Voorstellen, en vraag over de 320i

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
ManofMedoc

Voorstellen, en vraag over de 320i

Bericht door ManofMedoc » 26 sep 2012, 13:29

Hoi

Laat ik me even voorstellen. Kom uit Groningen, en werk in de wereld van wijn en whisky. Ben net terug van mijn (werk)vakantie uit Schotland. Prachtige whisky's geproefd...nou ja...gedronken.

Mijn auto verleden bestaat uit de Volvo 480 (huidige), Volkswagens en Porsche. Ik heb nog steeds een 944 type 1, en in het verleden een 944 Turbo gehad uit 1988. Helaas door mijn toenmalige verhuizing naar Duitsland de Turbo verkocht. Want man man, wat een beest.

Maar goed. Ik ben opzoek naar vervanging voor mijn huidige 480 ES. Auto is op, heeft net de 300.000 gehaald, voor een volov is dat nog niets, maar je begint aan alles te vernemen dat ie niet meer kan. Dus wil ik de auto naar zijn laatste rustplaats brengen.

Ik heb wel een paar keer een 316 en 318 gereden alsmede een 325. Eerste 2 rijden prettig maar je merkt dat ze net iets te weinig power hebben, bij inhalen. Een een 325 juist teveel. Als ik power wil pak ik wel de 944.
Ik heb een 320 op het oog, en nu is me verteld dat de 6 cilinders betrwouwbader zijn dan de 4 cilinders, klopt dit en wat is het verschil in betrouwbaarheid met of zonder Vanos.
Heb hem proefgereden over een afstand van 30km. En moet zeggen. Erg lekker rustig rijden, en wil je wat power dan is het er ook direct. Grote verschil vond ik wel, dat de power laat in de toeren kwam, en bij de 4 cilinders vrij laag in de toeren.

Ik ga hem gebruiken voor woon/ werk verkeer (ongeveer 36km heen en terug), voornamelijk snelweg. En betrouwbaar heid, vind ik heel erg belangrijk.

Groet, Arie

Dcreator

Re: Voorstellen, en vraag over de 320i

Bericht door Dcreator » 28 sep 2012, 12:46

het verschil in betrouwbaarheid 4cil/6cil is onzin als je het mij vraagt, een 4 cilinder kan betrouwbaarder zijn als een 6, en omgekeerd!

dat ligt puur aan de factoren: onderhoud, omgang en alles wat daarbij komt kijken!
wijzelf hebben een 316i coupe en een 320i coupe. inderdaad hebben de 4cil. een lager grijppunt van hun vermogen, dat was ons ook al opgevallen!

als je veel snelweg rijdt, zal het verbruik van een 6 cil. meevallen, en met zulke ritjes is een 6cil. wel erg prettig rijden vind ik! (maar een echte bmw liefhebber kiest natuurlijk al vlug voor een 6pitter haha)

Het verschil van vanos ligt aan het type blok ik geloof dat dit leeftijd gebonden was (vanos was volgens mij de latere 320 blokken, maar dat durf ik niet zeker te zeggen)

Ik denk dat het voornaamste is waar je op moet letten de normale standaard dingen, loopt het blok rustig en in goede regelmaat, zijn er geen vreemde bijgeluiden, verbruikt hij niet teveel olie, hoe is hij onderhouden etc etc.

Maar misschien hebben mede forumleden nog wat meer tips & info voor je! :duim:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”