Ik ben al een tijdje actief hier op het forum (al zit ik de laatste tijd meer mee te lezen dan te posten).
Bij sommigen ben ik misschien bekend van het E36 gedeelte. Ik heb de overstap gemaakt van een E36 compact naar een E46 coupé
De vorige auto:

Heerlijk scheurijzertje. Verassend fel zo'n ti/is blok. Eigenlijk was ik er erg tevreden over, maar omdat ik wat meer tijd doorbracht op de snelweg, begon ik het gebrek aan cruisecontrol en airco wel te missen. Bovendien maakt dit type bij 120 km/h 3.500 toeren, wat op lange ritten nog wel vermoeiend kan zijn.
Daarom de overstap gemaakt naar een E46 coupé. Ik had al langer met een schuin oogje naar een 6-cilinder zitten kijken. Ik kwam dit exemplaar tegen wat te koop stond. Het had de opties die ik op mijn must-have lijstje had staan en daarnaast nog een aantal leuke extra's! Na een pooslang onderhandelen toch de knoop doorgehakt.

Type: 328ci
Bouwjaar: 1999
Km-stand: 126.000
Kleur: cosmosschwarz
o.a. de volgende opties:
- volledig nappa-lederen M3 interieur
- dynavin
- m-onderstel
- xenon
- led achterlichten
- 18'' CSL replica's (merk nog even uitzoeken)
- RVS uitlaat
En verder alles wat op de 328 coupe al standaard was.
Zal de optielijst eens opvragen bij de BMW-dealer.
Na een weekje sturen: Wat een comfort! De auto is heel relaxed te rijden. Het is een cruiser, maar zodra je gas geeft spuit hij vooruit! Het verbruik zal rond de 1:10 schommelen. Ik overweeg nog om hem op gas te laten rijden.
Maar de eerste indruk van zo'n 6 cilinder is heerlijk. Bij flink gas een heerlijk geluid, op cruisesnelheid erg stil.