uitlezen heb al gebeld met de garage.
Hoogstwaarschijnlijk is het de linker achter abs sensor omdat mn auto ook niet meer laat zien hoe hard ik rijd en hoeveel ik verbruik.
Ik hou jullie op de hoogte!
groet anil
Ik heb een manege op wielen.
Hoi Sioux,
Ik heb vandaag mijn auto laten uitlezen.
Het probleem bij mij is de abs sensor links achter.
Je kan de abs sensor al voor 79,00 op internet aanschaffen.
Maar je moet echt even je auto laten uitlezen om erachter te komen of dit ook het geval is bij jou
Ik heb vandaag mijn auto laten uitlezen.
Het probleem bij mij is de abs sensor links achter.
Je kan de abs sensor al voor 79,00 op internet aanschaffen.
Maar je moet echt even je auto laten uitlezen om erachter te komen of dit ook het geval is bij jou
Alvast bedankt voor de reacties. Ga eerst eens proberen om de sensoren te kuisen. Hou jullie op de hoogte. Grtz.
Zelfde probleem hiero, alleen soms doet me km teller/verbruikmeter het weer paar seconden en valt daarna weer uit.
ook als ik de auto opnieuw start dan branden er geen lampjes en dan tikt me rempedaal (abs die ingrijpt en denkt dat me wielen stilstaan?) maar na 1 km gaan lampjes aan en doen de remmen het normaal.
waarschijnlijk dus een abs sensor zoals ik hier lees? is dit zelf makkelijk te vervangen en waar zit die precies?
mvg Dennis
ook als ik de auto opnieuw start dan branden er geen lampjes en dan tikt me rempedaal (abs die ingrijpt en denkt dat me wielen stilstaan?) maar na 1 km gaan lampjes aan en doen de remmen het normaal.
waarschijnlijk dus een abs sensor zoals ik hier lees? is dit zelf makkelijk te vervangen en waar zit die precies?
mvg Dennis
Grote kans dat het je abs sensor is!
Laat de auto voor de zekerheid even uitlezen.
Het is makkelijk zelf te doen als de kabel in 1 keer loskomt. Het kan ook zo zijn dat de kabel `vast` zit en heel moeilijk los komt dan zal je het eraf moeten boren maar dat zou ik niet zelf doen.
Succes ik hoor het wel van je
Laat de auto voor de zekerheid even uitlezen.
Het is makkelijk zelf te doen als de kabel in 1 keer loskomt. Het kan ook zo zijn dat de kabel `vast` zit en heel moeilijk los komt dan zal je het eraf moeten boren maar dat zou ik niet zelf doen.
Succes ik hoor het wel van je
Laatst gewijzigd door Rene08 op 14 nov 2012, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd
Was inderdaad de abs sensor linksachter. Vervangen en na een hondertal meter rijden gingen de lichtjes vanzelf uit. Thx a lot voor de reacties !! Greetz.
Mooi om te lezen dat het opgelost is!
Deze gaat bij mij in me geheugen voor later evt!
Deze gaat bij mij in me geheugen voor later evt!