Hallo allemaal , laat ik me eerst even voorstellen :
Ik ben Grandmj1992 en rij sinds 2 jaar mijn BMW 325CI uit 2001.
Sinds kort heb ik een probleem met de auto en ik zou niet weten waaraan het zou kunnen liggen.
Afgelopen Februari is de auto naar BMW Keram geweest te maastricht , omdat deze niet meer wilde starten.
Ze hebben toen het gasklephuis schoongemaakt samen met de stappenmotor en het storingsgeheugen uitgelezen.
Auto terug gekregen en het probleem bleek verholpen te zijn , echter na een paar dagen deed het probleem zich weer voor ( liep zeer slecht stationair en viel uit waarna hij niet meer aan te krijgen was )
Weer terug gegaan naar de BMW garage waar bleek dat nu de inlaat nokkenas-sensor de geest gegeven had.
Deze vervangen en tot een aantal weken geleden nergens meer last van gehad.
Een aantal weken geleden begon de auto weer af en toe slecht stationair te lopen. De ene keer regelt hij het stationair toerental netjes af rond de 800 toeren en bij het volgende stoplicht krijgt hij het toerental niet afgeregeld ( het toerental schommelt dan tussen de 1500 en 300-400 waarna het schommelen zo erg wordt dat de auto af slaat )
Nu sinds een paar dagen , valt de auto ook uit als ik wegrijd en van de 1 naar de 2 schakel. Dit gebeurt ook niet elke keer als ik wegrijd.
Als hij na het wegrijden uitvalt kan ik de auto vervolgens gewoon starten en doorrijden. Als ik dan bij een stoplicht kom ik het maar de vraag of hij weer gaat schommelen in de toeren of dat hij gewoon netjes zijn toerental behoudt.
Ik heb nu al een aantal dingen vervangen en getest maar dit heeft niks geholpen
Wat ik al getest/vervangen heb is :
Gasklephuis laten reinigen ( Februari 2012 )
Stappenmotor laten reinigen ( Februari 2012 )
Inlaat-nokkenassensor laten vervangen ( Februari 2012 )
Aanzuigslag welke op het gasklephuis zit vervangen ( met het elleboogje dat ergens onder het spruitstuk gemonteerd zit
Vanos laten reviseren bij BSB Service blom ( Juli 2012 )
Carterontluchtings slangen ingespoten met remmenreiniger om te kijken of de motor hier op reageert --> geen verhoging van het toerental dus geen lek in de slangen
Stekker van de DISA klep losgekoppelt om te kijken of dit hielp --> geen resultaat
LMM losgekoppelt , motor zakt even terug in de toeren en regelt zichzelf daarna weer netjes af.
Auto is uitgelezen met mijn BMW scanner 1.4.0 en geeft geen foutcodes aan.....
Ik zou niet meer weten waar ik het probleem moet zoeken , misschien dat jullie mij kunnen helpen ?
Tevens heb ik een enorm hoge piep als ik het gaspedaal op een bepaalde stand ingedrukt houdt ( ongeveer 1/5 gas ) Ongeacht welke toeren de motor draait , de piep is hoorbaar zowel onder het rijden als in de neutraal als ik stil sta )
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen !
E46 325Ci ( M54 , 256S5) loopt onregelmatig stationair
-
-
Re: E46 325Ci ( M54 , 256S5) loopt onregelmatig stationair
Niemand ? Ik ga morgen avond zelf me ICV (stappenmotor) schoonmaken , en vervang dan meteen de uitlaat-nokkenas-sensor.
Mocht dit niet helpen ga ik LPG bougie's erin draaien.
Mocht dit niet helpen ga ik LPG bougie's erin draaien.
LPG bougies
De originele bougie moet gewoon goed zijn.
Mijn idee is dat de auto ergens valse lucht aanzuigt, controleer alle slangen eens goed zou ik zeggen.

De originele bougie moet gewoon goed zijn.
Mijn idee is dat de auto ergens valse lucht aanzuigt, controleer alle slangen eens goed zou ik zeggen.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Fluittoon heb ik ook bij bepaaldestand van het gaspedaal onafhankelijk van het toerental.
google maar eens op metal whistle e46......
schijnt volgens sommige erbij te horen, maar kan ook lekkage bij dat elleboogje zijn.
Wellicht niet goed aangesloten gemonteerd.
Misschien bij een lopende motor een beetje trekken aan die slangen, of ook daar remmenreinigertest doen?
google maar eens op metal whistle e46......
schijnt volgens sommige erbij te horen, maar kan ook lekkage bij dat elleboogje zijn.
Wellicht niet goed aangesloten gemonteerd.
Misschien bij een lopende motor een beetje trekken aan die slangen, of ook daar remmenreinigertest doen?
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Hallo, ik hetzelfde probleem gehad met mijn vorige auto daar bleek dat het schuim uit mijn sportluchtfilter gezogen was en klem zat in het gasklephuis waardoor de gasklep niet meer goed dichtging en de auto in toeren ging schommelen.... Aangezien jou gasklephuis al is schoongemaakt acht ik de kans klein dat daar het probleem zit. Wellicht zorgt iets anders ervoor dat de gasklep niet goed sluit? Heb je de bougiekabels al eens gecontroleerd door er water over te vernevelen met een plantenspuit oid? Heb je de brandstofdruk op de benzinerail al eens laten meten? Misschien is de brandstofpomp aan het doodgaan? (heb ik net zelf gehad, kwam ook niet naar voren tijdens het uitlezen) Hierdoor schommelde mijn toeren bij een koude start en sloeg de auto ook vaak af.
Wat betreft die piep, komt dat uit de buurt van de motor? (misschien een spanningsrol?)
Ik heb zelf een harde fluittoon als ik boven de 3500 toeren kom, ik vermoed een klein lek in de uitlaat/uitlaatpakking.
Ik weet niet of je hier wat aan hebt ben zelf geen autotechnicus maar alle ideeën kunnen helpen,
Succes
Wat betreft die piep, komt dat uit de buurt van de motor? (misschien een spanningsrol?)
Ik heb zelf een harde fluittoon als ik boven de 3500 toeren kom, ik vermoed een klein lek in de uitlaat/uitlaatpakking.
Ik weet niet of je hier wat aan hebt ben zelf geen autotechnicus maar alle ideeën kunnen helpen,
Succes
Geld moet rollen, en wat rolt er nu beter dan een BMW?
Ik heb zelf ook last gehad van onregelmatig stationair lopen (mijn topic staat hier ook tussen) en ik had in totaal 3 lekkages. 1x de slang voor de gasklep en dan ook precies het bochtje wat jij ook omschrijft, 2de was een kapot slangetje onder het inlaatspruitstuk en als laatste het cycloonfilter.