K&N of origineel inlegfilter?? 320D

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
rboogaardt
Berichten: 147
Lid geworden op: 25 jan 2008, 14:20

K&N of origineel inlegfilter?? 320D

Bericht door rboogaardt » 09 aug 2008, 15:38

ik vraag me af wat beter is een K&N inlegfilter of gewoon een origineel inlegfilter voor de 320D

is er iemand die verschil heeft ondervonden?

Gebruikersavatar
lverstappenl
Berichten: 293
Lid geworden op: 05 jun 2008, 17:15
Locatie: Limburg

Re: K&N of origineel inlegfilter?? 320D

Bericht door lverstappenl » 09 aug 2008, 17:54

Ik heb zelf nog nooit met een inlegfilter van k&n gereden, maar ik vermoed dat je er niks van zult merken. Alleen in het onderhoud zul je het merken, omdat een inlegfilter van k&n schoongemaakt kan worden en een levensduur heeft van 1.000.000 km heeft (bij wijze van), en een gewone filter steeds vervangen moet worden.
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.

rboogaardt
Berichten: 147
Lid geworden op: 25 jan 2008, 14:20

Re: K&N of origineel inlegfilter?? 320D

Bericht door rboogaardt » 09 aug 2008, 18:07

en hoe lang gaat een gewoon filter ongeveer mee?

Gebruikersavatar
lverstappenl
Berichten: 293
Lid geworden op: 05 jun 2008, 17:15
Locatie: Limburg

Re: K&N of origineel inlegfilter?? 320D

Bericht door lverstappenl » 10 aug 2008, 14:55

Goede vraag.. Zal het eens nakijken.
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.

Gebruikersavatar
Opt1mus
Berichten: 7302
Lid geworden op: 26 okt 2007, 22:29
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: K&N of origineel inlegfilter?? 320D

Bericht door Opt1mus » 10 aug 2008, 15:27

Ik heb er sinds kort een K&N in, het lijkt alsof de motor soepeler loopt en beter oppakt. De airflow is naar m'n gevoel beter, als je het verschil in structuur ook ziet heb ik het idee dat de OEM bijna geen lucht doorlaat.....
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

Griffendahl

Re: K&N of origineel inlegfilter?? 320D

Bericht door Griffendahl » 10 aug 2008, 22:49

Geblazen motoren zijn er ook allemaal iets gevoeliger voor, dus een diesel zal er bij een E46 gevoeliger voor zijn dan een benzine.
Komt bij dat de software van een turbomotor dat soort veranderingen ook beter oppakt, dus de kans dat je bij een 320d of 330d wat wint is groter dan bij een 320i of 330i om maar wat te noemen.

rboogaardt
Berichten: 147
Lid geworden op: 25 jan 2008, 14:20

Re: K&N of origineel inlegfilter?? 320D

Bericht door rboogaardt » 11 aug 2008, 14:24

thnx, hier word ik al iets wijzer van, mijn auto is gechipped, dus als ik het goed begrijp heeft het K&N inlegfilter meer voordelen dan een origineel inlegfilter?

Griffendahl

Re: K&N of origineel inlegfilter?? 320D

Bericht door Griffendahl » 11 aug 2008, 18:06

Ik ga niet zeggen dat je er iets van gaat merken hoor, maar de kans dat je het gaat merken is bij een diesel groter dan bij een atmosferische benzine.

Gebruikersavatar
largeproject
Berichten: 2219
Lid geworden op: 11 nov 2007, 19:01
Locatie: Ergens tussen Arnhem en Nijmegen
Contacteer:

Re: K&N of origineel inlegfilter?? 320D

Bericht door largeproject » 11 aug 2008, 20:15

Heb voor een kleine 3 weken terug een K & N filter geplaast,toen werd wel erg duidelijk dat onder de 1600rpm de motor weinig zin heeft om te werken,zal voor de tijd ook aanwezig geweest zijn,maar tis nu heel duidelijk merkbaar,took als je een versnelling te hoog zit,trok ie met stock filter zich er wel door,maar met K & N filter lijkt ie daar erg veel moeite mee te hebben,staat tegen over dat hij boven (vanaf1600 rpm en vanaf 2000 rpm nog beter)als de brandweer gaat. :~

Heb toen gelijk het achterste boutje van het luchtfilterhuis vervangen voor een stukje draadeind,wat de montage van het luchtfilterhuis tig makelijker maakt. :~

Gebruikersavatar
lverstappenl
Berichten: 293
Lid geworden op: 05 jun 2008, 17:15
Locatie: Limburg

Re: K&N of origineel inlegfilter?? 320D

Bericht door lverstappenl » 12 aug 2008, 23:29

carlos schreef:Bij een 330ci merk je een (kleine verschil), de trottle is wat gevoeliger en klinkt iets beter. Geen 57 kit K&N das pas zonde van je geld. Simota of M gruppe intake kan je 8-10 pk winst krijgen.
8 tot 10 pk winst lijkt me erg onwaarschijnlijk. Ook de simota of gruppe M inlaat zijn niet heilig.. Er zijn nog beter verkrijgbaar..
Laatst gewijzigd door lverstappenl op 12 aug 2008, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.

rboogaardt
Berichten: 147
Lid geworden op: 25 jan 2008, 14:20

Re: K&N of origineel inlegfilter?? 320D

Bericht door rboogaardt » 13 aug 2008, 13:55

op een 320D zal je waarschijnlijk niks geen pk's erbij krijgen? wel iets ander geluid of ook niet?

gr

Gebruikersavatar
Opt1mus
Berichten: 7302
Lid geworden op: 26 okt 2007, 22:29
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: K&N of origineel inlegfilter?? 320D

Bericht door Opt1mus » 13 aug 2008, 14:00

geluid heb ik niets van gemerkt, wel meer koppel (vnl bovenin...)
Edit:
Wellicht wishfull thinking, ik merk wel verschil iig
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

rboogaardt
Berichten: 147
Lid geworden op: 25 jan 2008, 14:20

Re: K&N of origineel inlegfilter?? 320D

Bericht door rboogaardt » 13 aug 2008, 14:11

dan heb ik mijn keuze gemaakt, ga voor de K&N, waar kan ik hem bestellen,gewooon via de website?

Gebruikersavatar
Opt1mus
Berichten: 7302
Lid geworden op: 26 okt 2007, 22:29
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: K&N of origineel inlegfilter?? 320D

Bericht door Opt1mus » 13 aug 2008, 14:18

Of bij SKG/Supro... de mijne heb ik via m'n broertje (werkt bij de Nissan)

Ben benieuwd naar je ervaringen ermee!
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

Gebruikersavatar
largeproject
Berichten: 2219
Lid geworden op: 11 nov 2007, 19:01
Locatie: Ergens tussen Arnhem en Nijmegen
Contacteer:

Re: K&N of origineel inlegfilter?? 320D

Bericht door largeproject » 13 aug 2008, 15:25

rboogaardt schreef:dan heb ik mijn keuze gemaakt, ga voor de K&N, waar kan ik hem bestellen,gewooon via de website?

Ik heb der iets van €61 voor betaald bij de Brezan.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”