Versterker bijplaatsen (op 16:9) ?

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
j0ep

Versterker bijplaatsen (op 16:9) ?

Bericht door j0ep » 07 okt 2012, 04:03

Een maandje terug heb ik m'n luidsprekers in m'n E46 sedan laten vervangen door Gladen luidsprekers. Zoals elders hier op 't forum vermeld ben ik niet tevreden over de verbetering. Ja het klinkt iets beter/harder, maar ik lijk wat mid-laag te missen. Daarnaast gaat de 16:9 oem nav radio al snel over de zeik met z'n krappe vermogen.

Nu zijn er legio opties om dit te verbeteren, maar wat is leuk, te betalen, niet te moeilijk etc?

Een Dynavin (met zo'n 4x45W en hoog midden laag regeling)----> duur
Een 4 kanaals versterker met High level input (zoals de Gladen RS 100C4) --> € 300,-

of (en dat lijkt me wel iets handiger)

Een HK versterker (BMW 8374849)
Een HiFi (Alpine?) versterker (BMW 6512 8376312)

Het inbouwen van die eerste twee zullen we wel weten, maar de HK en de HiFi zijn die plug-and-play? Met andere woorden, kan ik die ergens links in de kofferruimte bij de dvd speler (nav) plaatsen en ergens inprikken?

Groet,
Joep

j0ep

Re: Versterker bijplaatsen (op 16:9) ?

Bericht door j0ep » 07 okt 2012, 04:34

Nog even iets...(lukt me niet om er tijdens m'n nachtdienst 1 fatsoenlijke post van te maken...)

Nu heb ik nog een hele nette versterker liggen uit m'n 'jeugd'. Een OSIO HPA2002A van 300Watt met High level input.

Deze zou ik dan (als (max, niet RMS denk ik) 2 x 150w) op de hoedenplankspeakers aan kunne sluiten. Immers de accu zit achterin.
Heeft zo'n versterker een Remote + nodig in combinatie met de High Level Inputs? Zo ja, ligt deze al ergens in de kofferbak (dvd navi, antenne...) voorbereid te wachten?

Goliath

Bericht door Goliath » 07 okt 2012, 15:57

Als je een remote + draad nodig hebt, kun je deze volgens mij het beste via je antenne versterker halen. Deze zit in de C lijst achterin aan de bestuurders kant.

Ben benieuwd naar het resultaat! Overweeg zelf ook een gladen set te halen, maar ben door jouw reactie toch gaan twijfelen. Hoop dat het met versterker goed klinkt!

j0ep

Bericht door j0ep » 08 okt 2012, 01:00

Mogge Goliath,

deze middag even iets bekeken voor de Gladen speakers in de hoedenplank. Ik wil in eerste instantie de Osio 2-weg versterker middels High Level input (los) plaatsen en luisteren met de Gladen speakers. Als de versterker zich aan laat sluiten is het afhankelijk van de kwaliteit en kan ik deze speakers altijd nog vervangen door m'n Pioneer TS-E1702i speakers waarvan ik in ieder geval weet dat deze super klinken.

Tevens ben ik voor de Pioneers al mdf ringen aan 't voorbereiden zoals mooi beschreven hier: http://www.e46zone.com/forum/topic/2010 ... e46-coupe/

Nog niemand een idee over het plaatsen van een OEM HiFi-HK versterker?

j0ep

Bericht door j0ep » 10 okt 2012, 09:47

Niemand die weet of 1. de bedrading voorbereid is voor een oem versterker en 2. het zomaar mogelijk is een HK of HiFi versterker (oem) erop te prikken (wetende dat 't slechts een 6 speaker auto is)?

Goet,
Joep

j0ep

Bericht door j0ep » 11 okt 2012, 10:31

Mogge,

daarnet een test uitgevoerd met de Osio 2x150w max op een achter speaker met Hi Level in. Weinig succesvol... Omdat je slechts 2 kanalen versterkt (achter) zal vervoring in de voorste hoorbaar zijn. Ook een Gladen uitgewisseld tegen de TS-E1702i van Pioneer. Klinkt minder, waarschijnlijk te maken met de weerstand van de speaker (4ohm).

Kan ik nog 3 dingen doen:

1. Een Dynavin (met 4x45 of 50W) installeren
2. Een 4 kanaals versterker bij laten plaatsen (kosten €700,- all in)
3. Wachten op een antwoord op: Niemand die weet of 1. de bedrading voorbereid is voor een oem versterker en 2. het zomaar mogelijk is een HK of HiFi versterker (oem) erop te prikken (wetende dat 't slechts een 6 speaker auto is)?

Groet,
Joep

Goliath

Bericht door Goliath » 26 okt 2012, 22:02

Heb helaas geen antwoord voor je. Maar ben je inmiddels al wat wijzer geworden?

BartX26

Bericht door BartX26 » 27 okt 2012, 14:47

.
Laatst gewijzigd door BartX26 op 11 okt 2016, 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.

j0ep

Bericht door j0ep » 28 okt 2012, 14:09

Helaas niets wijzer geworden. Zoals ik eerder geschreven had zou een nieuwe versterker en aansluiten zo'n 700 euro gaan kosten. Nu gaat het me niet zozeer over de centen, maar de bedoeling was om wat leuker geluid te hebben. Nu met de Gladen set aan boord heb ik dat niet bereikt, maar wel 420 euro lichter. Ik hou het hierbij, met andere woorden "Got to live with it"
De centjes hou ik in m'n zak en zal later ongetwijfeld wel eens te pas komen bij de aankoop van een andere auto ;)

Pi-Airke

Bericht door Pi-Airke » 22 nov 2012, 19:06

Zijn de boxen voor helemaal ingepakt? Dat ze een klank kast gemaakt hebben van de speaker zeg maar.
Ze adviseren namelijk om dit te doen vanwege de niet zo geweldige akoestic van de e46.
Mja het blijft 16,5 cm speakers dus echt flinke bas krijg je er toch niet uit. Actieve woofer onder de stoelen?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”