K&N of origineel inlegfilter?? 320D
-
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 25 jan 2008, 14:20
K&N of origineel inlegfilter?? 320D
ik vraag me af wat beter is een K&N inlegfilter of gewoon een origineel inlegfilter voor de 320D
is er iemand die verschil heeft ondervonden?
is er iemand die verschil heeft ondervonden?
- lverstappenl
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 05 jun 2008, 17:15
- Locatie: Limburg
Re: K&N of origineel inlegfilter?? 320D
Ik heb zelf nog nooit met een inlegfilter van k&n gereden, maar ik vermoed dat je er niks van zult merken. Alleen in het onderhoud zul je het merken, omdat een inlegfilter van k&n schoongemaakt kan worden en een levensduur heeft van 1.000.000 km heeft (bij wijze van), en een gewone filter steeds vervangen moet worden.
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.
-
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 25 jan 2008, 14:20
Re: K&N of origineel inlegfilter?? 320D
en hoe lang gaat een gewoon filter ongeveer mee?
- lverstappenl
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 05 jun 2008, 17:15
- Locatie: Limburg
Re: K&N of origineel inlegfilter?? 320D
Goede vraag.. Zal het eens nakijken.
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.
Re: K&N of origineel inlegfilter?? 320D
Ik heb er sinds kort een K&N in, het lijkt alsof de motor soepeler loopt en beter oppakt. De airflow is naar m'n gevoel beter, als je het verschil in structuur ook ziet heb ik het idee dat de OEM bijna geen lucht doorlaat.....
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Re: K&N of origineel inlegfilter?? 320D
Geblazen motoren zijn er ook allemaal iets gevoeliger voor, dus een diesel zal er bij een E46 gevoeliger voor zijn dan een benzine.
Komt bij dat de software van een turbomotor dat soort veranderingen ook beter oppakt, dus de kans dat je bij een 320d of 330d wat wint is groter dan bij een 320i of 330i om maar wat te noemen.
Komt bij dat de software van een turbomotor dat soort veranderingen ook beter oppakt, dus de kans dat je bij een 320d of 330d wat wint is groter dan bij een 320i of 330i om maar wat te noemen.
-
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 25 jan 2008, 14:20
Re: K&N of origineel inlegfilter?? 320D
thnx, hier word ik al iets wijzer van, mijn auto is gechipped, dus als ik het goed begrijp heeft het K&N inlegfilter meer voordelen dan een origineel inlegfilter?
Re: K&N of origineel inlegfilter?? 320D
Ik ga niet zeggen dat je er iets van gaat merken hoor, maar de kans dat je het gaat merken is bij een diesel groter dan bij een atmosferische benzine.
- largeproject
- Berichten: 2219
- Lid geworden op: 11 nov 2007, 19:01
- Locatie: Ergens tussen Arnhem en Nijmegen
- Contacteer:
Re: K&N of origineel inlegfilter?? 320D
Heb voor een kleine 3 weken terug een K & N filter geplaast,toen werd wel erg duidelijk dat onder de 1600rpm de motor weinig zin heeft om te werken,zal voor de tijd ook aanwezig geweest zijn,maar tis nu heel duidelijk merkbaar,took als je een versnelling te hoog zit,trok ie met stock filter zich er wel door,maar met K & N filter lijkt ie daar erg veel moeite mee te hebben,staat tegen over dat hij boven (vanaf1600 rpm en vanaf 2000 rpm nog beter)als de brandweer gaat. :~
Heb toen gelijk het achterste boutje van het luchtfilterhuis vervangen voor een stukje draadeind,wat de montage van het luchtfilterhuis tig makelijker maakt. :~
Heb toen gelijk het achterste boutje van het luchtfilterhuis vervangen voor een stukje draadeind,wat de montage van het luchtfilterhuis tig makelijker maakt. :~
- lverstappenl
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 05 jun 2008, 17:15
- Locatie: Limburg
Re: K&N of origineel inlegfilter?? 320D
8 tot 10 pk winst lijkt me erg onwaarschijnlijk. Ook de simota of gruppe M inlaat zijn niet heilig.. Er zijn nog beter verkrijgbaar..carlos schreef:Bij een 330ci merk je een (kleine verschil), de trottle is wat gevoeliger en klinkt iets beter. Geen 57 kit K&N das pas zonde van je geld. Simota of M gruppe intake kan je 8-10 pk winst krijgen.
Laatst gewijzigd door lverstappenl op 12 aug 2008, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.
-
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 25 jan 2008, 14:20
Re: K&N of origineel inlegfilter?? 320D
op een 320D zal je waarschijnlijk niks geen pk's erbij krijgen? wel iets ander geluid of ook niet?
gr
gr
Re: K&N of origineel inlegfilter?? 320D
geluid heb ik niets van gemerkt, wel meer koppel (vnl bovenin...)
- Edit:
- Wellicht wishfull thinking, ik merk wel verschil iig
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
-
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 25 jan 2008, 14:20
Re: K&N of origineel inlegfilter?? 320D
dan heb ik mijn keuze gemaakt, ga voor de K&N, waar kan ik hem bestellen,gewooon via de website?
Re: K&N of origineel inlegfilter?? 320D
Of bij SKG/Supro... de mijne heb ik via m'n broertje (werkt bij de Nissan)
Ben benieuwd naar je ervaringen ermee!
Ben benieuwd naar je ervaringen ermee!
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
- largeproject
- Berichten: 2219
- Lid geworden op: 11 nov 2007, 19:01
- Locatie: Ergens tussen Arnhem en Nijmegen
- Contacteer:
Re: K&N of origineel inlegfilter?? 320D
rboogaardt schreef:dan heb ik mijn keuze gemaakt, ga voor de K&N, waar kan ik hem bestellen,gewooon via de website?
Ik heb der iets van €61 voor betaald bij de Brezan.