Hoedenplank met leer bekleden
Hoedenplank met leer bekleden
Hallo BMW liefhebbers,
ik heb een vraagje en ben nog een leek wat klussen betreft.
Maar ik zat eraan te denken om de hoedenplank van mijn 325i met leer te bekleden. Is dit mogelijk om zelf te doen? Of is dat te moeilijk als leek?
En wat voor spullen heb ik allemaal nodig?
Bedankt alvast.
Groeten Gino
ik heb een vraagje en ben nog een leek wat klussen betreft.
Maar ik zat eraan te denken om de hoedenplank van mijn 325i met leer te bekleden. Is dit mogelijk om zelf te doen? Of is dat te moeilijk als leek?
En wat voor spullen heb ik allemaal nodig?
Bedankt alvast.
Groeten Gino
BMW E46 318ti compact '02
BMW E36 325i coupe '92
BMW E36 325i coupe '92
Re: Hoedenplank met leer bekleden
dat moet te doen zijn, als je een beetje geduld hebt, en je tijd neemt,
stukje skai leer of iets halen, zorgen dat je voldoende speling hebt, beter een randje teveel als te weinig,
even een goede soort lijm zoeken en lekker aan de slag gaan met aanbrengen! naderhand het overtollige afsnijden, klein stukje omvouwen, en klaar is kees!
klinkt heel makkelijk, maar t lastigste is dan ook, om alles mooi vlak erop te krijgen, maar erg moeilijk is de hoedeplank niet als 1e project van bekleden!
stukje skai leer of iets halen, zorgen dat je voldoende speling hebt, beter een randje teveel als te weinig,
even een goede soort lijm zoeken en lekker aan de slag gaan met aanbrengen! naderhand het overtollige afsnijden, klein stukje omvouwen, en klaar is kees!
klinkt heel makkelijk, maar t lastigste is dan ook, om alles mooi vlak erop te krijgen, maar erg moeilijk is de hoedeplank niet als 1e project van bekleden!
>>>>Showroom E36's<<<<
Hey Dcreator,
bedankt voor je reactie maar ik ga het misschien toch makkelijker houden. En gewoon zwart spuiten....of zo laten want mijn hemel is ook licht van kleur dus weet niet of het anders lelijk gaat staan, een zwarte hoedenplank met een licht gekleurde hemel. Mijn interieur is verder wel zwart leer.
Groetjes Gino
bedankt voor je reactie maar ik ga het misschien toch makkelijker houden. En gewoon zwart spuiten....of zo laten want mijn hemel is ook licht van kleur dus weet niet of het anders lelijk gaat staan, een zwarte hoedenplank met een licht gekleurde hemel. Mijn interieur is verder wel zwart leer.
Groetjes Gino
Laatst gewijzigd door Rene08 op 22 okt 2012, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd
BMW E36 325i coupe '92
BMW E36 325i coupe '92
lekker zwart maken, en gaan zoeken naar een M3 hemel, kheb zelf ook een M3 hemel geplaatst, zoveel mooier vind ik, vooral omdat ik ook een zwartleren interieur heb! 

>>>>Showroom E36's<<<<
Is het vervangen van mijn hemel veel werk? of lastig? Nog nooit eerder gedaan
Bedankt wederom alvast

Bedankt wederom alvast

Laatst gewijzigd door Rene08 op 26 okt 2012, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW E36 325i coupe '92
BMW E36 325i coupe '92
had de oude er binnen een kwartier uit, de nieuwe(2e hands uit een sloop m3) er binnen een halfuur in!
is vrij makkelijk, de stijlen vooraan, bovenaan naar je toe trekken, klikt boven en onder vanzelf los (niet teveel wrikken dan breken je pinnetjes af)
achterste stijlen, lampjes eruit wippen, stekkertjes ervan loshalen, en die trek je ook zo uit de clipjes,
dan schroef je de handvaten en zonnekleppen los, en kun je hem langzaam uit de rubbers halen, en schuin via je deur eruit halen, gewoon de voorstoelen even platleggen(rugleuning) dat werkte het makkelijkst vond ik!
is vrij makkelijk, de stijlen vooraan, bovenaan naar je toe trekken, klikt boven en onder vanzelf los (niet teveel wrikken dan breken je pinnetjes af)
achterste stijlen, lampjes eruit wippen, stekkertjes ervan loshalen, en die trek je ook zo uit de clipjes,
dan schroef je de handvaten en zonnekleppen los, en kun je hem langzaam uit de rubbers halen, en schuin via je deur eruit halen, gewoon de voorstoelen even platleggen(rugleuning) dat werkte het makkelijkst vond ik!
>>>>Showroom E36's<<<<
Hey Dcreator,
helemaal top, bedankt voor deze duidelijk DIY. Maar een vraagje, schuif/kantel dakje die moet ik ook nog vervangen dan
helemaal top, bedankt voor deze duidelijk DIY. Maar een vraagje, schuif/kantel dakje die moet ik ook nog vervangen dan

Laatst gewijzigd door Rene08 op 26 okt 2012, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW E36 325i coupe '92
BMW E36 325i coupe '92
oh ja sorry, in mijn eigen auto zit geen dak, dus daar had ik niet naar te kijken! maar er zijn vast wel mensen die dat nog ff verder kunnen vertellen! 

>>>>Showroom E36's<<<<
Yes let's hope so. Bedankt anyway 

Laatst gewijzigd door Rene08 op 26 okt 2012, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW E36 325i coupe '92
BMW E36 325i coupe '92