318i Start niet meer :(

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
RobertBMWE46

318i Start niet meer :(

Bericht door RobertBMWE46 » 28 okt 2012, 13:03

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn 318i, de auto start niet meer.
Hij gaat wel rond, maar hij slaat niet aan.
Dit doet hij al een week of 2, toen hij het voor het eerst deed slaade hij niet aan, toen de 2de keer starten wel maar dan pruttelt hij en valt meteen weer uit, dit deed hij tot 3x toe. Als je hem na die 3de keer weer start, slaat hij gewoon aan en is er niks aan de hand, dit had hij alleen bij de koude start s'ochtens. toen deed hij het een paar dagen goed, maar nu is het gezeur weer terug, gewoon precies hetzelfde wat ik heb aangegeven hierboven, de accu spanning werd al laag dus dacht ik van zet de startkabels erop, starten 2x rondslaan en hij is aan. Daarna even een rondje getrapt. deed het toen voor 2 dagen, in deze tussentijd heb ik de accu vervangen omdat deze altijd niet al te best was. maar nu gister doet hij helemaal niks meer, hij slaat nu helemaal niet meer aan. denk zelf nu aan de bobine of brandstof toevoer

Iemand die het weet? die dit probleem ook gehad heeft?

MVG, Robert

jassperr

Re: 318i Start niet meer :(

Bericht door jassperr » 30 okt 2012, 18:05

als hij het met startkabels wel in 1 keer goed doet licht het dus niet aan je bobine's of je brandstof toevoer lijkt me...

als je de accu al vervangen hebt en hij deed het toen wel even goed, zou ik maar eens meten of je dynamo de accu wel genoeg oplaadt

egbert jan

Bericht door egbert jan » 30 okt 2012, 18:59

hallo

Ik heb ook zoiets gehad dat ie steeds uitviel. bij mij lag et aan de krukas sensor.
Ik weet niet of je in de gelegenheid bent om de auto uit te lezen laten maar dat zou ik eerst es proberen

gr

RobertBMWE46

Bericht door RobertBMWE46 » 30 okt 2012, 21:53

De BMW starte gistermiddag weer :) Wel met gepruttel en direct afslaan tot 3x toe, daarna liep hij weer goed,
Heb hem meteen uitgelezen, hier kwamen 2 storingen uit de LMM en inlaatluchttemp. sensor, maar ik had zondag de stekker van de LMM eraf getrokken om even te kijken wat hij dan deed maar hij starte toen nog niet, daar zijn die 2 storingen van dat ik de stekker eraf gehad heb. had de storingen gewist, stukje gereden en ze zitten er niet meer in. Net vanavond pruttelde hij weer heb net een goede ronde gereden en kijk ik even wat hij morgenvroeg doet.
Laatst gewijzigd door Rene08 op 31 okt 2012, 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”